Dags att tippa Pro-SBK Knudan 12 Sep.

58,411 för Papunen. Hur står det sig mot tidigare kval?

Snabbaste kvaltid någonsin för Pro Superbike på Ring Knutstorp. Men varvrekord räknas endast under race. Skulle bli väldigt förvånad om Papunens rekord från ifjol, 58.931, inte ryker all världens väg imorgon.

Frågan är bara vem som ska köra snabbast, Freddy, Lundh, Mortenzoni eller Backlund? Grymt race kommer det att bli iallfall!

Snabbaste kvaltid någonsin för Pro Superbike på Ring Knutstorp. Men varvrekord räknas endast under race. Skulle bli väldigt förvånad om Papunens rekord från ifjol, 58.931, inte ryker all världens väg imorgon.

Frågan är bara vem som ska köra snabbast, Freddy, Lundh, Mortenzoni eller Backlund? Grymt race kommer det att bli iallfall!

minns -07 när lindström vann mästerskapet, när jag var först att åka under minuten här på knutan med kvaldäck... nu verkar alla ha fått eld i baken och 1,6 sek snabbare än det med racedäck känns helt ok :)

minns -07 när lindström vann mästerskapet, när jag var först att åka under minuten här på knutan med kvaldäck... nu verkar alla ha fått eld i baken och 1,6 sek snabbare än det med racedäck känns helt ok :)
Jupp det är otroligt bra klass på er i toppen:tummenupp

HOPPAS:

1.Pappunen
2.Backlund
3. Petter.j

(Helst vill jag se Petter först, de är han väl värd efter kraschen sist!, men dags för pallen nu!) :rock

MER TROLIGT:
1.Backlund
2.Lundh
3.Pappunen

Vad händer??? Har Petter, David och Steny krachat i startkurvan eller? Jag ser bara live-timing på STCC sidan:mad:

haha vad är det dom sysslar med....parodi....

Om man skyltar SC och man hinner städa innan han hinner ut drar man ut SC ett varv och inte bara hipp som happ grönflaggar när folk kör lugnt och väntar på SC.....

1. Mortenzoni
2. Mad Alex
3. Backis
4. Papunen
5. Crazy Mike

Grymt kört av Mortenzoni :yoparty

MÅRTENSSON :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
POÄNGSTÄLLNING TILL MANTORP Backlund 124 lund 121 först över linjen vinner pro superbike måste va där :banana:banana:banana

Hade det kommit SC när skylten hölls upp hade nog Lund kunnat ta även första, nu körde ju ingen ifatt ledaren för dom väntade på SC och Lundh var ju en evighet bakom tack vare detta vid omstarten.
Ändå ett "tillräckligt" bra resultat eftersom det ändå nu kommer att bli först över linjen vinner SM (om dom inte slåss nere i kön, vilket ju inte är troligt). Vilket kul race vi har kvar att se fram emot!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti