Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag vet inte hur den höll i Vipern, men i pickisarna var det en citron enligt en släkting i USA som köpte tre stycken till sin firma och alla tre hade haverier i vad han tyckte var förtid.

Han stannade med Dodge, men med annan motor, mest tack vare att säljaren ville försöka göra rätt för sig och byta in/ta tillbaka citronerna
Just Vipermotorn (SRT-10), vill ju ha lite mer underhåll och omsorg än vad man normalt ger en pickis, men jag tror inte att det är någonting om man jämför med bilar mer jämförbara med just Vipern. De brukar också tycka om att tugga i sig topplockspackningar när man sätter tryck i dem och vill göra effekt.

Det finns ju också en pickis V10 (8,1l?) som egentligen har rätt lite gemensamt med Vipermotorn, utan är en förlängd LA.

Fast den där sadeln såg jobbig ut. Jag skulle nog inte komma upp från sittande till stående överhuvudtaget...

Nyrenoverad motor.
Troligtvis inte av förra ägaren då?
Kan den a vara lämpligt till vinterns äventyr?

Med den sadeln kan man ju misstänka att den använts för FMX och om den har en fjädring som shimsats om för FMX kommer fjädringen inte fungera bra på crossbanan och ännu mer skituselt som enduro.

På isbana kanske man inte märker så mycket.

Fast ägaren kanske är trevlig att träffa. Och eventuellt är sadeln bara nerskuren pga korta ben.

Och en förgasarengöring så är den som ny igen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D