sandstream
Guest
Nu har jag fått svar från Lodnert men jag lägger inte ut det i sin helhelt utan gör en summering.
1. Anledningen till den nya regeln om TL är säkerhet.
2. Alla klubbar har TL idag.
3. Det finns olika nivåer på banlicensen beroende på arrangemang, A, B och C.
A är mästerskapstävling.
B (vet jag inte men tippar på tex KM).
C är träning.
Beroende på nivå krävs det olika många posteringar och personer. För A är det 32 st på Knutstorp och för C är det 7.
4. Man blir inte straffad som förare om man kör på ett arrangemang som inte har TL. Däremot kan arrangören troligtvis bli skyldig i sakfrågan.
Min reflektioner:
1. Hur säkerheten blir bättre med en TL än med en erfaren person som brukar hålla i träningarna förstår jag inte.
2. Vad jag har hört är det TL en bristvara i klubbarna och frågan är om de få som finns vill ställa upp för träningar varje vecka?
3. Även om det bara krävs, säg 5 st flaggvakter på en träning så är det nästan 4 för många, iaf på LMS.
4. Vad är då meningen med den nya regeln?
Det normala vore väl att skicka ut en sån viktig fråga på remiss till klubbarna?
1. Anledningen till den nya regeln om TL är säkerhet.
2. Alla klubbar har TL idag.
3. Det finns olika nivåer på banlicensen beroende på arrangemang, A, B och C.
A är mästerskapstävling.
B (vet jag inte men tippar på tex KM).
C är träning.
Beroende på nivå krävs det olika många posteringar och personer. För A är det 32 st på Knutstorp och för C är det 7.
4. Man blir inte straffad som förare om man kör på ett arrangemang som inte har TL. Däremot kan arrangören troligtvis bli skyldig i sakfrågan.
Min reflektioner:
1. Hur säkerheten blir bättre med en TL än med en erfaren person som brukar hålla i träningarna förstår jag inte.
2. Vad jag har hört är det TL en bristvara i klubbarna och frågan är om de få som finns vill ställa upp för träningar varje vecka?
3. Även om det bara krävs, säg 5 st flaggvakter på en träning så är det nästan 4 för många, iaf på LMS.
4. Vad är då meningen med den nya regeln?
Och trots det hävdas det gång på gång på SH att det är genom sin klubb man påverkar Svemo. Hur går det ihop?Klubbarna har inte fått reda på detta på ett bättre sätt än att hålla utkik på SVEMO's hemsida
Det normala vore väl att skicka ut en sån viktig fråga på remiss till klubbarna?
Nu ska man kanske inte måla fan på väggen men jag tror precis som du att det kan se mörkt ut till våren när det gäller träningar på Sviestad. Ett ännu värre scenario för klubben är att medlemmarna byter klubb och kör för tex KMF (Karlskoga heter så va?) istället om de kan hålla träningar som vanligt.Ska LMS ha full bemaning på träning så kan ju vem som helst räkna ut att det inte kommer bli några träningar i år och ska jag vara helt ärlig så ser inte jag hur vi ska kunna ha några nu heller!
Last edited: