Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Han är från Tyskland, och hojen är också - som han skriver - tyskreggad. Han kränger även ett gammalt H-D projekt som verkar sakna det mesta.
Men all heder ändå.
Han verkar ju ha tagit tag i livet, och städar efter sig.
Säljer allt från motionscykel till dragster HD, och mellan det smyger det in sig en spegeldörr och ett klaffbord tillsammans med en markvibrator :yoparty
Så, jag tror att han håller på att ordna upp livet helt enkelt.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej... :va

View attachment 495644

STIL (av stilus, här i betydelsen ’personligt framställningssätt’, i sin tur utvecklad ur betydelsen ’bruk av stilus’, ’flitigt skrivande’), term för enhetlighet i formkaraktär och hållning inom arkitektur, konst, musik, konsthantverk.

Fotnot: ordet kan svårligen användas i plural, och aldrig i plural om samma objekt.

För flera stilar i samma föremål: se vidare under sökord -> STILLÖST

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ligger på Blocket just nu i slutet av februari 2024. Trodde inte dessa med genuin ”tyskröv” förekom längre och blev genuint förvånad. Ska man tolka säljarens uppgivna namn ”Dirk” som medvetenhet om hojens estetik och fulhet? Vore det inte både lättare att sälja den och att få väsentligt mer betalt ifall den konverterades till original (så gott det går)? Finns det verkligen köpare som tycker det är ”tufft” med dödskalle-front och -lack? Ja, kanske. Kanske snarlika individer som på allvar köper och går runt i hoodies med airbrush-målade varg-motiv och som kanske är mångfalt fler än verklighetsfrånvända jag har trott.
View attachment 495427
Tröttnat själv tydligen !

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nu kanske jag blir en tjatig surgubbe, men är detta verkligen något som kan klassas som:
"- Mycket fint och ordentligt ombyggd med alla rätta delar " :va
Men, jag är väl på djupt vatten...igen...
Den där var ju långt ifrån det värsta man sett, men hade jag haft en budget på 30k så hade jag förmodligen ändå köpt något annat.
Svårt det där med värdering, man får ju ingenting under 20k men det känns som om det är väldigt många hojar i väldigt varierande skick, typ och ålder som trängs i prisklassen 30-50k.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den där var ju långt ifrån det värsta man sett, men hade jag haft en budget på 30k så hade jag förmodligen ändå köpt något annat.
Svårt det där med värdering, man får ju ingenting under 20k men det känns som om det är väldigt många hojar i väldigt varierande skick, typ och ålder som trängs i prisklassen 30-50k.

Det verkar exporteras en hel del nu, jag ser massor av köpesannonser på Facebook från Europa och det verkar som sagt var snart inte finnas något rullande under 20kkr.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Troligvis är det här någonting som jag bara inte har greppat?
Jag försöker att förstå det, men.....nej... :va

View attachment 495644
En Tiger 110 utan söderkapad ram, med motor hyfsat nyrenoverad av Stefan Brekh och BTH och Alton https://www.alton-france.com/generators/ som gör att det både finns tändning och laddning är inte helt fel. :tummenupp
Att den varken vacker eller praktisk i de flestas ögon kan jag hålla med om. Men det är betydligt mindre jobb och väsentligt billigare att få denna både snygg och praktiskt jämfört med vilken ny motorcykel som helst. Dessutom inget helfordonsgodkännande! :tummenupp
STIL (av stilus, här i betydelsen ’personligt framställningssätt’, i sin tur utvecklad ur betydelsen ’bruk av stilus’, ’flitigt skrivande’), term för enhetlighet i formkaraktär och hållning inom arkitektur, konst, musik, konsthantverk.

Fotnot: ordet kan svårligen användas i plural, och aldrig i plural om samma objekt.

För flera stilar i samma föremål: se vidare under sökord -> STILLÖST
Ja, försöket att få till en 60-talsstil med en framgaffel och trumma från 70-talet känns inte helt lyckat. Men stillöst? Njaeee...
Den är ändå inte inspirerad av en Gärdsmyg eller en Koltrast... :hihi

1709143046619.png
Fast den här liknar en trampcykel jag hade som barn. Metallicgrön med limpa. Trasigt frihjul så pedalerna snurrade hela tiden. Den här motorcykeln kan nog bjuda på liknande upplevelse.

1709143452251.png
1709143492594.png

Motorcykelhistoria behöver inte bara vara det som lämnade fabriken. ;)

1709143942447.png
1709144189202.png
1709144297766.png

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Obegripligt. Alla såna här hojar borde ju bevaras i originalskick. Vill man bygga nåt eget så finns ju japanska 80-talare i överflöd.
Du vet att de fanns i överflöd och sällan var i originalskick särskilt länge! :7peta:fakta

När alla japanska 80-talare är söndersågade kommer originalskick vara det som gäller. Ett skick de bara hade när de lämnade fabriken innan blinkers byttes och stänkor kapades. ;)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du vet att de fanns i överflöd och sällan var i originalskick särskilt länge! :7peta:fakta

När alla japanska 80-talare är söndersågade kommer originalskick vara det som gäller. Ett skick de bara hade när de lämnade fabriken innan blinkers byttes och stänkor kapades. ;)
Det är som att jämföra en Volvo PV med en Volvo V70. PV:n är en ikon, en V70 är en slätstruken dussinvara. Går knappt att skilja från en Passat eller Avensis från samma tid.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...