Dagens MC-pendling...

lagerstrom

Med Lem
Gick med
17 May 2010
Hoj
Suzuki DL650 V-Strom 2005
Kan bara inte låta bli att dela med mig av den härliga känslan av att få njuta av 255:ans sköna kurvor och det underbara oktobervädret.

Men det blir nog att komplettera V-stromen med ett par elhandtag till kommande säsong.

Hur har era pendlingar varit?

Svinkallt om benen(jeans) ,solen I ögonen och ont I händerna på grund av kylan. Dags att plocka fram vinterhandskarna

Och igår på väg hem så höll jag på att slå över. Powerwheelie efter 9h mental ansträngning e inte så smart kanske

Last edited:
Nollgradigt, kallt om fingrarna trots att jag bytte till hösthandskar.
Ingen fara med underlaget, även om jag inte frestade på rullen allt för hårt.

Njutning

mm det e en speciell njutning man upplever en sån fin morgon med sol och frost. Mindre njutning om det är snöblandad regn och moln.

Värmehandtag och ABS gör att man överlever, men f*n vet om det inte börjar bli läge att plocka fram elvärmevästen. :touringåkare

Funkar bra skönt att slippa köerna men skulle nog va skönt att köpa hösthandskar. Blir lite växlande mellan höger och vänster hand på motorn :)

Första 2,5 milen går bra, men de restrerande 2 blir kyliga var -2 imorse... när jag åkte.

I dag var det +2 grader på termometern, frost på bilrutorna när jag rullade ut hojen ur garaget. Tog det vackert på småvägarna vilket visade sig vara ett klokt beslut. Bakdelen dansade som en isprinsessa över vägbanan.

Njutning? Njae, får väl kanske en av fem brödrostar i betyg!

Körde förbi polisbuss & ambulans som hade plockat upp en mc-förare precis vid inloppet till
söderledstunneln (sthlm) i morse. Hoppas att allt gått väl med föraren och det bara var en 'check-up'
som behövdes.
Hojen var en vinröd BMW av äldre modell.

Börjar bli en sämre och sämre idé att gena över spärrområden, dom börjar bli jäkligt hala.
Obs! vet inte om det var det som har hänt föraren ovan men det är ett vanligt stället för mc
att gena för att smita några extra bilar.

Näe njutningen är endast att slippa köa till jobbet.

Att frysa fingrar av sig och kana runt som en annan bambi är allt annat än festligt. Men vad gör man inte för att slippa stå som alla andra lämlar på väg till jobbet...

Blev upphunnen av en K1300GT på E4 ca 10 km norr om Kista. Låg i vänster fil och släppte om honom (?). Skymtade en GPS och lite annan utrustning monterad på styre. Fundrade om det kunde vara en civil F Blå. Skymtade oxo två diskreta ofärgade extraljus ovanför regskylten.
Men en utpräglat "aktiv körstil" och avstånd till framförvarande fordon på 1-2 meter gjorde att jag nog trodde att det trots allt INTE rörde sig om F Blå...
Hängde på (för att komma snabbare till jobbet). Bitvis gick det ganska fort.
En kontroll mot fordonsregistret visade det sig att det trots allt var "Polismyndigheten i Gävleborg" som var ute och finåkte i Stockholm på onsdagsmorgonen....

Tack för "eskorten"!

Blir det för kallt knäpper jag bara över handtagsvärmen från läge 1 till Läge2. Kör sommarhandskar fortfarande, fryser bara marginellt när det regnar hårt.

Hur hal är asfalten i regn och +6 grader?

Körde hem från jobbet på 125:an och såg att trafikljuset framför håller på slår om. För att hinna gasade jag gärnet ut ur rondellen. Jag varvade ur 2:an och utnyttjade alla 14 hästarna motorn kan leverera till fullo - då hojen plötsligt ålade sig åt vänster. Snabbt som fan lättade jag på gasen, bakhjulet återfick greppet och jag fortsatte vidare med en stor dos adrenalin i omloppet.

Hur ofta är man nära en highsider med en 125:a egentligen?

Idag var det jävligt halt innan man lyckades ta sig ut på motorvägen.

såg en äldre(45-55)kille för några år sedan som pendlade hela vintern ca.2mil mellan bjärnum o hässleholm.
det var en riktig hårding, klädd i äldre skinnpaj med skinnbrallor med snörning på sidorna o boots.
körde efter honom hela vägen i 1dm snöslask.han hade fötterna nere hela vägen.hojen en äldre enstånka yamaha landsvägare med vanliga landsvägsdäck(hm måste varit snorhalt)
jävligt impad var jag i allafall.
själv pendlade jag samma sträcka med 125.a för århundraden sedan,då var det -22 en dag men det var ingenting tyckte man då.
nu e man lite mer gnällig:D

Nu är mina båda undanställda.

Skulle väll gå någon vecka till om man satte på regndäck.. De håller sig ju mjuka i denna kyla.

Någon som har beggade regndäck? 110 fram och 150 bak!

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back