Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Väntar på moddlarens kommentar och alla superlativ som kommer att användas.Man kan göra en hoj unik också genom att byta styre, och vålda dit ett annat bakparti!
View attachment 485672
Nåt för samlare. Eller nostalgiker (finns det sådana?). Som motorcykel betraktad är den rätt hopplös. Marschfart 80km/t sådär, blir olidlig på vilken väg som helst. Tröttare än trött. För klen för vuxna, för töntig för 16-åringen. Klart övervärderad.
Mjaeh, han trollar nog mest ärligt talat....och detta kommer alltså från en kille som hävdar att en SR250 är Guds gåva till mänskligheten...?
Är du på riktigt??
![]()
En hoj för @laidback ?
Man blir inte 16 år för att man köper en 125a, det ser bara idiotiskt ut med en stor fet gubbe på en sån liten hoj. Som att lägga sig till med hårdrockarfrilla och gå i platådojor och ha en freestyle med kassettband i bältet. Nostalgi..?
De spelar inte i samma liga. En SR250 är en riktig motorcykel som funkar till det mesta. Toppfart 140km/t, hänger med i trafiken på ett helt annat sätt. Sen passar den inte för alla i o f s ......och detta kommer alltså från en kille som hävdar att en SR250 är Guds gåva till mänskligheten...?
Är du på riktigt??
![]()
Gäller det även oss som inte utvecklats sedan vi var 16 år?Men att som fet medelålders man klä sig, prata som och bete sig som om man vore 16 år är väldigt patetiskt.
Alldeles korrekt, ringde igår. Visade sig att jag köpte en annan DT av samma kille härom året.En hoj för @laidback ?
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?Nåt för samlare. Eller nostalgiker (finns det sådana?). Som motorcykel betraktad är den rätt hopplös. Marschfart 80km/t sådär, blir olidlig på vilken väg som helst. Tröttare än trött. För klen för vuxna, för töntig för 16-åringen. Klart övervärderad.
Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
Ber om ursäkt för att jag var förvirrad och ”dagvill”, ser ju att det var bara måndag igår, jag hade torsdag i min hjärna ?Alldeles korrekt, ringde igår. Visade sig att jag köpte en annan DT av samma kille härom året.
Kanske blir affär, vi får se.

En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.Nu har ju faktiskt DT fler hästar än en SR250. Några tankar om det?
Vi på forumet har gjort vårt bästa för att få dig att någon gång förstå vad alla andra redan vet, men det verkar lönlöst. Därför väljer jag att inte mata trollet med mer visdom som ändå inte går in.En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.

Vet du skillnaden mellan tvåtakt och fyrtakt när det kommer till vridmoment vid viss cylindervolym?En 125:s är ändå bara en 125:a. Även om man plockar ut många hk saknas vridet som finns hos en 250. En hårt trimmad 125:a imponerar på papperet men inte i verkligheten. Hur många kör omkring på dessa i verkligheten? Står nog i garaget några månader innan de säljs vidare.

Jag kan inte då han blockat mig

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |