Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ah! Vår gamle vän Leksaksmannen.
Här ser man vikten av att lägga sig på en realistisk prisnivå från start.

Känns som flera har tittat på hojen och kommit med kommentarer: det finns ny info om att motorn kanske snarare är 5 år äldre än först angivet mm mm.

Nå. Det spelar ju ingen roll egentligen - motorn lär behöva rivas och det är ju samma lika ändå - och hela ekipaget känns mer än någonsin som ett HPD utav hopplockade delar av tveksamt ursprung som fått en ram från någon kraschad K7a.

Intressant dock att 750:in måste säljas av utrymmesskäl - men han vill byta till ändå större grejer.
Men en del sanning i rubriken- den måste fanimej bort, långt bort…

Den där sköningen! Där ögonen på hojen hoppat ut för att föraren bromsat jettehårt!!!!

Lika som bär:

20230830_061647.jpg
20230830_061022.jpg

Det är lagt massor av arbete på hojen, och missriktad kärlek - i en annan tidsepok.

Jungfrubröst var inte ens snyggt på 80-talet, men det var fortfarande det enda man kunde få tag på.
...i HCJ-katalogen. Hela bakdelen är ett sammelsurium av intentioner:

20230830_061612.jpg

Notera gärna hålen för besiktningsflärpen bak.
Det finns mer märkliga fynd på denna hojen.

Still not buying, men det är lite kittlande att koppla släp och se om ett ultraskambud går hem.
Men, man lär inte få veta ett smack var de olika ingående delarna kommer ifrån och brisen av snodda delar blandas med en överton av 'köpt från ett dödsbo' typ - så det lär inte finnas några svar att få.

Ett tidsdokument, dock. Från en svunnen tid - som kanska var runt hörnet redan när bygget påbörjades.

Last edited:
Lika som bär:

View attachment 489002
View attachment 489003

Det är lagt massor av arbete på hojen, och missriktad kärlek - i en annan tidsepok.

Jungfrubröst var inte ens snyggt på 80-talet, men det var fortfarande det enda man kunde få tag på.
...i HCJ-katalogen. Hela bakdelen är ett sammelsurium av intentioner:

View attachment 489004

Notera gärna hålen för besiktningsflärpen bak.
Det finns mer märkliga fynd på denna hojen.

Still not buying, men det är lite kittlande att koppla släp och se om ett ultraskambud går hem.
Men, man lär inte få veta ett smack var de olika ingående delarna kommer ifrån och brisen av snodda delar blandas med en överton av 'köpt från ett dödsbo' typ - så det lär inte finnas några svar att få.

Ett tidsdokument, dock. Från en svunnen tid - som kanska var runt hörnet redan när bygget påbörjades.
Jag tycker fortfarande att den skulle kunna vara endurance-cool, nersmetad med fransk cigarettreklam printad med låtsasnötningar här o där. En tjuttiotalstransponder på gaffelbenet och Devilpipa

• Gilla
Reaktioner: 007
Då är frågan, vilken hoj skulle du helst bli sedd ute på? Ovanstående med Volvolastbilslampor med en dragning åt att det skulle kunna vara en endurance à la 70-tal? Eller valfri scrambler brattler kafferäcer från denna trå med blandade småfix kvar?
Jag får nog erkänna att det lutar åt Volvolampan.:unsure:.

När jag fick reda på att detaljen heter jungfrubröst var jag såld. Tack för lektionen.

Då är frågan, vilken hoj skulle du helst bli sedd ute på? Ovanstående med Volvolastbilslampor med en dragning åt att det skulle kunna vara en endurance à la 70-tal? Eller valfri scrambler brattler kafferäcer från denna trå med blandade småfix kvar?
Jag får nog erkänna att det lutar åt Volvolampan.:unsure:.

När jag fick reda på att detaljen heter jungfrubröst var jag såld. Tack för lektionen.
Måste man välja något av alternativen?

Jag tror inte att jag har klivit av någon mc för vägbruk jag köpt inom två mil efter köpet. Det är ju de dyraste milen så de måste avnjutas ordentligt.
Samma här. Hela 2.5 mil ca innan jag klev av senaste nya MCn jag köpte när den kördes hem. En Suzuki GS750 -79 från Lelles, Ynglingagatan. Herregud vad tiden rinner iväg ??

Hur ser servicehistoriken ut då?
Har den inte årsservats är den ju ett riskprojekt vad gäller garantier, försäkring (ffa motor och drivlina), samt goodwillåtagande.

Var det mycket garantirep på den modellen?
Var det några goodwill åtaganden?

Jag säger inte att den är värd nypris, men en motorcykel ska väl inte falla i bitar av att åldras heller...

Var det mycket garantirep på den modellen?
Var det några goodwill åtaganden?

Jag säger inte att den är värd nypris, men en motorcykel ska väl inte falla i bitar av att åldras heller...
Ingen aning. Det är en BMW. Mycket görs som det är tyst om och den har ju den äldre kardanen/slutväxeln, som ju inte var direkt problemfri...den heller.
Visst kan man köpa den ändå, men det är inte kul när det racklar, förutom dyrt.

Finns väl inga garantier efter 6 år.
Vet inte men för att den ska få ta del av inkallningar, som kan vara rätt dyra åtgärder, krävs nog komplett servicehistorik. Sen har du motorgarantin i försäkringen, som blir allt kinkigare med historiken. Den sträcker ju sig längre i både tid och mil.
Fick byta slutväxel på goodwill och sving på försäkring på BMW R1200R, en 2015. Inte billigt om man ska köpa grejerna över disk.
Nu hittade de ändå inte felet men det berodde nog mest på lättja/bristande kompetens och chefens trista attityd.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back