KGK
1200
Angående att Sverige kan komma att attackeras med dödliga dåd ?
Ja, börjar Sverige av någon oförklarlig anledning lägga bombmattor blir läget såklart annorlunda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Angående att Sverige kan komma att attackeras med dödliga dåd ?
Nu vet jag inte hur ditt tidsperspektiv ser ut men 1980-2008 räknar jag till starka 28 år och inte 1000 sådana. Sedan tolkar du hej vilt som en förbannad dromedar. Nej, jag menar inte att det "måste bli lika", var får du det ifrån? Det är direkt underhållande att ni gråter ut över att muslimerna "vill sprida" sin religion och sitt leverne då det är precis det väst har försökt sedan det senaste "storkriget" tog slut.Så det som hände för tusen år sedan.... rättfärdigar dessa vansinnesdåd som sker i Allah´s namn NU menar du????????
Det är alltså ENBART en fråga om vem som började, och att det måste bli "lika"??
Otroligt korkat uttryckt av dig.
Nä - det ligger lite i trådskaparens andemening: Vi har nått en GRÄNS för vad vi kan tolerera av dessa grottmänniskodåd som inte ens riktar sig mot något explicit, mer än "bara" västerlänningar...
Eller vill DU dö i en sån attack?
Ligger du då där de sista andetagen och tänker:
"Shysst... där fick vi. Nu LÄRDE vi oss att vi inte borde kastat första stenen. Nu känns allt rätt igen"
Det måste vara förödande för er självbild att inte vara ett sandkorn bättre än "Dom".
Tror ni att problemen kommer att lösas med dessa bombmattor?
Då tråden handlar om bombmattor så trodde jag att det var uppenbart att jag syftade på just våld över nationsgränser.Nu vet jag inte riktigt vilka du menar med dom men talar vi mänskliga rättigheter etc. så är det ljusår i skillnad.
Då tråden handlar om bombmattor så trodde jag att det var uppenbart att jag syftade på just våld över nationsgränser.
Tycker du det saknas utbildning i väst om mellanöstern / islam?Jag vet att jag är en stenkastande, verklighetsfrånvänd, naiv och feg kommunist men jag tror att i grund och botten finns det bara en metod som skulle kunna fungera, om än den tar tid: Utbildning.
På sikt tror jag att det enda som kan fungera är acceptans och respket för andra åsikter och rättigheter. Inte bara som ett litet papper eller slagord, utan att man verkligen kan leva efter det. Något som nog är svårt att få till utan en fungerande skolsystem. Dessutom tror jag att få personer skulle förtrycka eller spränga sig själv eller andra i vetenskapens namn, om än man "gärna" gör det för politiska eller religiösa ideologier.
Götteborghh...
Bombhot mot universitetet
Ett bombhot riktades mot Sahlgrenska akademin på Medicinaregatan på måndagen.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=461574&ref=rss
Det kommer som sagt inte dröja så länge innan vi har våra anti-västvänner som ska berätta för Sverige att vi är otrogna och ska dö.
Tycker du det saknas utbildning i väst om mellanöstern / islam?
Eller är det mellanöstern / islam som saknar utbildning om väst?
Därtill, vem har i dagsläget mest respekt för varandra? Väst, eller Islam / Mellanöstern?
Jag kan nog påstå att Väst har bra mycket mer respekt och öppenhet än vad det kommer från andra hållet...
jag tror att de flesta i väst vet mer än de flesta i öst, men det är inte samma som att de flesta i väst vet särskilt mycket.Tycker du det saknas utbildning i väst om mellanöstern / islam?
Därtill, vem har i dagsläget mest respekt för varandra? Väst, eller Islam / Mellanöstern?
Jag kan nog påstå att Väst har bra mycket mer respekt och öppenhet än vad det kommer från andra hållet...
ung österländsk man kommer till västerländsk förort. i pannan har han en osynlig stämpel där det står svartskalle. den stämpeln garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället. han kommer att sitta på kafé i sin förort och lyssna på män med långa skägg som säger att det är de otrognas fel att just hans liv är skit, men det finns en lösning, koran skola.sharia is da shit, osv
många av dom som utfört bombdåd i väst är födda i väst och åkt till koran skolor i mellanöstern. go figure
Jag vet att jag är en stenkastande, verklighetsfrånvänd, naiv och feg kommunist .
Jag tror säkert det kan vara svårare att få jobb för vissa från exempelvis mellanöstern, men att säga att det "garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället." är ju naturligtvis total skitsnack. Finns ju jättemånga som har lyckats jättebra här i Sverige. Man får ju faktiskt visa lite framåtanda själv också.
I många fall där dom inte anställs tror jag det snarare rör sig om att dom är dåliga på språket. Svårt att klandra en arbetsgivare för det eller hur?
Så ska du veta att många av dom som kallar sig läkare och datalärare mm har en helt annan utbildningsnivå en europeiska dito. Och då menar jag inte att dom ligger före oss.
Du gör även en självklar koppling till att man då måste åka till koranskolor och bli terrorist. Jag antar att du bland annat syftar på Londonbombarna och därmed raseras ditt resonemang då dom var tredje generationens invandrare och jag kan tala om för dig att 3:e generationens invandrare diskrimineras då verkligen inte i London, snarare tvärtom då deras tvåspråkighet kan utnyttjas på diverse finanskontor där.
Men fantasifull är du. Trevlig liten novell det där.
Det glädjer mig att du har kommit till insikt med vem du egentligen är.![]()
Hur många land utanför Europa/Nordamerika kan du peka ut på en karta? Har du överhuvudtaget någon uppfattning om vilka nationer/folk som är kristna/muslimer? Vet du hur den centralasiatiska <-> europeiska utvecklingen har sett ut? Kan du ett ord arabiska/persiska? Kan du peka ut åtminstone 10 av USAs delstater? Något om kristendom kontra islam?Tycker du det saknas utbildning i väst om mellanöstern / islam?
Respekt och öppenhet?Att invadera länder som man själv önskar? Våldta och plundra? Respekt och öppenhet.. Jaherrejösses.
Ta inte det här på fel sätt nu. Jag vill bara öppna upp lite.
Du skriver så det inte går att bemöta dig. Du bara ramblar på.Hur många land utanför Europa/Nordamerika kan du peka ut på en karta? Har du överhuvudtaget någon uppfattning om vilka nationer/folk som är kristna/muslimer? Vet du hur den centralasiatiska <-> europeiska utvecklingen har sett ut? Kan du ett ord arabiska/persiska? Kan du peka ut åtminstone 10 av USAs delstater? Något om kristendom kontra islam?
Din genomsnittliga (utbildade) västmänniska kan betydligt mindre om Mellanöstern än tvärtom.
Respekt och öppenhet?Att invadera länder som man själv önskar? Våldta och plundra? Respekt och öppenhet.. Jaherrejösses.
Ta inte det här på fel sätt nu. Jag vill bara öppna upp lite.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|