Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Okej, nu sa jag inte att den annonsen jag länkade till saknade information om miltal. Jag reagerade på att det stod nyskick. Och att den är orörd ser jag pga att jag kan mina Yamaha modeller. Den är inte omlackad och den har i princip alla originaldelar. Sen om du inte förstår skillnaden mellan svensksåld eller import trots att motorcykeln är tillverkad i Japan så kan jag tycka att det är beklagligt. Men du kanske har tråkigt och vill bara skriva för sakens skull?
Som svar på din fråga. Nej, jag hade inte tråkigt eller skrev bara för sakens skull ?

Last edited:
Hatar när folk inte kan läsa på sitt eget fordon vad det heter.

”Yamaha Division” är precis lika fel som ungdoms-gulatidningens ”Opel Comendore” eller ”Renult”.
Får mig osökt att tänka på min dams bilar som alltid varit Hyundai. Får Googla varenda gång när dom ska nämnas ?

• Gilla
Reaktioner: TCE
Jag ägde den första generationen RSV Mille R (som sedemera döptes till Factory på kommande generationer) och är svag för apor. Mellan att köra cross och nu vara på väg in i Motardträsket så småspanar jag på blocket efter en Factory twin. Jag har missat ett par runt 40'. Nu har två handlare fått för sig att värdet är som en 916 SPS... 99' för en hoj från 2007 som var relativt vanlig och är original utöver ett par slip-on... Lätt hybris där.

Jag ägde den första generationen RSV Mille R (som sedemera döptes till Factory på kommande generationer) och är svag för apor. Mellan att köra cross och nu vara på väg in i Motardträsket så småspanar jag på blocket efter en Factory twin. Jag har missat ett par runt 40'. Nu har två handlare fått för sig att värdet är som en 916 SPS... 99' för en hoj från 2007 som var relativt vanlig och är original utöver ett par slip-on... Lätt hybris där.

Bilhandlare gonna bilhandla.

"Kommer du ihåg när dom här låg ute på Blocket för bara tjugo papp eller så?"

"Fasen, det är ju bara några år sedan. Man skulle köpt på sig ett par stycken då - dom kostar ju multum nu."
Men, njaa.
Den där får du allt ha en personlig relation till, nästintill, för att hitta köpskäl.

Vad får en att vilja rikta in sig på en sådan?
Generisk, motorsvag, tung(?) så vad är det som får det att rycka i köptarmen för någon om ett par år?

Men, njaa.
Den där får du allt ha en personlig relation till, nästintill, för att hitta köpskäl.

Dom flesta hojar/bilar jag vill ha har jag en personlig relation till och inga som helst praktiska skäl till att äga.

För några år sedan fick jag en fix ide att köpa en båt som jag hade tonårsminnen från, lyckligtvis sansade jag mig, jag är ingen båtmänniska och den skulle ha blivit fruktansvärt lite utnyttjad av mig.
Lyckligtvis är även det en modell som få vill ha och därmed skitbillig, så vem vet en vacker dag kanske det står en sån och blir ignorerad på min gård.

Backar man tillräckligt långt i tiden så verkar det ha funnits luftkylda kx80 men utseendet stämmer inte. Vad är det jag missar här?

View attachment 484853

Jag tycker den ser lik ut, transkåpan ser likadan ut över kopplingen, kicken är flyttad och topplocket är annorlunda.
Jag tror bara det är olika årsmodeller.

Rrrönåå

Men inte Mertsedes utan just mersedes fast bents är rätt.
När en engelsk youtuber testade Corvette Z06 var det en amerikan i kommentarsfältet som hävdade att eftersom det är en amerikansk bil så ska bokstaven Z också uttalas på amerikanskt vis, som "zee" istället för "zed". ?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back