Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så många bilder men inte en endaste på grenröret och "Enligt ägaren är det eftermonterad turbo."
Det känns ju som något man borde kunna dubbelkolla?
Dels eftersom det påverkar objektet i sig, men också besiktningsbarheten.

Hur kan man vara så oerhört ointresserad av sitt jobb? :va
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Ligger på Blocket just nu i slutet av februari 2024. Trodde inte dessa med genuin ”tyskröv” förekom längre och blev genuint förvånad. Ska man tolka säljarens uppgivna namn ”Dirk” som medvetenhet om hojens estetik och fulhet? Vore det inte både lättare att sälja den och att få väsentligt mer betalt ifall den konverterades till original (så gott det går)? Finns det verkligen köpare som tycker det är ”tufft” med dödskalle-front och -lack? Ja, kanske. Kanske snarlika individer som på allvar köper och går runt i hoodies med airbrush-målade varg-motiv och som kanske är mångfalt fler än verklighetsfrånvända jag har trott.
Skärmavbild 2024-02-21 kl. 23.25.28.png
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ligger på Blocket just nu i slutet av februari 2024. Trodde inte dessa med genuin ”tyskröv” förekom längre och blev genuint förvånad. Ska man tolka säljarens uppgivna namn ”Dirk” som medvetenhet om hojens estetik och fulhet? Vore det inte både lättare att sälja den och att få väsentligt mer betalt ifall den konverterades till original (så gott det går)?
View attachment 495427


Dirk är ðüsk.
Han vet precis hur snygg hojen är.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Dirk Diggler?

Man skrotar ju inte en 500 euro glasfibercuts från 2005 hursomhelst, har han kanske kvar den paintbrushade döskallehjälmen?

Ja, det var mycket hemskt på den hojen han lade upp innan R1an här ovan.
På Yamahan fascineras jag främst av kabeldragningen från styret.
Mmmmmm... Snyggt!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Slangarna på Kawan är en sådan där sak som säkert objektivt ser förjävligt ut, men som jag ändå gillar pga att jag minns att jag tyckte att det var det tuffaste jag sett när den lanserades.
Dessvärre är den både i fel färg och prisklass för att jag ska köpa den bara av nostalgiska skäl.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag har svårt och tro att sfro har varit med någonstans så här långt. Särskilt svingens högersida sticker i mina ögon. Skulle nog inte en våga köra den med en original mopedmotor.

Annars är den ju på något sätt ändå lite intressant konstruktionsmässigt.

Lättvikts kompositram med ligninfiberarmering är ändå ganska nytänkande!
 

gfra

Medlem
Gick med
10 Jul 2020
Ort
Åland
Hoj
929 Fireblade, KTM 990 SMT, CRF450, Ape RS125

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inte Blocket precis, men till salu på Bonhams vårauktion. Värst är väl att han slaktat 24 Kawor för att få ihop något helt oanvändbart
1708599488007.png
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ligger på Blocket just nu i slutet av februari 2024. Trodde inte dessa med genuin ”tyskröv” förekom längre och blev genuint förvånad. Ska man tolka säljarens uppgivna namn ”Dirk” som medvetenhet om hojens estetik och fulhet?
Han är från Tyskland, och hojen är också - som han skriver - tyskreggad. Han kränger även ett gammalt H-D projekt som verkar sakna det mesta.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Man kan fundera....... Ducati 750, den ena är sex år äldre, söndersågad, ej ihopsatt, ej besiktigad, behöver lackjobb osv. Skall vara "komplett" - det vet man hur det är med det - åsså vill han ha 3000:- mer!! Finns säkert prutmån, men ändå.......
View attachment 495435
Mm fast dem ekerfälgarna skojar man inte bort. Jag vet vad jag hade valt. Originalet är något bland det könlösaste Ducati gjort. Fram till -97 är det iaf en skön look på dem. Sen blev de Triumph TT 600 -89 fult
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top