Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Han håller fortfarande på att sälja sin enduroreggade XR. Prutläge?

View attachment 521254

"Registered in my country as offroad. Was difficult to get documentation for road vehicle registration. I just go trough inspection less 10 minutes and drive on road anyway and recently i have been to 15 countries. I you mind about that, don't buy it??."

Det är väl andra året han är inne på samma annons rullande, utan bud... 🤔

Det ÄR en perfekt TET-racer för den mörkrädde, men det är helt makalöst att han lagt så mycket energi och pengar på en total återvändsgränd.

Det är tydligt att han insett detta nu, men att vända sig till en internationell marknad via... ...Tradera känns lite som att stå vid Helsingborg med en taltratt och försöka förklara något för dem. På svenska...

Kanske kan man slippa igenom något kryphål vid registrering utomlands och ett få ett rent Fahrzeugsbrief - och kanske inte. Det är en chansning, och chansningar skall vara billiga.

Ett realistiskt bud är 15 papp och att erbjuda killen att han får plocka av allt extra han vill behålla. Sedan skulle jag försöka bygga tillbaka resterna till en vanlig XR 400.

"KÖP NU 86.000.-" ger dock en fingervisning om hur killen värderar sitt dundermisstag.

Det ÄR en perfekt TET-racer för den mörkrädde, men det är helt makalöst att han lagt så mycket energi och pengar på en total återvändsgränd.

Det är tydligt att han insett detta nu, men att vända sig till en internationell marknad via... ...Tradera känns lite som att stå vid Helsingborg med en taltratt och försöka förklara något för dem. På svenska...

Kanske kan man slippa igenom något kryphål vid registrering utomlands och ett få ett rent Fahrzeugsbrief - och kanske inte. Det är en chansning, och chansningar skall vara billiga.

Ett realistiskt bud är 15 papp och att erbjuda killen att han får plocka av allt extra han vill behålla. Sedan skulle jag försöka bygga tillbaka resterna till en vanlig XR 400.

"KÖP NU 86.000.-" ger dock en fingervisning om hur killen värderar sitt dundermisstag.
Någon som kan sammanfatta hur många LED ljud han har på hojen..?
Bara bakåt är det väl 3 vita strålkastare

Screenshot_20250921-200122.Tradera.png

Unikt tillfälle för entusiasten, samlaren, finsmakaren eller dig som bara vill ha en ovanlig och läcker hoj med fantastiska egenskaper att köra. En riktig italiensk skönhet! Den är helt ny och fortfarande kvar i den oöppnade kartongen från fabrik. Jag har haft den i över 20 år och aldrig öppnat kartongen. Som alla vet så är det en Suzuki GSXR1100-motor som står för kraften. Stabilt chassi med fina komponenter borgar för härliga köregenskaper. Finns hur mycket som helst att läsa på nätet om denna motorcykel för den som är intresserad.
OBS! Bilderna är tagna på nätet då jag inte vill öppna kartongen bara för att fotografera den.

Hur vet man då att det verkligen är en Bimota i lådan?

View attachment 521289

Unikt tillfälle för entusiasten, samlaren, finsmakaren eller dig som bara vill ha en ovanlig och läcker hoj med fantastiska egenskaper att köra. En riktig italiensk skönhet! Den är helt ny och fortfarande kvar i den oöppnade kartongen från fabrik. Jag har haft den i över 20 år och aldrig öppnat kartongen. Som alla vet så är det en Suzuki GSXR1100-motor som står för kraften. Stabilt chassi med fina komponenter borgar för härliga köregenskaper. Finns hur mycket som helst att läsa på nätet om denna motorcykel för den som är intresserad.
OBS! Bilderna är tagna på nätet då jag inte vill öppna kartongen bara för att fotografera den.

Hur vet man då att det verkligen är en Bimota i lådan?
Aldrig öppnad kartong.... varför?

Den har vi haft uppe i tråden tidigare, den blev tydligen inte såld den gången.

Jag vet inte hur Bimota gör men kartongen brukar väl bara hållas fast av några plast eller metallband. Bara klippa dom och lyfta av "locket". Sen kan man lägga på det igen och såna där emballageband hittar man nog någon som kan montera tillbaka ifall man vill det.

Att sälja grisen i säcken brukar ju vara en dålig idé.

Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE