Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen
Är det något i det här jag borde ändra på?

Jag brukar ställa cykeln på sidostödet med framdäcket mot lämmen och sen spänner jag ett band från styrkronan eller styret på andra sidan snett framåt. När stödet har lyfts en bit spänner jag motsvarande på vänster sida och drar lite till på höger så cykeln står rakt. Avslutar med ett band från vänster till höger bakre hörn via bakhjulet så jag inte har lasten dikt mot lämmen

Det tycker jag inte…

Med vänlig hälsning,

Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent

Så stödet nuddar alltså inte golvet när du spänt färdigt? Låter excellent
Nej, det är i luften, men jag brukar ha det utfällt så jag inte glömmer bort att göra det när jag släpper spännbanden.
Jag glömde nämna att jag har två brädlappar skruvade i botten som jag rullar in framhjulet mellan.

Jag gillarn.
Men 40 är fan saftigt.
Du kan köpa min för 25"..

Skodd med E07 och Enduro Trail+ som är flång nya.
Nybytt motor och den gamla går att lägga lite tid och kraft så får man en i reserv.

Den här var ingen höjdare alls på grusvägen, men det kanske har med körstil att göra.
Kör man den på samma vis som när jag körde TTRen så är det rejält kusligt eftersom det inte går att ändra spår det minsta lilla så fort man börjat svänga.

Men den går ju rätt vibrationsfritt jämfört med TTRen 🦾

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...