Dags att vibekoda SH

Eftersom jag har så långt till Sötälje så umgås jag mest via Tapatalk.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi har träffats norr om Sötälje utan Tapatalk, både med och utan motorcykel, så vi kan nog träffas igen även om du har tekniska problem. :hej
Och om du är på väg söderut med motorcykel så känner jag till vägar så du både slipper köra förbi Sötälje men också att du får möjlighet att slita på däckssidorna. ;)
Jag är på! (När jag kan asså!)
Trevligt att någon på SportHoj är på. :tummenupp
Men vi känner ju varandra redan innan, och har kört tillsammans, så egentligen behöver vi väl inte detta forum för att träffas... :va

Vi har träffats norr om Sötälje utan Tapatalk, både med och utan motorcykel, så vi kan nog träffas igen även om du har tekniska problem. :hej
Och om du är på väg söderut med motorcykel så känner jag till vägar så du både slipper köra förbi Sötälje men också att du får möjlighet att slita på däckssidorna. ;)

Trevligt att någon på SportHoj är på. :tummenupp
Men vi känner ju varandra redan innan, och har kört tillsammans, så egentligen behöver vi väl inte detta forum för att träffas... :va

EkCsakCt!

Hittar mer specifikt gärna en fin väg mellan Enköping och Karlskrona då jag kommer att passera där andra veckan i juni -27. Och alltid trefligt med sällskap som man kan anpassa farten med (efter omständigheter, inte nödvändigtvis vägskyltar…)

EkCsakCt!

Hittar mer specifikt gärna en fin väg mellan Enköping och Karlskrona då jag kommer att passera där andra veckan i juni -27. Och alltid trefligt med sällskap som man kan anpassa farten med (efter omständigheter, inte nödvändigtvis vägskyltar…)

Enköping till Strängnäs är inte så rolig men därifrån till södra Småland ska jag kunna få dig att trivas. :krama

EkCsakCt!

Undvik RV55, E22 och alla andra riksvägar söderut från Linköping.
Drar man småvägar rakt norrut från Karlskrona, eller kör småvägarna vid sidan om E22 så är det både vackert och mysiga vägar, och allt som inte är riksväg i Småland brukar vara mysigt, men ta evigheter och man måste använda GPS för att hitta bensin. Finns rätt mycket mysiga vägar söderut från Mariefred med, men har inte kört hemskt mycket just mellan Mälaren och Östergötland.

Undvik RV55, E22 och alla andra riksvägar söderut från Linköping.
Drar man småvägar rakt norrut från Karlskrona, eller kör småvägarna vid sidan om E22 så är det både vackert och mysiga vägar, och allt som inte är riksväg i Småland brukar vara mysigt, men ta evigheter och man måste använda GPS för att hitta bensin. Finns rätt mycket mysiga vägar söderut från Mariefred med, men har inte kört hemskt mycket just mellan Mälaren och Östergötland.
Jag har kört mycket från Mälaren till Småland genom Östergötland.
Det finns inte många fartkameror på de vägarna men jag vet var det finns bensin.
Linköping passerar vi inte och E22 blir det bara från precis norr om Göta kanal och en bit in i Sörping.

Alltså, bensin är inte problemet. E22 och liknande plågor är problemet.

Körde upp och ned i somras; E22 ned (ett jäkla straff, dessutom xx antal vägarbeten) och över Vetlanda norrut (något, bara något bättre men ösregn och 7 grader var ju sådär).

12f59e44b221c8ce460ad492123c06d2.jpg

Alltså, bensin är inte problemet. E22 och liknande plågor är problemet.

Körde upp och ned i somras; E22 ned (ett jäkla straff, dessutom xx antal vägarbeten) och över Vetlanda norrut (något, bara något bättre men ösregn och 7 grader var ju sådär).

12f59e44b221c8ce460ad492123c06d2.jpg

Enköping till Strängnäs är den enda vägen på kartan jag kör. Min väg ser ut så här...

Från Sundsvall kör du ner mot Hassela, Delsbo, Kalvstigen och sedan på östra sidan av dalälven ner till Arbrå, förbi Träslottet och en tråkig bit förbi Bollnäs. Men sedan 272 ner till Gysinge och en bit tråkig väg innan du svänger av och kör parralellt ner till Heby. Sedan ner till Enköping och Strängnäs.

