Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Udda fågel och för min del hade jag hellre valt den än en cbx alla dar i veckan.
View attachment 503122

Det kanske börjar lite försiktigt, och sedan går det över styr down the line?

Ändå förundras jag över folk som lägger så mycket tid, engagemang och pengar på ett sådant här bygge - att man inte slår en signal till SFRO för att se om man kan anpassa bygget så det går att besiktiga och få godkänt på ett ärligt vis.
Speciellt om man senare vill sälja vidare för en massa pengar.

Vi har Europas vettigaste regelverk för hem- och ombyggen. Varför inte använda sig av det?

Här är byggtråden:

För några veckor sedan hittade jag den här annonsen:
IMG_5978.jpeg
Den skarpsynte ser ju den justerbara svinglagringen, enkelsitsen och extrahålet i sidokåpan. En ZXR750R för småpengar!
Tipsade raskt en Kawasakiintresserad kamrat och skyndade till butiken. Ifall han inte ville ha den så kunde ju jag köpa den, tänkte jag. Han hann köpa den via telefon medan jag åkte till butiken. Nu är den i alla fall räddad undan klåpmek och fusklagningar.

IMG_5934.jpeg
Bara resten kvar att göra nu.

View attachment 503147
Den skarpsynte ser ju den justerbara svinglagringen, enkelsitsen och extrahålet i sidokåpan. En ZXR750R för småpengar!
Tipsade raskt en Kawasakiintresserad kamrat och skyndade till butiken. Ifall han inte ville ha den så kunde ju jag köpa den, tänkte jag. Han hann köpa den via telefon medan jag åkte till butiken. Nu är den i alla fall räddad undan klåpmek och fusklagningar.

View attachment 503148
ser ju SMC-SHOOL också! cooolt..:rock

View attachment 503147

Är det original aluminumtank också?

Det där måste ju vara årets köp - jag får ställa tillbaks mitt blocket på "hela sverige" igen, istället för "Halland med omgränsande län".

Alla borde ha en sådan kompis - Hade harvat med släp upp till Stockholm DiRekckt..

Last edited:
Är det original aluminumtank också?

Det där måste ju vara årets köp - jag får ställa tillbaks mitt blocket på "hela sverige" igen, istället för "Halland med omgränsande län".

Alla borde ha en sådan kompis - Hade harvat med släp upp till Stockholm DiRekckt..
Yes indeed. Helt original, men lite sönderälskad. Vederbörande harvade motsvarande sträcka med släp igår:IMG_5979.jpeg

Bifogat

• 1000022329.png
    1000022329.png
    77.7 KB · Visningar: 48
  • 1000022328.png
    1000022328.png
    102.2 KB · Visningar: 48
  • 1000022330.png
    1000022330.png
    186.6 KB · Visningar: 49
Jösses, läste det första och tyckte den var kul skriven... Men läs det sista han säger i annonsen🤔 50 spänn gånger vad? Detta ska jag nog också ta åt mig av men med en bättre hoj. Lär bli miljonär då "på kuppen"😁

Screenshot_20240903_164918_Facebook.jpgScreenshot_20240903_164940_Facebook.jpgScreenshot_20240903_165303_Facebook.jpgScreenshot_20240903_165212_Facebook.jpgScreenshot_20240903_165231_Facebook.jpg

Last edited:
Jösses, läste det första och tyckte den var kul skriven... Men läs det sista han säger i annonsen🤔 50 spänn gånger vad? Detta ska jag nog också ta åt mig av men med en bättre hoj. Lär bli miljonär då "på kuppen"😁

View attachment 503226View attachment 503227View attachment 503228View attachment 503229View attachment 503230
Påminner om han som sålde lotter på en häst..... men hästen var död.
"Blev inte han som vann förbannad då?"
"Jo, men han fick tillbaka pengarna för lotten".....

Påminner om han som sålde lotter på en häst..... men hästen var död.
"Blev inte han som vann förbannad då?"
"Jo, men han fick tillbaka pengarna för lotten".....
Jag kan sympatisera med iden om en slant swishad vid budgivning.
Då slipper man kanske en del idioter.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back