Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Är du redo att tämja odjuret? Denna Harley Davidson XL1200 är ingen vanlig motorcykel – det är en ren kraftmaskin, byggd för att dominera vägarna. Med bara 85 mil på mätaren är den i praktiskt taget nytt skick och väntar på att få visa vad den går för.

Utrustad med Harley Davidsons Stage 4 kit, levererar den här besten 92 rasande hästkrafter. Det är inte bara kraft, det är rå, ofiltrerad aggression som pressar dig framåt med en intensitet som får hjärtat att bulta. Bänk-körd och finjusterad med Power Vision hos Bikeman, denna maskin är inställd på att ge dig en explosiv körupplevelse som ingen annan.
.........

Öööööh? Passerade vi inte att 92 hästar i tungt chassie är spännande någonstans runt 1970?
Jag läste hela annonstexten nu. Hugaligen. :dummer

Eller kanske närmare verkligheten, vrid = acceleration och hästkrafter = toppfart men det brukar teoretiker sällan hålla med om.
Ingen känsla i världen kan ändra fysikens lagar. Det är fem faktorer som ger acceleration.

Snitteffekt över det använda varvtalsspannet.
Mängden grepp.
Ekipagets vikt.
Luftmotstånd.
Rullmotstånd.

Men även om vi nu köper det religiösa vrid är bäst argumentet så faller "den bestiala kraftmaskinen" rätt platt.

En stage iv manick som den jag länkade till

1000000560.jpg

En högst ordinär B-King
1000000561.jpg

Ingen känsla i världen kan ändra fysikens lagar. Det är fem faktorer som ger acceleration.

Snitteffekt över det använda varvtalsspannet.
Mängden grepp.
Ekipagets vikt.
Luftmotstånd.
Rullmotstånd.

Men även om vi nu köper det religiösa vrid är bäst argumentet så faller "den bestiala kraftmaskinen" rätt platt.

En stage iv manick som den jag länkade till

View attachment 504213

En högst ordinär B-King
View attachment 504214
Rövdynon kan faktiskt bända både rumsuppfattning och fysikens lagar

Det är väl vridet man är ute efter på en Harley. Den skicka ju på strax efter tomgång medan en vanlig japan behöver upp till 4000 eller mer innan det börjar hända något.
Jag tyckte det samma innan jag råkade impulshandla en Harley twin cam och nu är det den bästa motorn jag någonsin kört. Älskar dra iväg på den. Jag har ändrat uppfattning och jag ångrar ingenting!! ☝️👍👍😄

(Möjligen till och med bättre än Ducatis)
Stackare då har du inte kört många motorer!.. :krama

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...