Det där kan jag svara på. Att sitta lokalt och centralt är en viss skillnad.Det är lite störande att det finns TVÅ representanter från SVEMO i tråden men ingen svarar på några frågor. Istället tvingas enskilda medlemmar ringa eller maila till någon annan SVEMO-representant. Om sajten är fin nog för reklam för SVEMO:s kurser så borde den vara fin nog för att svara på frågor också.
Att ha ett jobb som innebär att man peridvis inte befinner sig i landet och kan vara tillgänglig här på SH för att svara på frågor 24/7 är en förklaring vilket du vet om att personen ifråga har.Dvs att sitta o privatsurfa på arbetstid är inte alltid möjligt
Att påbörja att svara på frågor för att sedan inte ha möjlighet att svara skapar nog en större frustration/irritation med tanke på att det redan gjort det iaf hos dej.
Att lägga ut info om kurser bankörningar osv kan ses som ngn form av "service" till alla som är här.
Helt ärligt Bingo så ser jag ditt inägg lite som ett personligt påhopp då personen ifråga heller inte har någon som helst skyldighet att sitta här och svara på frågor som han inte ens varit med om att ta beslut om men det är min åsikt.
Om man tittar tillbaka i gamla trådar bla från förra året så var exakt samma diskussion uppe om TL och försäkringar.
Ser man även tillbaka 2-3 år så har det alltid varit kort om folk och då kan man fundera på varför har detta då inte ändrats under denna tid?
Varje klubb/förening oavsett vad den sysslar med måste se till att ha tillräckligt med folk som kan hjälpa till att dra runt. Lyckas man inte med detta så får man antingen hitta nya grepp för att göra det attraktivt eller helt sonika lägga ner sin verksamhet. Så är det för alla klubbar/föreningar.
Att lägga skulden på SVEMO som är den som kommer att få svenska RR att dö ut har jag lite svårt att förstå då man gör denna regeländring pga inkommna upprepande klagomål om bristande säkerhet vid körningar.
Ska dessa klagomål nonchaleras helt pga av klubbarnas svårigheter att rekrytera folk?