Dagens Blocket! (mc-relaterat)

För mig hade värdet legat i att man i alla fall kan se att det är en Yamaha...
Men kanske värd 5 papp för någon som inte bryr sig om det, och älskar att skruva.
Gissar att förgasarinställningen är någonting helt annat i verkligheten.
Fixat. Spring och köp.

1739177669888.png
 
Säljaren ser inga problem med att det inte finns några papper
tyvärr inte för den är inte vägreggad men går säkert att göra så den får papper, regskylt, och allt sånt man vill ha
 


Hemskt att säga det, men det där är nog lite av ett kap för den som vill slå (sig) på stort i skogen.

Man ser vad man får, typ.

Perfekt för veteranenduro.
Tips till köparen: Maico är inget att finköra med. Det funkar bara inte.
Den sortens hojar sätter man årsringar i träden med. Märken högre och högre upp på stammarna för varje år...
 
Hemskt att säga det, men det där är nog lite av ett kap för den som vill slå (sig) på stort i skogen.

Man ser vad man får, typ.

Perfekt för veteranenduro.
Tips till köparen: Maico är inget att finköra med. Det funkar bara inte.
Den sortens hojar sätter man årsringar i träden med. Märken högre och högre upp på stammarna för varje år...
Hahahaha!
Men det var en grymt lockande bild på projektet. Jag får ju helt klart känslan "det där skulle vara roligt att plocka ihop"
 
Det är ju Maico 490 som är legenden men i praktiken spelar det nog ingen roll att det "bara" är en 440. Bortsett från den dagen man vill sälja den kanske.

Jag har svårt tro att den skulle blir kvar länge på blocket.
 
View attachment 510209



"Finns inga regpapper".

Cykelns enda värde ligger ju i att man kan köra den lagligt på gatan.

...så var är papprena?

Stulen hoj?
Förjävla dåligt att sälja någon annans hoj och hoppas tjäna 5 papp.
Så lågt att smutsa ner sig med sådant - under firmans namn dessutom.

Känns som den snubben inte har rätt att klaga när alla hans dieseltankar är tomma vid arbetets start på måndag morgon.
 
Last edited:
"Finns inga regpapper".

Cykelns enda värde ligger ju i att man kan köra den lagligt på gatan.

...så var är papprena?

Stulen hoj?
Förjävla dåligt att sälja någon annans hoj och hoppas tjäna 5 papp.
Så lågt att smutsa ner sig med sådant - under firmans namn dessutom.

Känns som den snubben inte har rätt att klaga när alla hans dieseltankar är tomma vid arbetets start på måndag morgon.

Värdet är väl som reservdelshoj ifall man har en likadan. Eller möjligen ifall man har nåt projekt där man tycker att motorn passar.

Det skulle ju kunna finnas ärliga skäl till att den saknar papper men i så fall borde man väl nämna det så det finns ju anledning och misstänka att det är som du säger.
 


Ja, den modellen ser ut så.
Jag hade sista modellen i serien, kan den ha hetat "J"?

81 års-modell hade lite stadigare sving/bakbur till centralfjädringen:

f9262926595a44ace449fdf3282db0c3.jpg

Fortfarande stål, men beefigare profil och silverlack gjorde mycket för utseende.

Dom här tokreades ut 1982 när nästa modell stod i farstun. Flera kompisar köpte att ha som "träningshoj" för att slippa slita på "riktiga" tävlingsmaskinen.
Även jag köpte en - vill minnas Hallman Eneqvist hade satt ner priset till 7.100 och det fanns inte en spänn att pruta på det.
Typ halva priset mot en Husqvarna 250 WR.

En no-brainer, som man inte sade då.
Tjööp! Kort sagt.

Fanns annat som var typ hälften mot Husky också. Fjädringsvägen, till exempel. Den nämns inte i broschyren ovan, men låg kring 220mm fram och bak. Kanske inte genomuselt, men funktionen var värdelös. Speciellt när vi bakstöten gick varm. Där uppe under tanken. Parallellt med expansionskammaren...

Skit samma, den var kul och prisvärd.
Jag hade så roligt att jag började tävla igen - först på ITn, och sedan gick jag och köpte en ny 240 WR 1983. Bara för att det var så kul.
Och att jag glömt hur ont det gjorde...

