Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Och snabbare på bollen. Hipstrarna har dragit vidare, likt Egyptens gräshoppor.
Det är sant! De har bakat surdegsbröd, stånkat korv, bryggt öl och kapat sönder motorcyklar. Vad är det som gäller i de kretsarna nuförtiden?

Höstpriser i antågande,
Ett exempel:
Frånpris ny 143.900:-

Annonserad uttagen 2024, 200mil, nyservad. Förvisso en bit norrut i landet.
Det är förvisso en 2023 så snart har den några år på nacken men ändå. Undrar vad firmorna bjöd för jag gissar han vände sig dit först för att slippa Blocket.

Höstpris...?

"Kvar att pyssla om som jag ej hinner pga tidsbrist med villabygge"
"Gaffelbenen har fått lite för mkt olja i sig vid ompackningen som behöver korrigeras då de är för stumma."
"Vill dö vid kraftigt pådrag vid körning men funkar silkeslent vid finkörning det är någon enkel läcka i ram air systemet säkert bara en slang som lossnat då ett ljud hörs vid tomgång som tyder på det så ej svårt att lösa under vintern för den händige."

1758905774461.png

Höstpris...?

"Gaffelbenen har fått lite för mkt olja i sig vid ompackningen som behöver korrigeras då de är för stumma."
"Vill dö vid kraftigt pådrag vid körning men funkar silkeslent vid finkörning det är någon enkel läcka i ram air systemet säkert bara en slang som lossnat då ett ljud hörs vid tomgång som tyder på det så ej svårt att lösa under vintern för den händige."

View attachment 521460
Höstpris?...hm tveksamt om saker som vill dö vid gaspådrag...Nä tack..men iofs så är jag inte så jävla händig heller..;)

Höstpris...?

View attachment 521460

"Läcka i Ram Air-systemet".
Jo, den var fin.

Och, att slumpfylla gaffelbenen och inte orka rätta till det efter sig?
Skulle tro att det är en burk mask på två hjul.

Den här är ju i alla fall vettigt prissatt:
Kan vara ett kul vinterprojekt för någon, och om det skulle visa sig att motorblocket är sprucket så kan man förmodligen sälja den vidare för samma pengar.

Kan vara ett kul vinterprojekt för någon, och om det skulle visa sig att motorblocket är sprucket så kan man förmodligen sälja den vidare för samma pengar.
Ur led är tiden!:hjarta

Någon som har en ZZR1400 och är sugen att förstöra den för endast 10 000? Passa på! Otroligt smaklö… jag menar smakfullt gjort!

Lackat på originallåten? Menar han originalplåten? Fattar fortfarande inte i så fall. Och vad i helvete har han gjort med rutan?

Dubbla budskap i annonsen- den där var nyss till salu hos en privatperson också men mycket fint skick och sprickor i kåpor 🤔skulle iallafall vilja se vart och med milen och priset haft den bytt också
IMG_1076.jpeg

Problemet här är, förutom att SRAD är troligen den överlägset fulaste gixxern, att man får ju en fullt fungerade 600 för 8-9000kr just nu.

En vanligt fel på modellen var väl vattenpumpen som gav sig och skapade liknande effekt, men det kan ju vara betydligt mer omfattande fel än så... :gnissla

Den var ganska unik....

View attachment 521527

Jo, man kan ju tycka vad man vill om att slakta en CBX, men den kanske var bortom all räddning och motorn var det enda som var värt att spara, och i det där bygget ser man den ju bra, och om den mot förmodan startas och varvas upp någon gång lär man höra den också

Jo, man kan ju tycka vad man vill om att slakta en CBX, men den kanske var bortom all räddning och motorn var det enda som var värt att spara, och i det där bygget ser man den ju bra, och om den mot förmodan startas och varvas upp någon gång lär man höra den också
”Ingen CBX skadades i processen”😙

En elmotorcykel med potentiellt trasigt batteri för 45 loppor, någon? Ingen? Hallå?

En elmotorcykel med potentiellt trasigt batteri för 45 loppor, någon? Ingen? Hallå?

...fixar du laddningen är den lätt värd det dubbla.

Mmm...
Jag är inte alldeles säker på det.

En sak är dock klar: fixar man inte laddningen är den värd en plats brevid Iteran på vilken teknisk freakshow som helst.

Att sedan lova 120 km/h som toppfart är enkelt och billigt - när man knappast kan provköra anytime soon.

Jag kan säga att sådana man sett pendla ner till fabriken i Anneberg har haft svårt med ens 90 km/h på motorvägen och legat ute och slickat högerlinjen efter Kållered där 80 blir 100. Första gången jag såg en RGNT i trafik var just där, och av tempo och körfältsplacering var min första tanke: "Men lille vän, har du hamnat ute på motorvägen med mopeden? Hoppas detta slutar väl."

450 spänn bjudet!

Den var ganska unik....

View attachment 521527

NI-sammanfattning med allt vad du behöver veta:

∆ Ett unikt bygge.

∆ Säljs av en bilhandlare.

Expansion:
"Unik" är ett buzzord som här agerar "kontronym".
I annonssammanhang innebär detta att säljaren använder ordet "unik" med en positiv konnotation, medans betraktaren upplever ordet som en negativ förstärkning av det han redan ser.

Vad gäller företeelsen "bilhandlare som vill flasha med motorcyklar i butiken" har detta ämne avhandlats flera gånger tidigare, och här är sambandet sedan länge tydligt etablerat: bilhandlare = töntar.

Mmm...
Jag är inte alldeles säker på det.

En sak är dock klar: fixar man inte laddningen är den värd en plats brevid Iteran på vilken teknisk freakshow som helst.

Att sedan lova 120 km/h som toppfart är enkelt och billigt - när man knappast kan provköra anytime soon.

Jag kan säga att sådana man sett pendla ner till fabriken i Anneberg har haft svårt med ens 90 km/h på motorvägen och legat ute och slickat högerlinjen efter Kållered där 80 blir 100. Första gången jag såg en RGNT i trafik var just där, och av tempo och körfältsplacering var min första tanke: "Men lille vän, har du hamnat ute på motorvägen med mopeden? Hoppas detta slutar väl."

450 spänn bjudet!

Iteran har ju börjat kosta pengar på senare tid...

Ja, R g nt är att anse som en elmoped för dyslektiker eller folk med fobi för bokstaven "E"
Om dom bara hade bitit huvudet av skammen och sålt dom som mopeder istället så hade ju den potentionella kundgruppen blivit hundrafalt större

Iteran har ju börjat kosta pengar på senare tid...

Ja, R g nt är att anse som en elmoped för dyslektiker eller folk med fobi för bokstaven "E"
Om dom bara hade bitit huvudet av skammen och sålt dom som mopeder istället så hade ju den potentionella kundgruppen blivit hundrafalt större
Tvångsmässigt måste du kommentera allt som har med elfordon att göra. Vi vet, alla på forumet vet, att du tycker att elfordon är det värsta som drabbat jorden sen andra världskriget. Varje inlägg är bara en upprepning av dina tidigare 7000 postningar i samma ämne. Skriv om nåt du tycker är roligt eller intressant istället.

Tvångsmässigt måste du kommentera allt som har med elfordon att göra. Vi vet, alla på forumet vet, att du tycker att elfordon är det värsta som drabbat jorden sen andra världskriget. Varje inlägg är bara en upprepning av dina tidigare 7000 postningar i samma ämne. Skriv om nåt du tycker är roligt eller intressant istället.
Bra iakttagelse, man skulle nästan kunna tro att det är dvärgen Butter som döljer sig bakom namnet GuW 😄

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7