Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Fast man måste ju ge lite pluspoäng till annonsen för "Sveavägen Edition".
Suzuki Sverige borde ha gjort en officiell variant när den nya lanserades.

Nej. Nejnejnej!

Inga pluspoäng här. Hojen är ett förbannat ras, en tysk 750-import som ser ut att ha gått som vinterpendlare under decennier. 1100-motor invåldad men inte besiktigad.Screenshot_20240303-090950~2.png
Elegant? Något man vill synas tillsammans med? Något man vill betala 80 papp för ...?

Skicket på framrutan avslöjar konditionen på hojen innan garagelacken.

Screenshot_20240303-091032~2.png

Valet av fästelement visar ambitionsnivån.

Nej. Nejnejnej!

Inga pluspoäng här. Hojen är ett förbannat ras, en tysk 750-import som ser ut att ha gått som vinterpendlare under decennier. 1100-motor invåldad men inte besiktigad.View attachment 495805
Elegant? Något man vill synas tillsammans med? Något man vill betala 80 papp för ...?

Skicket på framrutan avslöjar konditionen på hojen innan garagelacken.

View attachment 495806

Valet av fästelement visar ambitionsnivån.
Fast jag pratade inte om hojen, utan om annonsen i sig. Att nämna Sveavägen Edition borde ge pluspoäng till annonstexten.
Och nej, den är inte värd i närheten av de pengarna.

Fast jag pratade inte om hojen, utan om annonsen i sig. Att nämna Sveavägen Edition borde ge pluspoäng till annonstexten.
Och nej, den är inte värd i närheten av de pengarna.

Men då blir det ju ett hån mot Sveavägen och allt som skedde där?

Jag gillar inte sådana här HPD-hojar med minst sagt shady förflutet som sätts ihop av en massa lösa bitar som legat och ruttnat på olika ställen och annonseras ut till fantasisummor när tidvattnet vänder.
...eller delarna svalnat.

Vilket i sin tur gör mig mindre mottaglig för vitsiga annonstexter.
Inte ens McDonalds Sveavägen finns kvar längre. Då skall inte någon Nisse från fukking Mölndal få snylta på Sveavägens renomé med en sådan här miffohoj.

Jag gillar inte sådana här HPD-hojar med minst sagt shady förflutet som sätts ihop av en massa lösa bitar som legat och ruttnat på olika ställen och annonseras ut till fantasisummor när tidvattnet vänder.

Inte ens McDonalds Sveavägen finns kvar längre. Då skall inte någon Nisse från fukking Mölndal få snylta på Sveavägens renomé med en sådan här miffohoj.
Jodå, Donken Sveavägen öppnar igen 21 mars... 🙂

Den är väl ett bättre val isåfall 🤷‍♂️IMG_5245.png

Last edited:

Bifogat

• IMG_5246.png
    IMG_5246.png
    179.5 KB · Visningar: 42
  • IMG_5247.png
    IMG_5247.png
    104.2 KB · Visningar: 39
  • IMG_5248.png
    IMG_5248.png
    179.6 KB · Visningar: 39
Så kan det synas. Men, jag undrar om det inte var dags för ventilservice på den... :skrämd
Service intervall 2400mil, så det är en bit kvar. Det är inte så farligt att göra ventilkoll på gen 5 (98-01), faktiskt rent av enklare då man inte behöver hålla på med någon kamkedja (kuggdrivna kamaxlar). Betydligt värre är det från 02 då dom har kamkedja och Vtec........

Service intervall 2400mil, så det är en bit kvar. Det är inte så farligt att göra ventilkoll på gen 5 (98-01), faktiskt rent av enklare då man inte behöver hålla på med någon kamkedja (kuggdrivna kamaxlar). Betydligt värre är det från 02 då dom har kamkedja och Vtec......

Okay. Den såg lite rolig ut med anniversarydekoren. Tur att man fortfarande säljer...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back