Efterföljaren till den gamla IT 175an var något helt annat:

bca32e19f0102fb0b6a9820f12ba3989.jpg

Riktig progressiv fjädring bak, 270 mm både fram och bak - men också ett helt annat pris. Yenkursen och svenska seriedevalveringar började ta ut sin rätt.
Mycket bättre maskin än "J" , men trots att "J" var typ värdelös i svenskenduro så var den mycket bättre efterföljaren "K" ändå inte prisvärd.

Så kan det gå.
 
Last edited:
Som Virago 1100 ägare själv har jag rätt till att vara kritisk. Åh Herregud vilken annons. Vad är det för pårökt människa som skrivit detta. Inte fan är det en MC ägare iaf.

Motor: Ok
Registreringsskylt: Ingår inte

Bara tuta och köra.




Om någon är sugen på en Virago får ni hellre köpa min för 15k! Så fan mycket snyggare och bättre i enbart syfte att förhindra en försäljning av denne dåre!
Det är lite Matt vs Del i den där kommentaren 😆
Underhållning 👍
 
Blocket.jpg

Den där meningen gör att det är få som ser ett värde i en luft/oljekyld GSX-600F som behöver kåpor för att se normal ut. Den har ju nämligen en helt egen ram även om motorn är nästan identisk med Bandit 600
 
Att titta på den här är som att lyssna på Håkan Hellström eller Laleh.
Harmonierna är inte riktigt närvarande.
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/sportster_forty_eight_1250_/1401666363
View attachment 510453


Håller med om det där med Hellström och Laleh. Obegripligt hypade.

Vad gäller bygget så är det befriande att se. Befriande så tillvida att "Konungariket Kungsör" verkar ha gjort en egen "Rexit" och helt lämnat tramset med EU och helfordonsgodkänd bakom sig.

Varför bry sig om lagar när man kan bygga helt fritt? Surt bara att man behöver åka över gränsen till Arboga eller Köping för att få besiktigat om man vill kunna köra hojen i grannlandet Sverige...

Jag vågar redan nu i februari utnämna denna hojen till "Årets Blocketfynd" om man bara ser till värdet på ingående prylar ställt mot begärt pris.
Ändå känner jag noll köpsug...

Och, även här verkar det vara den förbannade elen som sätter käppar i hjulen:

den går att köra de som behöver göras är att dra lite el lackera tank skärmar montera belysning

Men, varför bry sig? Får man bara köra i Kungsör kan man ju lika gärna skita i lampor och nöja sig med att köra på dagen...?
 
Håller med om det där med Hellström och Laleh. Obegripligt hypade.

Vad gäller bygget så är det befriande att se. Befriande så tillvida att "Konungariket Kungsör" verkar ha gjort en egen "Rexit" och helt lämnat tramset med EU och helfordonsgodkänd bakom sig.

Varför bry sig om lagar när man kan bygga helt fritt? Surt bara att man behöver åka över gränsen till Arboga eller Köping för att få besiktigat om man vill kunna köra hojen i grannlandet Sverige...

Jag vågar redan nu i februari utnämna denna hojen till "Årets Blocketfynd" om man bara ser till värdet på ingående prylar ställt mot begärt pris.
Ändå känner jag noll köpsug...

Och, även här verkar det vara den förbannade elen som sätter käppar i hjulen:



Men, varför bry sig? Får man bara köra i Kungsör kan man ju lika gärna skita i lampor och nöja sig med att köra på dagen...?

Nu gör jag som du brukar göra…

b9c07f5eb80fc37c6df92f186adf2732.png


Anakee 3 och radialbrembo på en caféscramblerbobber? Någon som haft svårt att bestämma sig?


Mvh
 
Nu gör jag som du brukar göra…

b9c07f5eb80fc37c6df92f186adf2732.png


Anakee 3 och radialbrembo på en caféscramblerbobber? Någon som haft svårt att bestämma sig?


Mvh


...monterat åt fel håll dessutom.

Jag såg det, men blir så trött på mig själv. Vad skall då inte andra bli...? :whip

Tack för att du lyfte det.

Suddegummi Anakee 3 fram och bakeliteternit Marathon 880 bak - det blir nog bra det där...
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top