Dagens Blocket! (mc-relaterat)

yamaha1.jpg


'Vågar du känna vinden i håret' undrar dom.
BeVas verkar inte känna till att det finns en hjälmlag i Sverige sedan 1975 där det krävs skyddshjälm när du kör motorcykel.
 
Det är inte lag på byxor när man kör heller...
Fast lite skydd för benen vill man ju ha, så kanske "Assless chaps"?
Med fransar är dom ju populära såväl inom glidarkretsar som på vissa nattklubbar....
 
View attachment 503327


'Vågar du känna vinden i håret' undrar dom.
BeVas verkar inte känna till att det finns en hjälmlag i Sverige sedan 1975 där det krävs skyddshjälm när du kör motorcykel.

Meningen fortsätter med ..."och asfalten under däcken".

Jo tack. Den har man ju fått känna på ibland. Tacksam om jag slipper.

Bilhandlare. Här räcker det inte med den
gamla vanliga knackatinningen-smileyn.
Surfar man runt på sidan så blir man snart matt av allt ordbajsande
 
  • Gilla
Reaktioner: 007


Nä, det var lite märkligt sätt att hantera en klassiker på.

Notera dock att det är first edition med 3/4-kåpa - alltså homologiseringsversionen som INTE skall ha jävla candylack och trams.

Den har ett värde utöver den vanliga standard 1100R som kom efteråt.
Och, nog kan den återställas...?

Tror nog att det är ett rätt okay pris för en speciell hoj...?
 
Nä, det var lite märkligt sätt att hantera en klassiker på.

Notera dock att det är first edition med 3/4-kåpa - alltså homologiseringsversionen som INTE skall ha jävla candylack och trams.

Den har ett värde utöver den vanliga standard 1100R som kom efteråt.
Och, nog kan den återställas...?

Tror nog att det är ett rätt okay pris för en speciell hoj...?
Men den får rivas helt för stollen har ju lackat ramen också.
Fjollfasoner!
 
Jag går mot strömmen här. Jag är ingen puritan som måste ha den original. Jag vill ha rätt stuk. Jag vill ha rätta attribut. Jag vill ha hur man byggde om när det begav sig, bortsett från de värsta avarterna. Jag gillar denna variant mer än helkåpan. Accepterar modernare, utbytbara delar om funktionen är bättre.
Jag säger inte att färgvalet är optimalt. Ställer mig skeptisk till lackade comstar. Fanns nog skäl till att de var eloxerade och jag är rädd för anledningen till att de lackats.

Jag tror, @gundj , att hela hojen legat i saltlake och man behöver därmed inte vara så rädd för att bygga (om) den som man vill.

Jag tyckte det var värre när jag såg en hoper CB1100R med kromade backspeglar, blinkers o annat. Lätt ändrat men så oerhört fel i mina ögon.

Har hellre denna än en original om den fungerar med gjorda modifikationer.
T o m skurit net sadeln åt mig!!

Vad den är värd är en annan historia..

Edit;
Hoppas inte jag förolämpar någon samlare eller originalfantast med mitt påhopp om kromade backspeglar och blinkers. Det förefaller vara Honda som gjort fel och levererat motorcyklarna med dessa, så vitt jag kan utröna.
 
Last edited:
Back
Top