Dagens journalism...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
dETtu5f.jpg



Två olika fall, två HELT olika behandlingar utav media...

Fall 1)
Vit svensk misstänkt för sprängattentat.
Ocensurerad bild, artikel med namn och ålder.
Inte mycket kvar att önska eller lämna ut...

Fall 2)
Livesänt en grov gruppvåldtäkt inkl. viftat och hotat med vapen.
Polis på plats ganska snabbt och tre häktade (varav två kanske redan släppta? läst om det på Twitter men inte blivit hänvisad någon källa än)

Hur behandlar MSM det? Censurerar video/bilder som gärningsmännen själva producerat och sänt live...
Inga namn, ingen ålder, absolut inget mer än att de var tre till antalet och män även om information om dem finns och är ganska uppenbart för vem som helst som är det minsta insatt/påläst...




Så jävla vidrig dubbelmoral.
(och nej, sympatiserar inte med någon av idioterna i artiklarna).
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
https://youtu.be/ZOwObBetzCg

Alice Teodorescu och Aftonbladets svar på Henrik Arnstad diskuterar det faktum att Sverige numera ses som ett skräckexempel för omvärlden. Kommunisten vill skjuta budbäraren och Alice är bra som vanligt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
https://youtu.be/ZOwObBetzCg

Alice Teodorescu och Aftonbladets svar på Henrik Arnstad diskuterar det faktum att Sverige numera ses som ett skräckexempel för omvärlden. Kommunisten vill skjuta budbäraren och Alice är bra som vanligt.

Lite småkul att aftonbladet kritiserar rysslands tv-kanal för propaganda, när de själva är de som anses vara kanalen för sagda propaganda i Sverige...
 

Smagatusk

Guest
Lite småkul att aftonbladet kritiserar rysslands tv-kanal för propaganda, när de själva är de som anses vara kanalen för sagda propaganda i Sverige...

Alltså Anders Lindberg... Jag hatar honom så passionerat. Teodorescu har verkligen en poäng när hon jämför mediaeliten som en överklassfamilj som tysta ner pratet om det svarta fåret i familjen; invandringen.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Alltså Anders Lindberg... Jag hatar honom så passionerat. Teodorescu har verkligen en poäng när hon jämför mediaeliten som en överklassfamilj som tysta ner pratet om det svarta fåret i familjen; invandringen.

Skönt, inte bara jag som genomskådat den pajasen.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Jag börjar ha svårt att hitta ord för vad som pågår...

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/7kzl8/det-maste-kosta-att-ta-bilen-till-gymmet

Höj bensinskatten

Vi har dessutom bundit oss till klimatavtalet som slöts i Paris 2015 med målet att den globala temperaturökningen ska hållas under två grader.

Som det är i dag ökar snarare vägtrafiken. Bensin och diesel är fossila bränslen som bidrar till koldioxidutsläpp som i sin tur ger varmare klimat och leder till att isarna smälter.

Männen lär protestera högljutt när bensinskatten höjs. Men det är inte mer än rätt att man får betala för vad det faktiskt kostar att påverka klimatet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Pågående desinformation runt gasledningen? Det känns betryggande om det är sant att vår statliga kanal skickar ut felaktig information.

http://cornucopia.cornubot.se/2017/01/aktiv-pagaende-desinformation-kring.html

Klart att kommunisterna på statlig media försöker sprida rysslandsvänlig desinformation, som dom nyttiga idioter dom är...

Jag delade både desinformationen och SVD's dementi på min facebook med kommentaren om at statlig media medvetet delar "alternativa sanningar" eller ren desinformation.

Jag råder fler att göra samma sak så att fårflocken får upp ögonen för hur dåligt det är ställt
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top