Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Verkligen.

Hmmm.... En hoj byggd med turbo från start som plötsligt ramlar över tröskeln för besiktningsfrihet.

Hur stor att chansen att någon "arbetar vidare" på maskinen?

Det hoppas jag verkligen inte, det kommer aldrig att bli en värstingturbohojraket.

Det kommer alltid att vara en hoj med gummiram och gammal teknik i botten.

Spar den i orginal, dom var ju inte så jävla vanliga, och bygg turbo på någon dussingixerbusa istället om du vill ha något värre.

Troligvis inte så mycket när det gäller hur marknaden fungerar.
Värdet är i paritet med vad någon vill betala, inte vad du eller jag sitter och fablar om.
Hur värderar du en hoj, vad har du för ingångsparametrar, och vad är det som till slut skapar en prisbild?
Skulle vara intressant att höra hur du kommer fram till vilken mängd pengar som ett objekt värderas till.
Samlarvärdet på sällsynta hojar i toppskick är omöjligt att bedöma, hittar man rätt köpare finns tydligen inget tak. Bruksvärdet på vanliga hojar är lättare att ha en uppfattning om. Men här chansas det vilt hos säljare. 30-400000 för en 125cc i bruksskick från tidigt 80-tal är nog i överkant. De är inte särskilt ovanliga, och körupplevelsen är inget folk betalar stora pengar för.

Det hoppas jag verkligen inte, det kommer aldrig att bli en värstingturbohojraket.

Det kommer alltid att vara en hoj med gummiram och gammal teknik i botten.

Spar den i orginal, dom var ju inte så jävla vanliga, och bygg turbo på någon dussingixerbusa istället om du vill ha något värre.
Dom verkar inte hålla värdet dom heller. Screenshot_20230618_103158_se.appcorn.Blocket.jpg

Börjar man skönja att taket är nått o att backen nedåt har börjat så smått.
Tycker mej se detta Innom flera områden utom bilar o mat.

Men tillomed försäljare o företag börjar pruta ordentligt, som ex på en original propeller 990 inklusive moms. Det är vad billiga taiwanesiska propellrar brukar kosta på Amazon o dyligt.

Verkligen.

Hmmm.... En hoj byggd med turbo från start som plötsligt ramlar över tröskeln för besiktningsfrihet.

Hur stor att chansen att någon "arbetar vidare" på maskinen?

Nu blev jag lite sugen men inser att jag redan har dragit på mig nog med projekt och grejer för en lång tid framåt. Var ju för en gångs skull i rätt ända av landet bara 12 mil bort.

Vad vet jag? Sådana här hojar såldes ju på Blocket för 7-8000kr innan pandemin. Trista 125cc hojar på 15 hk, funkar egentligen inte till nånting utom att ha som nostalgiobjekt för folk på 60 plus. Som mc betraktat är det svårt att motivera ett pris på det dubbla mot t ex en Honda cb400 från samma period, som man köpas för ca mindre än hälften? Eller en sån här:

Varför är helt plötsligt gamla 125cc så intressanta..?
För att de som körde såna som 16-åringar numera är gubbar med råge och där till hörande nostalgi och svullna plånböcker.

20 papp är ju ingenting för att få vara 16 igen.

För att de som körde såna som 16-åringar numera är gubbar med råge och där till hörande nostalgi och svullna plånböcker.

Man blir inte 16 år för att man köper en 125a, det ser bara idiotiskt ut med en stor fet gubbe på en sån liten hoj. Som att lägga sig till med hårdrockarfrilla och gå i platådojor och ha en freestyle med kassettband i bältet. Nostalgi..?

Man blir inte 16 år för att man köper en 125a, det ser bara idiotiskt ut med en stor fet gubbe på en sån liten hoj. Som att lägga sig till med hårdrockarfrilla och gå i platådojor och ha en freestyle med kassettband i bältet. Nostalgi..?

Lite det som jag tänker där, blir det inte väldigt deprimerande sedan när man märker att man inte själv är den man kommer ihåg längre?

Depressionen kanske sätter in efter köp iofs, och sedan sätter dödsboet blocket annonsen till nästa autokolmonoxidar-kanditat...?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back