Rätt sak på rätt plats:
View attachment 521342
Icke förty kommer hojen säljas i ett nafs eftersom många fortfarande tror att "Åh, det är en BMW. Den kommer vara värd massa pengar om jag bara fixar till den..."
Och - nej! Det är inte bara att "lufta av" frambromsen.
@FearCat gjorde det enda rätta:
Han lade ut sin härdsmälta på Tradera med ett lågt reservationspris - och buden haglar in!
View attachment 521343
Hoppas du gör lite affär på ditt snedsteg in i BMW-träsket!
Jag har själv köpt en K1200 RS SSNNOORR-billigt med massa diffusa fel redan för 10-12 år sedan.
Den hade i tidigare led ägts av en BMW-profil från diverse forum och var rejält kittad med vettiga tillbehör - men sedan i fallande grad utsatts för negligerat underhåll av folk som "bara kör lite grann".
Jag sorterade ut det mesta, lät Kenneths MC ta det jag inte klarade av och stod med en fix färdig och genomgången Guldjägarhoj för typ 10 papp under vad liknande annonserades ut för.
Kalas. Tills jag veckan därpå missade en växel i mina inte-balettskor och sköt hela växellådan i smulor. I motorvägstempo. På motorvägen. I vänsterfilen, och ja - under omkörning.
Jag lade ut liket med en fullständigt ärlig beskrivning till ett pris som motsvarade mina utlägg hos Kenneths - och folk stod på varandras axlar för att bjuda över varandra, eller ville swisha handpenning för att just dom skulle kunna ta över mina problem.
Jag behövde bara luta mig tillbaka och se hur showen utvecklade en egen dynamik och till slut täckte alla mina kostnader och utlägg.
Den lycklige köparen dömde fö ut min diagnos med växellådsras.
"Det här är väldigt pålitliga motorcyklar. Visste du om att polisen kör sådana här?
Jag tror mer att det är lamellcentrum som gett sig."
Tja, säger du det så. Du vet säkert mer om sådant här än jag. Vill du ha hjälp att lasta?
"Parkeringsskada" vet vi alla vad det betyder. På en brick-hoj innebär det något annat. Dom far verkligen illa av att stå stilla.