Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?
 
Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?

Det tycker jag inte…


Med vänlig hälsning,
 
Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?
Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent
 
Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent
Nej, det är i luften, men jag brukar ha det utfällt så jag inte glömmer bort att göra det när jag släpper spännbanden.
Jag glömde nämna att jag har två brädlappar skruvade i botten som jag rullar in framhjulet mellan.
 
Jag gillarn.
Men 40 är fan saftigt.
Du kan köpa min för 25"..

Skodd med E07 och Enduro Trail+ som är flång nya.
Nybytt motor och den gamla går att lägga lite tid och kraft så får man en i reserv.

Den här var ingen höjdare alls på grusvägen, men det kanske har med körstil att göra.
Kör man den på samma vis som när jag körde TTRen så är det rejält kusligt eftersom det inte går att ändra spår det minsta lilla så fort man börjat svänga.

Men den går ju rätt vibrationsfritt jämfört med TTRen 🦾
 
Älskar när man får en bra beskrivning på hojen....

View attachment 517103
View attachment 517102


Men det är bra att veta att "den har sett en hel del!"
Så man vet att hojens terapitimmar hos psykologen blir många liksom

Indikerar å andra sidan att ägaren KÖRT hojen och således faktiskt kanske har koll på den. Plus att den sannolikt är dräglig att köra.

Kul med hojar som används, det är sådana man skall ha.


Med vänlig hälsning,
 
Här är någon bilfirma som misstar en några år gammal mild (210hk) version av Kawasaki H2 för en +300hk fullversion H2 som bara hittat sin första ägare.
369000kr…för en 7 år gammal och 1700mil hoj? :va
 

Bifogat

  • IMG_1339.png
    IMG_1339.png
    2.5 MB · Visningar: 22
Här är någon bilfirma som misstar en några år gammal mild (210hk) version av Kawasaki H2 för en +300hk fullversion H2 som bara hittat sin första ägare.
369000kr…för en 7 år gammal och 1700mil hoj? :va




Nyckelord: "Bilfirma"
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top