För mig var det en nyhet då jag inte visste att den regeln redan fanns eftersom den inte efterlevs på Sviestad i alla fall.
eftersom du inte visste att det ens fanns, hur vet du vad som står hur många funktionärer som behövs för en träning?
eller har du varit och hämtat och läst den?
att säkerheten skulle höjjas för att SVEMO ställer krav på att en TL finns närvarande på banan, då är man fel ute.
Är enda orsaken säkerhet, då har man inte tänkt speciellt mycket.
Hur höjs säkerheten för att en person med tävlingsledarlicens sitter i fiket o dricker kaffe?
Det är egentligen upp till OSS förare att ordna så att VI får köra, men det verkar inte vara nåt som är intressant.
Men pengar verkar det finnas gott om, så det kanske blir så istället?
ca 30st funkisar i 3 timmar på en tisdakväll, 150kr timmen per person och reseersättning, plus sjukvård och banhyra.
ca 10 000kr per träningskväll förutom banhyra.
ca 30 förare delar på kostnaden (på en bra kväll) blir ca 350kr per förare + banhyreskostnaden.
150kr i timmen före skatt, arbetsgivaravgifter etc blir ca 70kr / timme ut kvar till funktionärerna som står där och ser till att VI kan köra hoj, det är väl inte för mycket begärt?
Jag röstar för det, så löser sig alla problem.. kanske?
Det finns ca 10 TL i Sverige idag, det krävs att man är deltagande på 3 kurstillfällen och 3 biträdande tävlingsledare.
Kanske blir det 5st som kan göra det per säsong.
Då har vi ca 15st till nästa år, tills dess får nuvarande träningsarrangörer dela på dessa 10, och det innebär ALLA som hyr en banan och har licensierade åkare på sina bankörningar.
(innefattar ALLA som hyr en bana och har en oförsäkrad grupp med minst 1 licensierad förare)
Frågan lyder: är det en smart ide att ställa ett sånt här krav när det BARA FINNS 10ST SOM KAN GÖRA DET?
inga problem på Kenneths hemmaplan, då det kan knappt är några träningar där, men övriga Sverige då?
Kommer det finns fler funktionärer automatiskt på träningarna för att en tävlingsledare finns där? (vart finns dom nu?)
Kommer tävlingsledaren ställa in träningarna om det inte finns nog med funktionärer?
Framsteg för RR sverige, bra jobbat SVEMO