Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Men helt ärligt nu: kan ni rekommendera denna hoj för mig att gå vidare från min cb250 -82 på 27hk? Är lite sugen på att lägga till en nolla på effekten, 27 till typ 270hk. Eller kommer jag att spinna loss på första repan?
Det är en perfekt hoj för dig att uppgradera med.

Men helt ärligt nu: kan ni rekommendera denna hoj för mig att gå vidare från min cb250 -82 på 27hk? Är lite sugen på att lägga till en nolla på effekten, 27 till typ 270hk. Eller kommer jag att spinna loss på första repan?

Utmärkt val. Killen lär vara tillräckligt desp att sälja så han kör nog gärna hem den till dig.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Café racer kawa GPZ 900 https://www.blocket.se/annons/halland/caf_racer_kawa_gpz_900/108848014

Nej,nej och åter nej ?
Är jag ensam om att tycka att den har en del som talar för sig?
Om man slutar kalla den för café, lackar om, byter till rund lampa och skalar bort de värsta designplumparna som skivan där framme, ett vettigt styre mm. Mest småpill, inte alltför mycket och så sitter det vettiga komponenter avseende hjul/sving/gaffel. Tycker ändå den har vettiga proportioner. Brorsans förstahoj var nog på väg mot något sådant, fast med original bakdel innan den planterades i skogen.
Jag gillade 90-talets kreativitet på streetfightersidan, lite "byggpåvadduhar". För många såg dock ut som om de gick på styltor.
1 månad för en klåpare som jag och jag tror den hade blivit fräck.

Jag tror att jag bajsat attraktivare saker än sådär.
? Varför håna andra människor som försöker och tydligen har ett genuint intresse för hojåkning? Smaken är som baken och gissar att dessa personer inte sitter på fora och gnäller på andras byggen eller gör sig lustiga för detta. Oavsett vad deras slutresultat blir i pöbelns tycke så tror jag att dessa personer älskar hojåkning och med allt vad det innebär. Riktigt uselt och inte hedrande att göra detta i mitt tycke trycka ner entusiaster. Tack för ordet ?

FB_IMG_1679292116007.jpg

? Varför håna andra människor som försöker och tydligen har ett genuint intresse för hojåkning? Smaken är som baken och gissar att dessa personer inte sitter på fora och gnäller på andras byggen eller gör sig lustiga för detta. Oavsett vad deras slutresultat blir i pöbelns tycke så tror jag att dessa personer älskar hojåkning och med allt vad det innebär. Riktigt uselt och inte hedrande att göra detta i mitt tycke trycka ner entusiaster. Tack för ordet ?

View attachment 485842

pretentiös....:hjarta

View attachment 485842

Du är så ödmjuk och fin Peter! :krama

View attachment 485842

Biltemalyse.

Då är det open season. Bara att acceptera.

View attachment 485842
Eftersom jag inte bygger om hojar själv, och har insikten att jag inte har kunskap nog för det, så bryr jag mig inte om designen.
Men……varför gör man inte färdigt???
Fixa förgasarna, elsystemet, och det där lilla problemet för att dra den genom en besiktning!
Sedan kan du annonsera ut den som ett ombyggt fordon.
Före det så är det bara en oerhört märklig företeelse av någon som inte hade tänkt klart.
Tack för ordet ?

Bifogat

• IMG_4299.jpeg
    IMG_4299.jpeg
    256.1 KB · Visningar: 78
  • IMG_4300.jpeg
    IMG_4300.jpeg
    687.3 KB · Visningar: 82
Är "öhlinaren" lika äkta vara som "akrapovic"-ljuddämparen?
Dom där skitfula ”akrapovic”-rören som sitter på var och varannan hoj på blocket nu för tiden kostar typ 200:- från Kina och är byggda för dom små motorerna på 250-300cc som är väldigt vanliga där.
Folk är som vanligt inte kloka :)

Förlåt en okunnig, men hur avgör ni om det är "akrapovic" eller Akrapovic? Mitt otränade öga har svårt att se..eller är det det hyfsat pluttiga utblåset på bilden tagen bakifrån som ni drar slutsatsen?

Förlåt en okunnig, men hur avgör ni om det är "akrapovic" eller Akrapovic? Mitt otränade öga har svårt att se..eller är det det hyfsat pluttiga utblåset på bilden tagen bakifrån som ni drar slutsatsen?
  • Nitförbanden - akra har mindre nitskallar, och kantiga stansade hål i banden och snyggare passning.
  • kolfiberkonen - Grovt och billigt kolfiber, ser exakt likadant ut på alla kinapipor. Akras kolfiber är flera nivårer över det där.
  • placering av klistermärket - brukar sitta längre bak och längre upp.
  • kvaliten på klistermärket - tycker det ser alldeles för matt ut, men det kan bara vara kameran
  • öglorna till fjädrarna - fula metallbläck istället för den runda metalltrådsöga som akra använder
  • kvalitén på svetsarna - har sett sämre, men akra brukar ha en nivå av ren svetsporr
  • formen - burken har den typiska formen av en kinapipa, inte formen av en riktig akra.
  • stålbandet som den hänger i - akra brukar ha kolfiberband, men de kan väl köra stämplat stål med kanske? Inte sett det ivf.
  • avsaknaden av gummi på fjädrarna - kan ju förvisso bara vara så att han sket i att montera det
Här har du något att jämföra med:
1687869061965.png
1687869135157.png
1687869169005.png

Sedan ser avgasrören som Akra säljer till Hornet 600 annorlunda ut med:
1687869273985.png

Edit;
Och biltema brukade sälja kinaavgasrör som såg ut exakt som de på blockethojen (förutom klibban). :hihi

Last edited:
  • Nitförbanden - akra har mindre nitskallar, och kantiga stansade hål i banden och snyggare passning.
  • kolfiberkonen - Grovt och billigt kolfiber, ser exakt likadant ut på alla kinapipor. Akras kolfiber är flera nivårer över det där.
  • placering av klistermärket - brukar sitta längre bak och längre upp.
  • kvaliten på klistermärket - tycker det ser alldeles för matt ut, men det kan bara vara kameran
  • öglorna till fjädrarna - fula metallbläck istället för den runda metalltrådsöga som akra använder
  • kvalitén på svetsarna - har sett sämre, men akra brukar ha en nivå av ren svetsporr
  • formen - burken har den typiska formen av en kinapipa, inte formen av en riktig akra.
  • stålbandet som den hänger i - akra brukar ha kolfiberband, men de kan väl köra stämplat stål med kanske? Inte sett det ivf.
  • avsaknaden av gummi på fjädrarna - kan ju förvisso bara vara så att han sket i att montera det
Här har du något att jämföra med:
View attachment 485954
View attachment 485955
View attachment 485956

Sedan ser avgasrören som Akra säljer till Hornet 600 annorlunda ut med:
View attachment 485957

Edit;
Och biltema brukade sälja kinaavgasrör som såg ut exakt som de på blockethojen (förutom klibban). :hihi
Det ser inte ens ut som klistermärke på blocket-annonsen. Har Akra något liknande alternativ?

1687870913887.png

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back