ething
Med lem
Det var luftkylda första halvan av 80-talet. Dock alltid svarta på den tiden.Backar man tillräckligt långt i tiden så verkar det ha funnits luftkylda kx80 men utseendet stämmer inte. Vad är det jag missar här?
View attachment 484853
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var luftkylda första halvan av 80-talet. Dock alltid svarta på den tiden.Backar man tillräckligt långt i tiden så verkar det ha funnits luftkylda kx80 men utseendet stämmer inte. Vad är det jag missar här?
View attachment 484853
Senast jag satt på en KX80 och drömde om att kunna köpa en så var den luftkyld.Backar man tillräckligt långt i tiden så verkar det ha funnits luftkylda kx80 men utseendet stämmer inte. Vad är det jag missar här?
View attachment 484853
Yepp, och inte att förglömma den obligatoriska slokmustaschen!Du inser att du då även måste bära fransjacka...?
På den tiden vi körde moppe så hette sådana styren Dakota-styre. Det var långt innan internet fanns och vad andra kallade det eller vad ett sådant styre egentligen heter vet jag inte.Om man gillar att stå och köra.
View attachment 484875View attachment 484876View attachment 484877
Jag tror att styret var original på 72orna. Och att träskor ingick.
För att de var vanliga på Puch Dakota? Jag tror att de hette Buffalo-styre. De fanns säkert i Hobbex-katalogen. Annars var ju Texas-styre ett måste både på KS50 och Compact.På den tiden vi körde moppe så hette sådana styren Dakota-styre. Det var långt innan internet fanns och vad andra kallade det eller vad ett sådant styre egentligen heter vet jag inte.
På den tiden vi körde moppe så hette sådana styren Dakota-styre. Det var långt innan internet fanns och vad andra kallade det eller vad ett sådant styre egentligen heter vet jag inte.
Buffalo-styre får det att ringa en klocka. Kanske var det så de kallades här med eller kanske både och. Det är längesen nuFör att de var vanliga på Puch Dakota? Jag tror att de hette Buffalo-styre. De fanns säkert i Hobbex-katalogen. Annars var ju Texas-styre ett måste både på KS50 och Compact.
Enligt Hobbexkatalogen 1980 så kallas styret "Buffalo" och kostade 63:-
(ja jag kollade, nej jag tänker inte kolla vad ett snabbgashandtag eller en femhalva kostar)
Fanns Pampas, Buffalo och Texas.För att de var vanliga på Puch Dakota? Jag tror att de hette Buffalo-styre. De fanns säkert i Hobbex-katalogen. Annars var ju Texas-styre ett måste både på KS50 och Compact.
Det är för att det är min gamla, true story
Jo och Stockholmsstyret och Rocketstyret. Vanliga på Sachs 2000 och Puch Florida bl a.
View attachment 484878
I Huskvarna hade alla mopparna styret (Buffalo eller högt/lågt Motorcross) vinklat mot sig. Döm om min förvåning när jag kommer till Borås och ser att alla har styret vinklat FRAMÅT!
Hahaha vilka töntar, såg ju inte klokt ut!
? ? ? ?
Vad har du gjort med den?!Det är för att det är min gamla, true story

Framåtlutat Cuppini, fårfäll på limpan, motorbågar med två gula varselljus.I Huskvarna hade alla mopparna styret (Buffalo eller högt/lågt Motorcross) vinklat mot sig. Döm om min förvåning när jag kommer till Borås och ser att alla har styret vinklat FRAMÅT!
Hahaha vilka töntar, såg ju inte klokt ut!
? ? ? ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |