Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?
 
Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?

Det tycker jag inte…


Med vänlig hälsning,
 
Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?
Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent
 
Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent
Nej, det är i luften, men jag brukar ha det utfällt så jag inte glömmer bort att göra det när jag släpper spännbanden.
Jag glömde nämna att jag har två brädlappar skruvade i botten som jag rullar in framhjulet mellan.
 
Jag gillarn.
Men 40 är fan saftigt.
Du kan köpa min för 25"..

Skodd med E07 och Enduro Trail+ som är flång nya.
Nybytt motor och den gamla går att lägga lite tid och kraft så får man en i reserv.

Den här var ingen höjdare alls på grusvägen, men det kanske har med körstil att göra.
Kör man den på samma vis som när jag körde TTRen så är det rejält kusligt eftersom det inte går att ändra spår det minsta lilla så fort man börjat svänga.

Men den går ju rätt vibrationsfritt jämfört med TTRen 🦾
 
Älskar när man får en bra beskrivning på hojen....

View attachment 517103
View attachment 517102


Men det är bra att veta att "den har sett en hel del!"
Så man vet att hojens terapitimmar hos psykologen blir många liksom

Indikerar å andra sidan att ägaren KÖRT hojen och således faktiskt kanske har koll på den. Plus att den sannolikt är dräglig att köra.

Kul med hojar som används, det är sådana man skall ha.


Med vänlig hälsning,
 
Här är någon bilfirma som misstar en några år gammal mild (210hk) version av Kawasaki H2 för en +300hk fullversion H2 som bara hittat sin första ägare.
369000kr…för en 7 år gammal och 1700mil hoj? :va
 

Bifogat

  • IMG_1339.png
    IMG_1339.png
    2.5 MB · Visningar: 22
Här är någon bilfirma som misstar en några år gammal mild (210hk) version av Kawasaki H2 för en +300hk fullversion H2 som bara hittat sin första ägare.
369000kr…för en 7 år gammal och 1700mil hoj? :va




Nyckelord: "Bilfirma"
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top