Old Badger
SportHojsentusiast
Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.
Nu pratar vi äpplen och päron...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.
Amazonen var en slätstruken dussinbil med, samma med 240. Nuförtiden är de kultklassiker och eftertraktade samlingsobjekt går för tramssummor.Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.
240 var en plåtlåda, samma former gick igen i flera modeller hos andra märken. Amazonen hade en egen stil, inte som PV men ändå. En annan skillnad är att senare modeller som V70 måste ju ha tillverkats i minst en miljon ex medan PV säkert vara var några tiotusen.Amazonen var en slätstruken dussinbil med, samma med 240. Nuförtiden är de kultklassiker och eftertraktade samlingsobjekt går för tramssummor.
V70: 1 250 000 ex......V70 måste ju ha tillverkats i minst en miljon ex medan PV säkert vara var några tiotusen.
Och 240: 2 860 000 st. Hyfsat populär modell alltså, trots att det var en "plåtlåda".V70: 1 250 000 ex
Volvo PV: 440 000 ex - inte så få alltså!
Nja.240 var en plåtlåda, samma former gick igen i flera modeller hos andra märken. Amazonen hade en egen stil, inte som PV men ändå. En annan skillnad är att senare modeller som V70 måste ju ha tillverkats i minst en miljon ex medan PV säkert vara var några tiotusen.
Den var populär, måste ju vara Volvos mest långlivade modell någonsin. Men en så vanlig modell blir säkert mindre eftertraktad, och designen är rätt slätstruken.Och 240: 2 860 000 st. Hyfsat populär modell alltså, trots att det var en "plåtlåda".
När Amazon presenterades fick den kritik för den ålderdomliga designen.Nja.
PV är ju designmässigt bara en amrikansk 40-talare som gått för varmt i tvätten. Amazonen är rätt lik flera andra europeer från perioden, ex. Alfa 1900.
Det verkar exporteras en hel del nu, jag ser massor av köpesannonser på Facebook från Europa och det verkar som sagt var snart inte finnas något rullande under 20kkr.
![]()
Rekord för bilexporten – ökar nästan 40 procent
Aldrig tidigare har så många svenska bilar skickats utomlands.www.vibilagare.se
Avser beg bilar ut ur landet. Har inte sett några siffror för MC men dom lär följa mönstret.
Mycket crosshojar utan papper exporteras också
Med eller utan tidigare ägares medgivande...
Hur mycket inlöst skräp cirkulerar på blocket och köper folk utan att kolla upp ?
Sett minst 10 hojar inlösta i usa och exporterade till Litauen sista veckorna och sen hamnar dom på blocket här
Ett exempel
Jag anmälde annonsen för jag tycker inte att fakta stämmer.Hur mycket inlöst skräp cirkulerar på blocket och köper folk utan att kolla upp ?
Sett minst 10 hojar inlösta i usa och exporterade till Litauen sista veckorna och sen hamnar dom på blocket här
Ett exempel
Nej men det är ändå skrämmande mycket som ser ”fint” ut som är lagat skräp -var faktiskt och kikade på en suzuki 1000cc i Karlstad i fjol där säljaren inte ville ge regnummer av ”säkerhetsskäl” men när jag kollade den på plats gjort samma resa usa Litauen-Sverige den kollen tyckte inte säljaren var rolig alls att försöka förklaraMen, det är ju en "Powersports" och den står i en hall som verkar vara en bilhandlare? What could possibly go wrong?
Ja man kanske skulle gjort det för alltid råkar nån godtrogen stackare illa ut -ställde lite frågor till firman själv förut som jag inte fick svar påJag anmälde annonsen för jag tycker inte att fakta stämmer.
När Amazon presenterades fick den kritik för den ålderdomliga designen.

journal.classiccars.com
|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”