Dagens MC-pendling...

Nu är mina båda undanställda.

Skulle väll gå någon vecka till om man satte på regndäck.. De håller sig ju mjuka i denna kyla.

Någon som har beggade regndäck? 110 fram och 150 bak!

Man kanske skulle kasta på regndäcken???
Sista körningen på Gälleråsen är nu på Söndag, sedan hade jag tänkt gå i ide....

Var ju som en tvålkopp fram till de större vägarna idag...

såg en äldre(45-55)kille för några år sedan som pendlade hela vintern ca.2mil mellan bjärnum o hässleholm.
det var en riktig hårding, klädd i äldre skinnpaj med skinnbrallor med snörning på sidorna o boots.
körde efter honom hela vägen i 1dm snöslask.han hade fötterna nere hela vägen.hojen en äldre enstånka yamaha landsvägare med vanliga landsvägsdäck(hm måste varit snorhalt)
jävligt impad var jag i allafall.
själv pendlade jag samma sträcka med 125.a för århundraden sedan,då var det -22 en dag men det var ingenting tyckte man då.
nu e man lite mer gnällig:D

Jo där var ju en mc förare i Hässleholm för en ca 15 år sedan som körde året runt på en Honda XL500.Det slutade med att han dog en kylig vintermorgon när han fick sladd i snömodden och krockade med en bilist, (det var en djäkla vinter det året).För att inte tala om den där Vankiva bon som för många år sedan om somrarna kom rusandes på en stor röd Norton i oftast bara badbyxor.Herre jestrikanes.

Min numera avlidna morfar brukade en gång i tiden pendla hela vintern på en Husqvarna 98 kubikare, (modellen med växelspak på tanken).Han brukade klä in ben och armar när det var extra kallt i tidningspapper och sedan på med en tjock ylletröja och en skinnpaj innan det bar iväg.Tog uppenbart ingen skada av detta när han blev 98 år. :)

Is på vägbanan och en mc med vanliga däck är ingen bra kombination.Då är det bättre att låta bli.

Last edited:
12 C varmt den 1/11. Det gick bara inte att ta bilen till jobbet. Den var det bara att se till att hålla sig borta från löv och vita linjer. Och skåpbilen som fått för sig att vända på 70-vägen vid McDonalds öster om Stora Väsby... Vad tänker folk (skåpbilsförare) med?

12 C varmt den 1/11. Det gick bara inte att ta bilen till jobbet. Den var det bara att se till att hålla sig borta från löv och vita linjer. Och skåpbilen som fått för sig att vända på 70-vägen vid McDonalds öster om Stora Väsby... Vad tänker folk (skåpbilsförare) med?

Ja, tar man det lugnt och ser upp för linjer och löv så går det bra. Hantverkare i skåpbilar verkar köra som de hade satan själv efter sig..

/S

Klockrent i morse. Få bilar, hyfsat underlag och fortfarande en glädje att åka till jobbet ...!
Var fler hojar ute i morse än tidigare vecka. Känner mig inte längre helt solo där ute på två hjul.

Såg en civil polismotorcykel (grå k1200 eller vad den nu heter sporttouring) på E4 strax innan norrtull igår, han hade stannat en BMW 5serie om jag inte såg fel. Läskigt diskret med svart mc-ställ

Ja, tar man det lugnt och ser upp för linjer och löv så går det bra. Hantverkare i skåpbilar verkar köra som de hade satan själv efter sig..

/S

Hehe ja dom kör utav bara helvete, senast igår låg en skåpbil tätt kanske 5m bakom mig även fast jag låg i 140 på 90väg, innan jag släppte förbi han. Han måste haft jävligt bråttom :D

Jag hade en GPz 750 -83, den pendlade något fruktansvärt i toppfart, på gränsen till wobbel!

Ung och hojkåt drog jag till jobbet (2 mil) i 4 minus. Ställde av samma kväll.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...