Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att borra upp den 1 liter är ganska saftigtDe nya är väl till och med 2500cc, så med ett rejält big bore kit så kanske 3.3l skulle vara möjligt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att borra upp den 1 liter är ganska saftigtDe nya är väl till och med 2500cc, så med ett rejält big bore kit så kanske 3.3l skulle vara möjligt...
Fast om man utgår från 2500cc motorn så saknas ju bara 800cc, dvs en ökning med 32%. Borde inte det kunna vara görligt, beroende på hur tight burkarna sitter? Jag menar, jag har i dagsläget ett big-bore kit på min Ultra som förstorar motorvolymen med 15%, och den motorn är mer än en halvliter mindre än Trajjans från början. Det är dessutom ett bolt-on kit som finns färdigt att köpa, så om man verkligen vill och har resurserna för att specialtillverka ett megabore-kit med orimligt stor volym så kanske omkring 30% ökning inte är någon omöjlighet...Att borra upp den 1 liter är ganska saftigt
En '83:a XJ900 och han skriver:
"i toppskick med 7800mil är en riktigt fin motorcykel med maximal kvalitet, extraordinär teknik & säkerställer intensiv körglädje"
Vilken beskrivning ?
Vilka fina ord.
Jag hade en '84:a XJ900 för länge, länge sen.
Jag undrar vad det var för extraordinär teknik den hade. Hur jag än försöker så kan jag inte komma på det med min lilla jordnöts-hjärna
Oj oj. Intensiv körglädje, minsann.
Den har duellsäte med!Känns som den innehåller alla ingredienser för ett lyckat köp. Importerad, vält, många mil, och sist men inte minst Malmö![]()
Och Aprilia!Känns som den innehåller alla ingredienser för ett lyckat köp. Importerad, vält, många mil, och sist men inte minst Malmö![]()

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CB 750 K6 -77 Ombyggd, Måste bort Ev. byte? https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cb_750_k6_77_ombyggd_maste_bort_ev_byte_/108723351![]()
Kanske delbyte mot äldre fordon 4-hjul
eller 50-1500cc på 2-3-hjul
eller flytetyg 4-5 m från 70-80-talet...
Men en del sanning i rubriken- den måste fanimej bort, långt bort…Ah! Vår gamle vän Leksaksmannen.
Här ser man vikten av att lägga sig på en realistisk prisnivå från start.
Känns som flera har tittat på hojen och kommit med kommentarer: det finns ny info om att motorn kanske snarare är 5 år äldre än först angivet mm mm.
Nå. Det spelar ju ingen roll egentligen - motorn lär behöva rivas och det är ju samma lika ändå - och hela ekipaget känns mer än någonsin som ett HPD utav hopplockade delar av tveksamt ursprung som fått en ram från någon kraschad K7a.
Intressant dock att 750:in måste säljas av utrymmesskäl - men han vill byta till ändå större grejer.
Är det bara jag som inte orkar läsa novellen till slutet pga dubbelt radavstånd? Ändå är jag nyfiken på vad det står.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CB 750 K6 -77 Ombyggd, Måste bort Ev. byte? https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cb_750_k6_77_ombyggd_maste_bort_ev_byte_/108723351
Enligt Ratsit utvandrade Loek i januari så han vill väl hellre kränga hojen än att ta tillbaka den till NederländernaOch Aprilia!![]()
Den där sköningen! Där ögonen på hojen hoppat ut för att föraren bromsat jettehårt!!!!Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CB 750 K6 -77 Ombyggd, Måste bort Ev. byte? https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cb_750_k6_77_ombyggd_maste_bort_ev_byte_/108723351
Den där sköningen! Där ögonen på hojen hoppat ut för att föraren bromsat jettehårt!!!!

Jag tycker fortfarande att den skulle kunna vara endurance-cool, nersmetad med fransk cigarettreklam printad med låtsasnötningar här o där. En tjuttiotalstransponder på gaffelbenet och DevilpipaLika som bär:
View attachment 489002
View attachment 489003
Det är lagt massor av arbete på hojen, och missriktad kärlek - i en annan tidsepok.
Jungfrubröst var inte ens snyggt på 80-talet, men det var fortfarande det enda man kunde få tag på.
...i HCJ-katalogen. Hela bakdelen är ett sammelsurium av intentioner:
View attachment 489004
Notera gärna hålen för besiktningsflärpen bak.
Det finns mer märkliga fynd på denna hojen.
Still not buying, men det är lite kittlande att koppla släp och se om ett ultraskambud går hem.
Men, man lär inte få veta ett smack var de olika ingående delarna kommer ifrån och brisen av snodda delar blandas med en överton av 'köpt från ett dödsbo' typ - så det lär inte finnas några svar att få.
Ett tidsdokument, dock. Från en svunnen tid - som kanska var runt hörnet redan när bygget påbörjades.
Måste man välja något av alternativen?Då är frågan, vilken hoj skulle du helst bli sedd ute på? Ovanstående med Volvolastbilslampor med en dragning åt att det skulle kunna vara en endurance à la 70-tal? Eller valfri scrambler brattler kafferäcer från denna trå med blandade småfix kvar?
Jag får nog erkänna att det lutar åt Volvolampan..
När jag fick reda på att detaljen heter jungfrubröst var jag såld. Tack för lektionen.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |