Dags att tippa Pro-SBK Knudan 12 Sep.

Det är ju en standardmanöver i tvåtaktsklasserna för att bryta slipstreamen, jag tycker inte det är nåt fel alls. Byta spår får man göra enligt mig. Men, som sagt, allt enligt min egen åsikt. :)
Klart att man får byta spår, men en gång räcker väl? Yttern, innern, yttern är ett val för mycket i mina ögon. Nu kommer Freddy upp, men annars hade det väl blivit den defensiva innern igen?

På Knudans korta raka så borde väl slipstreameffekten vara rätt försumbar på en övermotoriserad 1000-kubikare?
 
Jag tror att det kan se värre ut än vad det är.
Det är faktiskt ofta det blir just en sån manöver ut på start och målrakan, Man klara lixom inte av att få hojen att gå rakt. Den vill fortsätta att svänga höger och det blir ett bannanspår ut på rakan.

Backlund brukar inte göra fula saker med flit.

Troligtvis har du rätt för jag har en absolut uppfattning att Filip är en juste förare.
Låt mig säga så här då; gör man det med flit är det slappt och dåligt!

Det är ju en standardmanöver i tvåtaktsklasserna för att bryta slipstreamen, jag tycker inte det är nåt fel alls. Byta spår får man göra enligt mig. Men, som sagt, allt enligt min egen åsikt. :)

Kanske är det för att jag inte kör tvåtakt.... men om jag får en fin utgång på rakan på Knudan och lägger mig två meter till höger om framförvarande förare, så förväntar jag mig att kunna köra om i en rak linje och INTE att föraren framför plötsligt svänger fram och tillbaka framför mig.
 
Last edited:
RR är en så grymt härlig sport och det jag verkligen INTE vill är att den ska försvinna.

Att få se Pro Superbike, Rookie 600 eller vad det nu är för klass, bara det är härlig RR gör mig glad.

Mindre glad blir jag av att förare ska sitta och hacka, ursäkta sig, förklara att det är fel på varandra, anklaga bilsporten för protester och sitta och behöva försvara sina protester på ett forum som SH.

Kör om saken i stället. Protester är okej när det är befog för det. Det är inte okej att en förare ska behöva försvara sin protest på forumet. Om en protest som gått igenom är felaktig hänger det på juryn/och tävlingsledningen. Visst kan det protesteras för mycket ibland men det är fortfarande inte föraren som avgör om den går igenom eller inte.

Lite mer ödmjukhet på forumet och mer koncentration på själva tävlandet tror jag är en bra regel.

Håll fokus på racet. Se till att ni kör av bara fan och fina race.

Även arrangörer, TL med mer hoppas jag nu gör ett rejält arbete med att få allt fungera på finalen, för det ska bli grymt kul att se årets sista RR.
Gör man nu mer och större kontroller av hojar/däck på finalen hoppas jag förarna accepterar det utan protestera. Vem av förarna skulle vilja stå och klappa sig på magen och säga att jag vann men vet innerst inne att han vann genom att han fuskade...jag personligen skulle inte vilja stå så. Det betyder ju i så fall att man inte är så pass bra förare att man kan vinna mot dom andra utan att fuska!

Kom igen nu, kör som sagt ett härligt race på finalen, se till att jobba för att RR ska bli en större sport i Sverige.

Lycka till i finalen alla, vi ses på Mantorp.


/Liwa1 (som alltså inte menar att göra påhopp på någon med inlägget. Vill bara att vi ska få fram positiviteten och glädjen med RR och att det tyvärr kan bli bara blaj blaj av RR på ett forum)

PS Det finns ett träningstillfälle på Mantorp den 16 sep.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212738
 
RR är en så grymt härlig sport och det jag verkligen INTE vill är att den ska försvinna.
*klipp*
Mindre glad blir jag av att förare ska sitta och hacka, ursäkta sig, förklara att det är fel på varandra, anklaga bilsporten för protester och sitta och behöva försvara sina protester på ett forum som SH.
Väl talat Liwa!!! :tummenupp
 
Om det inte framkom så menar jag att alla som orkar tjafsa och bråka över nätet är retards;)

Jo det framkom. Fast det jag menade om Du inte förstod, är att det är uruselt att använda en nidbild för att få fram det budskapet.

Racet kommer att finnas på RU sent tisdag kväll/tidigt onsdag morgon, har jag hört....

:tummenupp
 
Last edited:
En gång är som bekant ingen gång men att det blir tjafs efter nästan varje tävling på Knudan måste bero på något. Kanske dags för STCC, HMS eller vilka det nu är som ska bära hundhuvudet att ransaka sig själva.

Mer vågar jag inte skriva för då får jag väl en ny titel av Micke :rolleyes:
 
En gång är som bekant ingen gång men att det blir tjafs efter nästan varje tävling på Knudan måste bero på något. Kanske dags för STCC, HMS eller vilka det nu är som ska bära hundhuvudet att ransaka sig själva.

Mer vågar jag inte skriva för då får jag väl en ny titel av Micke :rolleyes:

Snarare så att det är tjafs efter varje Pro Superbike race. Antal varv bakom SC är enormt. Inom sprintrace används öht inte SC i övriga klasser, men i Pro är det mer regel än undantag. Se till att regelboken följs, låt funkisarna bärga som dom gör under vanliga SM/SO, så får vi se bra racing igen.
 
Se till att regelboken följs, låt funkisarna bärga som dom gör under vanliga SM/SO, så får vi se bra racing igen.
:tummenupp Det där hade förhöjt nöjet av att titta på Pro Superbike. Nog för att den där tvådörrars Golfen är en cool bil, men det är mc-racingen jag vill se.
 
Nu har jag bara sett sändningen en gång men jag reagerade på att det inte såg ut att vara några vanliga funktionärer som bärgade Tompas hoj som låg i utgången på rakan. Finns det ingen postering där?

Hade varit kul att se STCC besöka Anderstorp två gånger nästa år istället.
 
Grattis Tobbe.... Krya på dig David..... Tack alla för den goda viljan och hjälpen med att få ihop delar till Robbans hoj, Ni vet vilka ni är :)
// Gull racing / Anders

som ja leta efter den röda hojjen i början av programet.. men icke.. sen ser jag på bilderna att det kommer en VIT nr #66..

crachat pajj kåporna?

vi kommer å terrar er på mantorp ja å x-up!
bra kört alla!
väldigt underhållande race!

hoppas du klara dig bra David.. såg lite tight ut mellan hojjarna där du låg.. :\

ser verkligen fram mot finalen på mantorp!
 
Denna säkerhetsbil... Suck... Okej om det är en rejäl krash eller personskador men när den kommer ut (eller flaggas ut iallafall...) när en förare vurpat och gått därifrån, suck... Under 1-1,5 min bör funkisarna kunna få den av banan så gulflagg räcker och ett varv senare bör den vara bortom fara, iallafall för en vanlig vurpa. Nu känns det som om de vinkar ut den så fort ngn gått i backen.
 
Denna säkerhetsbil... Suck... Okej om det är en rejäl krash eller personskador men när den kommer ut (eller flaggas ut iallafall...) när en förare vurpat och gått därifrån, suck... Under 1-1,5 min bör funkisarna kunna få den av banan så gulflagg räcker och ett varv senare bör den vara bortom fara, iallafall för en vanlig vurpa. Nu känns det som om de vinkar ut den så fort ngn gått i backen.

rätta mig om ja har fel men ska inte SC ut om det är kvar saker på banan, förare är skadad och behöver läkarvård eller om objekt ligger i direkt fara för annan förare?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top