RR är en så grymt härlig sport och det jag verkligen INTE vill är att den ska försvinna.
Att få se Pro Superbike, Rookie 600 eller vad det nu är för klass, bara det är härlig RR gör mig glad.
Mindre glad blir jag av att förare ska sitta och hacka, ursäkta sig, förklara att det är fel på varandra, anklaga bilsporten för protester och sitta och behöva försvara sina protester på ett forum som SH.
Kör om saken i stället. Protester är okej när det är befog för det. Det är inte okej att en förare ska behöva försvara sin protest på forumet. Om en protest som gått igenom är felaktig hänger det på juryn/och tävlingsledningen. Visst kan det protesteras för mycket ibland men det är fortfarande inte föraren som avgör om den går igenom eller inte.
Lite mer ödmjukhet på forumet och mer koncentration på själva tävlandet tror jag är en bra regel.
Håll fokus på racet. Se till att ni kör av bara fan och fina race.
Även arrangörer, TL med mer hoppas jag nu gör ett rejält arbete med att få allt fungera på finalen, för det ska bli grymt kul att se årets sista RR.
Gör man nu mer och större kontroller av hojar/däck på finalen hoppas jag förarna accepterar det utan protestera. Vem av förarna skulle vilja stå och klappa sig på magen och säga att jag vann men vet innerst inne att han vann genom att han fuskade...jag personligen skulle inte vilja stå så. Det betyder ju i så fall att man inte är så pass bra förare att man kan vinna mot dom andra utan att fuska!
Kom igen nu, kör som sagt ett härligt race på finalen, se till att jobba för att RR ska bli en större sport i Sverige.
Lycka till i finalen alla, vi ses på Mantorp.
/Liwa1 (som alltså inte menar att göra påhopp på någon med inlägget. Vill bara att vi ska få fram positiviteten och glädjen med RR och att det tyvärr kan bli bara blaj blaj av RR på ett forum)
PS Det finns ett träningstillfälle på Mantorp den 16 sep.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212738