Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag tänker som så att den står vingligt på centralstödet och betydligt stabilare på två hjul+sidostöd. Ungefär som på färjan…


Med vänlig hälsning,
Nackdelen med sidostöd är att det är en jevla liten punkt att sätta emot en mjuk plyfaskiva. De är också inte jätteofta så bra dimensionerade för annat än att stå stilla.
 
Jag tänker som så att den står vingligt på centralstödet och betydligt stabilare på två hjul+sidostöd. Ungefär som på färjan…


Med vänlig hälsning,
Hittar du EN till som håller med dig så ger jag mig.

Spänna ner en hoj på sidostödet ger hål i släpgolvet och trasigt stöd.

Mvh ej teoretiker
 
Ja alltså jag spänner aldrig ned med stöd över huvudtaget. Men centralstöd sämst… den står vare sig fjädrande eller stabilt. Eller ens med särskilt hög friktion mot underlaget.


Med vänlig hälsning,
 
Ja alltså jag spänner aldrig ned med stöd över huvudtaget. Men centralstöd sämst… den står vare sig fjädrande eller stabilt. Eller ens med särskilt hög friktion mot underlaget.


Med vänlig hälsning,
Ja nej klart du inte gör men här handlade min kommentar om att det enda som varit värre än baklängeslastarens lastning hade varit att bända ner den på sidostödet, något du opponerade dig emot och istället tydligt favoriserade sidostödet, vilket i sin tur får mig att undra om du ens har någon praktiskt erfarenhet av att koppla kärra och frakta hojar på densamma.

Det är inte rätt, men heller inte hela världen att ställa en hoj på centralstödet med framhjulet mot framlemmen (hehe) på släpet. Sidostödet däremot vet alla som faktiskt försökt tar sönder både hyrsläp och stödfäste.
 
Ja nej klart du inte gör men här handlade min kommentar om att det enda som varit värre än baklängeslastarens lastning hade varit att bända ner den på sidostödet, något du opponerade dig emot och istället tydligt favoriserade sidostödet, vilket i sin tur får mig att undra om du ens har någon praktiskt erfarenhet av att koppla kärra och frakta hojar på densamma.

Det är inte rätt, men heller inte hela världen att ställa en hoj på centralstödet med framhjulet mot framlemmen (hehe) på släpet. Sidostödet däremot vet alla som faktiskt försökt tar sönder både hyrsläp och stödfäste.
Sorry, men jag lär alltid ut växel i, , handboroms med kort spännband, sidostöd ner, spänna snett bakåt vid transport på färjor, släp etc. Om inte annat finns att göra med hjullås etc. Go helg på sig💐🙂
 
Ja nej klart du inte gör men här handlade min kommentar om att det enda som varit värre än baklängeslastarens lastning hade varit att bända ner den på sidostödet, något du opponerade dig emot och istället tydligt favoriserade sidostödet, vilket i sin tur får mig att undra om du ens har någon praktiskt erfarenhet av att koppla kärra och frakta hojar på densamma.

Det är inte rätt, men heller inte hela världen att ställa en hoj på centralstödet med framhjulet mot framlemmen (hehe) på släpet. Sidostödet däremot vet alla som faktiskt försökt tar sönder både hyrsläp och stödfäste.

Jag har kompisar som alltid spänner med sidostödet nere… och har så gjort i decennier. Men centralstöd är stor chans till liggande hoj om det skumpar, därav min kommentar. :)

Om man ställer hojen på centralstödet med framhjulet mot framlämmen; hur får man av den från stödet utan att göra stora märken i släpgolvet? :va


Med vänlig hälsning,
 
Sorry, men jag lär alltid ut växel i, , handboroms med kort spännband, sidostöd ner, spänna snett bakåt vid transport på färjor, släp etc. Om inte annat finns att göra med hjullås etc. Go helg på sig💐🙂
Färjor är en sak, men ett hyrsläp 40 skumpiga Värmländska mil på sidostödet i trädurken en annan
 
Ja nej klart du inte gör men här handlade min kommentar om att det enda som varit värre än baklängeslastarens lastning hade varit att bända ner den på sidostödet, något du opponerade dig emot och istället tydligt favoriserade sidostödet, vilket i sin tur får mig att undra om du ens har någon praktiskt erfarenhet av att koppla kärra och frakta hojar på densamma.

Det är inte rätt, men heller inte hela världen att ställa en hoj på centralstödet med framhjulet mot framlemmen (hehe) på släpet. Sidostödet däremot vet alla som faktiskt försökt tar sönder både hyrsläp och stödfäste.
Brukar göra denna med depåstöd, sålänge man spänner ramen mot bägge sidor så står den nästan själv.
 
Färjor är en sak, men ett hyrsläp 40 skumpiga Värmländska mil på sidostödet i trädurken en annan
Ja alltså, man kan ju alltid kila in en stålplatta 100*100*5, om det riktigt kniper.
Men många hojar har rätt veka sidostöd ändå, och helt bra för livslängden av detta är det knappast när det gungar, även om det är klart att det går att göra.
 
Hittar du EN till som håller med dig så ger jag mig.

Spänna ner en hoj på sidostödet ger hål i släpgolvet och trasigt stöd.

Mvh ej teoretiker
Appropå det, var köper man billig flakplyfa?

Jag lånade en släp för att köra hem en bilmotor, men misslyckades med att spänna fast den så den tippade och gjorde hål i flakplyfan.
Jag lagade det tillfälligt med en bit plyfa på undersidan och fyra vagnsbult genom flaket.

Det var IOFS 1988 jag lånade släpen, och min lagning ser bra ut, men resten av skivan börjar se lite rutten ut då den har stått utomhus hela tiden, på vintarna med flaket fullt med snö....
 
Jag och polaren surrade varsin Ducati i täckt kåpsläp till Gelleråsen och halvägs lyfte vi på locket och de låg ner som man blandar en kortlek. I P-huset i Jönköping där vi ska rikta trasiga delar kan vi inte lyfta locket pga takhöjden. Jag ligger och eldar med en tändare på den krokiga växelpeten inne i mörkret
 
Appropå det, var köper man billig flakplyfa?

Jag lånade en släp för att köra hem en bilmotor, men misslyckades med att spänna fast den så den tippade och gjorde hål i flakplyfan.
Jag lagade det tillfälligt med en bit plyfa på undersidan och fyra vagnsbult genom flaket.

Det var IOFS 1988 jag lånade släpen, och min lagning ser bra ut, men resten av skivan börjar se lite rutten ut då den har stått utomhus hela tiden, på vintarna med flaket fullt med snö....
 
Bättre slakta en riktig mc, tycker du?
Nä, bygg bobbers, ”café” av dessa. Den här hade ju t o m lyckats med stilen, åtminstone vid en hastig blick. Det är väl också oftast vad det är frågan om.
Jag tänkte att det kanske hade varit lite mer lättsålt om det hade varit byggt på en Norton Commando eller Ducati Diavel...
Jag vet förstås inte hur en Kymco Zing ser ut från början. Han kanske bara har bytt däck...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top