Från att startat SH med att råka radera produktion utan backup är jag i dagsläget aningen mer erfaren haha :D gjort alla misstag man kan. Är nu tech lead och driver större säkerhetsklassade lösningar och vill göra något med SH igen :)

Sajten skulle inte vara vad den är utan er och lite extra tack till @Mattias och @sportbike och massor andra över tid.

Jag vill bygga / lägga tid framöver för Sporthoj.com som normalt sett skulle ta ofantligt med tid, men med AI-koda kan innebära att jag kan ta fram en lösning som gynnar alla väldigt fort.

Obs! Absolut noll tanke att tjäna pengar, jag äger inte sajten längre utan driftar den bara i syfte att hålla den vid liv. Men då jag nu kör en fet R1:a kek så vill jag komma tillbaka lite, kanske lite bandagar och hoppas träffa lite nytt folk nästa år på bana eller vägarna. Ju haft några jobbiga år men börjar se lite "liv" igen och vill dö fattig och 0 pengar på banken.

Vad tror ni skulle vara en bra funktion som borde finnas på Sporthoj.com som gör att vi 2027 kan få tillbaka ett community, spontana hojträffar och skita i politik och försäkringskostnader, bara ses, köra och leva livet? Annonsmarknaden kan förbättras men alla använder Blocket ändå. Så måste vara något mer unikt, kanske som bara SH kan göra.

Jag har lite idétorka så därav denna tråd, men vill öppna för att förbättra saker som gör sajten bättre, allt från småsaker till stora saker alltså :)
Det kan vara allt ifrån padelturning... (då jag spelar på rätt hög nivå själv hehe) till en funktion på SH som faktiskt bidrar till samhället och alla motorcyklister.

Vi har hela vintern på oss så inte bråttom men skulle verkligen uppskatta alla idéer och önskemål / förslag.

:banana

Är det du som skapat SH så vill jag passa på att tacka för ett fint forum. Jag har haft forumet som referens och källa för mycket nyttigt sedan jag tog mitt A-kort några år sedan. Jag har fått nya vänner och bekanta jag även haft äran att köra med ute på vägarna, också utanför vägarna. Här finns allt inom ämnet; motocross, enduro, harley och annat tungt, äventyr och spontan-offroad mm som leder till frisk luft, solsken och enorm variation av naturupplevelser gemene kottplockare aldrig kommer att uppleva ;)

Jag tycker inte det fattas något på SH. Som forum har det allt. Det är ju folket som hänger här som utgör forumet, inte så mycket tekniken eller utseendet. Det är ljust och fresht som ett badrum, inga buggar eller digitala spöken som stör min bläddring av trådar, det är högt i tak med allt det innebär. Så du kan vara nöjd och stolt.

Hur jag halkade in på SH var väl ungefär som med dom andra forum jag ibland använder; hdforums.com, arkadtorget.se m fl specialämnen för information och kreativa inspirerande meningsutbyten - google. Är jag nyfiken på något så googlar jag, träffarna kastar mig oftast till något forum eller shop där jag sedan stannar om jag märker att det finns liv i rutan och biologiska hjärnor bakom inläggen.

Sen är det ju som allt annat i livet, man upptäcker en passion, man lever och delar den, för att senare lägga den på hyllan i jakten på nästa äventyr. Det positiva, för mig, har varit att hoj inte bara är en hobby, utan det har utvecklats till en livsstil. Det vi kan göra är att välkomna alla nybörjare och hjälpa till så gott vi kan. Hjälpsamhet är ingen bristvara på SH.

Enköping till Strängnäs är den enda vägen på kartan jag kör. Min väg ser ut så här...

Från Sundsvall kör du ner mot Hassela, Delsbo, Kalvstigen och sedan på östra sidan av dalälven ner till Arbrå, förbi Träslottet och en tråkig bit förbi Bollnäs. Men sedan 272 ner till Gysinge och en bit tråkig väg innan du svänger av och kör parralellt ner till Heby. Sedan ner till Enköping och Strängnäs.

Från Hjulstabron till Maunu har jag en rutt för att bara köra bra vägar. :)

Men det är framförallt mellan öschötlann och Karlskrona som jag inte har koll.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...