Dags att tippa Pro-SBK Knudan 12 Sep.

Frågan är ju om detta är Oscar eller Freddy;);)

Det där måste vara jag eftersom Freddy är på replik-VM. :fyllisar

Hur som helst så var dagens resultat kul då det ökade på spänningen till Finalen. Nytt banrekord för Mortenzoni med! 58,509 :tummenupp

Det där måste vara jag eftersom Freddy är på replik-VM. :fyllisar

Hur som helst så var dagens resultat kul då det ökade på spänningen till Finalen. Nytt banrekord för Mortenzoni med! 58,509 :tummenupp
Ja det är fan riiiiispeck om något :yoparty

I övrigt så påminner Oscar numera om Edvard Persson.

arguingOnTheInternet.gif

NHF alla retards där ute.

Den var riktigt usel Rash :näsblod

Last edited:
jag visste inte om att du hade sprungit runt så på idrottsarenor rash:)

ja,jag ser att det är du...

Dåligt tippat...:banana

Jag tror inte att tre protester räcker. Om fröken lämnar in några till så kanske du landar på pallen till slut, men i år blir det nog svårt att protestera hem mästerskapet.

Det är något alvarligt fel på dig.
Har bara inte klurat ut vad ännu. Men det ger sig nog med tiden.

Det är otroligt gämnt i hela startfältet för prosuperbike i år.
Det skiljer endast någon 100del eller 10del mellan varje kvaltid. och man kan lika gärna komma topp 5 som botten 5.

Och att delta i prosuperbike kräver budgettar på mellan 200.000 till säkert 1 milj per år. Pengar som till en början betalas av oss själva som tävlande, men som man mera och mera jobbar in sponsorer till.
Och det är inför dessa sponsorer som placeringar och väl utförda tävlingar blir viktigt. Och att då placeringarna avgörs genom konstigt utförda tävlingar, blir väldigt frustrerande.

Den andra safetycar situationen med att den inte körde ut på banan, resulterade i att den klunkan som jag körde i, plats ca 6 - 14 slog av på gasen som man skall vid gulflagg. Men då det inte kom någon SC så fick vi höjja tempot för att inte tappa dom framför, sen stagrade det sig till att hela klungan körde max tempo i säkert 2 varv under gulflagg. Eftersom att vi försökte komma ikapp en safetycar som inte körde ut. Vad hade hänt om någon mera hade ramlat, och legat kvar på banan efter dolda krönet vid microbron, Och det redan är gulflagg över hela banan och 7 förare kommer i klunga i maxfart??

Hur ska vi förare kunna visa respect för gulflagg när sånt här händer?

Bra att freddy lämnade in protester.
Om vi förare gör ett fel, tex kör 1km/h för fort i bandepån för vi 100kr i böter.
Gör vi dåliga gester när vi är arga får vi 2000kr i böter.
Freddys protes gick bla ut på att alla deltagarna skulle få tillbaka sina anmälningsavgifter, då tävlingen inte utfördes som den skulle. Normalt om jag köper en vara eller tjänst från en leverantör, och den inte leverera som den ska, så brukar i alla fall inte jag betala förens felen är åtgärdade.

Kan också tillägga att jag ramlade uppe i hårnålen på näst sista varvet.
Jag stannade på banan och hojen la sig ute i gräset vid bankanten.
Ställde mig upp och gick åt sidan, hämtade andan och kände snabbt efter att jag inte gjort mig illa. Men då det aldrig kom någon funktionär och kollade varken mig eller hojjen, och heller inte tog bort hojen från bankanten. Så ville inte jag orsaka onödig gulflagg som kan påverka racet, så jag sprang fram till hojen och flyttade den själv. Rullade bort den till gjordvallen och pustade ut. Stog där under resten av tävlingen och väntade tills alla var klara. Men när jag sen skulle åka in till depån kom det en brandman springande och frågade om jag mådde bra. Lite sent då kanske.

Men även om tävlingen blev lite strulig igen på knutstorp, så vill jag ge en eloge till alla i ProSuperbike. Fan vad bra ni kör, ni kör sjukt fort och det är asroligt att få vara med och tävla med er och lära sig. Att dom flesta av er är odmjöka trevliga grabbar gör det hela bara ändå bättre.

Men nästa år ska jag steka er hela högen :banana:yoparty

Dåligt tippat...:banana

Jag tror inte att tre protester räcker. Om fröken lämnar in några till så kanske du landar på pallen till slut, men i år blir det nog svårt att protestera hem mästerskapet.

Onödigt inlägg Oskar !! vad vill du komma med det ?

Att lämna in protester är väl inget fel om det finns en anledning till det.

Jag vann privat cupen och är jätte glad :banana:banana:banana:banana

Hoppas ingen av förare som vurpa skadade sig ?
Det så ut som david hadde rätt ont ?

Möjligt, och jag vill nog inte komma någonvart med det. Jag är bara trött på att en förare står för 90% av alla protester som lämnas in. Jag är nog långsint och fortfarande tjurig sedan protesten på Sturup.

är det någon som har råkat att spela in loppet och kan låna ut det på R.U

Jag vann privat cupen och är jätte glad :banana:banana:banana:banana

Hoppas ingen av förare som vurpa skadade sig ?
Det så ut som david hadde rätt ont ?

Grattis Tobbe!

Grattis Tobbe, bra kört!!!!

Attans tråkigt att David skulle åka ut - igen. Hoppas foten höll :gnissla

Jag har desvärre skitont :näsblod

Håller med till fullo!
Sen så lämnade väl Freddy in en protest mot tävlingsledningen, och varför skulle man inte göra det om dom har gjort fel, jag får ju springa upp till domaren titt som tätt när jag har gjort fel (+ att jag får böter:mad:)

Last edited:
Håller med till fullo!
Sen så lämnade väl Freddy in en protest mot tävlingsledningen, och varför skulle man inte göra det om dom har gjort fel, jag får ju springa upp till domaren titt som tätt när jag har gjort fel (+ att jag får böter:mad:)

Det var ju inte den enda protesten som lämnades in. Det lämnades till en början även en protest mot Filip av någon anledning. Jag upplever det som att det letas saker att protestera mot.

Grattis Tobbe.... Krya på dig David..... Tack alla för den goda viljan och hjälpen med att få ihop delar till Robbans hoj, Ni vet vilka ni är :)
// Gull racing / Anders

hrrm detta gällde inte mig :rolleyes: :D

Det är otroligt gämnt i hela startfältet för prosuperbike i år.
Det skiljer endast någon 100del eller 10del mellan varje kvaltid. och man kan lika gärna komma topp 5 som botten 5.

Det var ju inte den enda protesten som lämnades in. Det lämnades till en början även en protest mot Filip av någon anledning. Jag upplever det som att det letas saker att protestera mot.

Det är nog ingen som letar efter saker att protestera emot! Men har TL inte skött sitt jobb och man själv blir drabbad så kan jag förstå om man vill få en utredning om det, men den protesten togs väl tillbaka eller?

Stort grattis föresten till Mårtensson, grymt jävla kört hela helgen:Bugar

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...