Dags att tippa Pro-SBK Knudan 12 Sep.

Yes den togs tillbaka, men det måste ju funnits en tanke bakom att lämna den.

Ja! det fanns en väldigt solklar tanke.
När det viftades grönflagg på start/mål-rakan när det inte kom någon SafetyCar, så körde Filiph om Freddy före flaggan.
Reglerna säger nämnligen att man inte får köra om andra förare under gulflagg och specielt inte under SafetyCar. Och därför så får inte Filiph köra om Freddy innan grönflaggan.
Vad är det för konstigt med en protest på det????

Om sånna saker händer på ickepoänggivande platser så kanske man skiter i det och gnäller lite i sin racerapport i stället. Men alla förare i hela serien skulle nog protestera om dom blev omkörda under SafetyCar när dom ligger topp 10.

Än en gång, det är något allvarligt fel på dig.

Det var ju inte den enda protesten som lämnades in. Det lämnades till en början även en protest mot Filip av någon anledning. Jag upplever det som att det letas saker att protestera mot.

Men eftersom du inte själv kör i serien så är det ju inget du behöver oroa
eller bry dig om heller väl?

jamen jaaa Snälla berätta om dina framgångar !! hahahaha

Lungt jag gjorde lite research och hittade oscars racingCV så nu vet jag vem du är... hade lite dålig koll innan..
http://www.youtube.com/watch?v=9SKGTT6Yvfs

Yes den togs tillbaka, men det måste ju funnits en tanke bakom att lämna den.

jo att tänka är bra... fanns både en tanke när den lämnades in OCH en tanke när den togs tillbaka... känns väl iof onödigt att lämna en protest på det eftersom det kom upp på allas dataskärmar från tidtagningen att backlund passerade mig före linjen...

men är väl inte backlund som ska bli drabbad av t.ledningens dåliga genomförande.. jag tycker att dom ska bli drabbade själva som gjort fel inte bara en gång.. men sist när det var katastrofrace på knutan lämnade tyvärr INGEN en protest och se så bra det blev.. nej nu kanske det händer nått iaf...

mvh
protest freddy

Last edited:
Hurru snuttis!
Skit i det där och koncentrera dig på det som e viktigt, att vinna på Mantorp!
Säg åt wideheim att hålla käket varmt så syns vi på mantorp!

Puss

Lungt jag gjorde lite research och hittade oscars racingCV så nu vet jag vem du är... hade lite dålig koll innan..

jag tänkar är bra... fanns både en tanke när den lämnades in OCH en tanke när den togs tillbaka... känns väl iof onödigt att lämna en protest på det eftersom det kom upp på allas dataskärmar från tidtagningen att backlund passerade mig före linjen...

men är väl inte backlund som ska bli drabbad av t.ledningens dåliga genomförande.. jag tycker att dom ska bli drabbade själva som gjort fel inte bara en gång.. men sist när det var katastrofrace på knutan lämnade tyvärr INGEN en protest och se så bra det blev.. nej nu kanske det händer nått iaf...

mvh
protest freddy

Hurru snuttis!

Puss

Hahaha... ja men lite roligt får man väl ha... :)

Mantorp blir latjo tränar lite inför nu på onsdag... ska du med och köra lite har par extramopeder om det kliar i gashanden...

Varm mat finns så det räcker!! Ta med familjen! Välkommen!

Vickan, Kul att se att du e alive and kick'n!!!

...och Freddy, gå inte på dåliga beten... de tar bara en massa energi!!!

//@-sushi som är snäll och inte så arg;-)

Hurru snuttis!

Puss

jo att tänka är bra... fanns både en tanke när den lämnades in OCH en tanke när den togs tillbaka... känns väl iof onödigt att lämna en protest på det eftersom det kom upp på allas dataskärmar från tidtagningen att backlund passerade mig före linjen...

mvh
protest freddy

Haha... Jo den "intervjun" har man garvat åt några gånger! :)

Ang protesten mot Filip så säger du ju nu att han körde om dig innan linjen, så varför då ta tillbaka den oavsett vad tävlingsledningen har gjort. De påverkar väl inte hans agerande?!

Men eftersom du inte själv kör i serien så är det ju inget du behöver oroa
eller bry dig om heller väl?

Jag oroar mig knappast Benny, men som intresserad är det väl klart att jag bryr mig. Bryr du dig enbart om ERF-serien?

Än en gång, det är något allvarligt fel på dig.

Kul för dig att du försöker dig på en analys.

Last edited:
Snyggt Freddy att vinka tillbaka Filip efter din något obraiga omkörning. Snyggt!:tummenupp

Och:
Är det bara jag som störs av manövrar som den Backlund gör efter 3 min i detta klipp? http://www.youtube.com/user/Superbikers2009? Är inte det ganska dåligt?

Hur menar du nu, Papunen släpper in Backis efter kåpkontakt och kör sedan om Backis igen som kontarar på innerspår.

Galant gest av Papunen och snyggt kört av bägge.

Fast snyggast körde ju Mortenzoni.

Hur menar du nu, Papunen släpper in Backis efter kåpkontakt och kör sedan om Backis igen som kontarar på innerspår.

Tror att Mozz menar att Backlund stänger Freddy ut på rakan, med zick-zack körningen. Dubbelt spårbyte. Inte så snyggt, och vet att Mozz klagat på sådant förr.

Tror att Mozz menar att Backlund stänger Freddy ut på rakan, med zick-zack körningen. Dubbelt spårbyte. Inte så snyggt, och vet att Mozz klagat på sådant förr.

Precis det jag menade. Och ja, jag har gnällt på det förut (vilket minne du har!)

Precis det jag menade. Och ja, jag har gnällt på det förut (vilket minne du har!)

Det är ju en standardmanöver i tvåtaktsklasserna för att bryta slipstreamen, jag tycker inte det är nåt fel alls. Byta spår får man göra enligt mig. Men, som sagt, allt enligt min egen åsikt. :)

Gött att se att Svensken mår bra. Såg otäckt ut med bår och allt.

Fick själv bilder på när kraschen på startomålen var. Fan vad nära det var en påkörning av föraren!!!
Sållar igenom nu, men troligen så kommer Rash på Highsider.se att lägga upp dem innan jag hunnit ladda upp allt. Så kika där.

Givetvis så kommer en egen bildtråd på bildforumet sen med. :tummenupp

Last edited:
Snyggt Freddy att vinka tillbaka Filip efter din något obraiga omkörning. Snyggt!:tummenupp

Och:
Är det bara jag som störs av manövrar som den Backlund gör efter 3 min i detta klipp? http://www.youtube.com/user/Superbikers2009? Är inte det ganska dåligt?

Jag tror att det kan se värre ut än vad det är.
Det är faktiskt ofta det blir just en sån manöver ut på start och målrakan, Man klara lixom inte av att få hojen att gå rakt. Den vill fortsätta att svänga höger och det blir ett bannanspår ut på rakan.

Backlund brukar inte göra fula saker med flit.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti