Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Och så ska man betala sisådär 15 lökar i månaden i ränta för att bo i ett stenhål i väggen.
Men, det är klart, har man pengarna, så är det ju ett fritt val.

Kanske vederbörande köpte lägenheten för kanske 2 miljoner för 10 år sedan.

4 miljoner i värdeökning på 10 år är 400.000/år. Man inte bara bodde gratis, man fick rätt rejält betalt.

Men nu är det nog slut med dessa dagar.

Bifogat

• Screenshot_20230427-173803~2.png
    Screenshot_20230427-173803~2.png
    152.3 KB · Visningar: 36
  • Screenshot_20230427-173752.png
    Screenshot_20230427-173752.png
    2.1 MB · Visningar: 36
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
Btw har klurat en del på hur vissa föreningar med nollhyra och en lokal i botten fortfarande kan klassas som äkta förening. Någon som har koll?

I min förening har vi problemet med att lokalen i botten får stå för max 40% av intäkterna och 60% från medlemmarna. Vi kan inte höja hyregästens hyra utan att höja våra avgifter.

C:a 10 minuter (till fots) från mig.

Vill du - eller någon annan - köpa den så kan jag ev. hämta upp den och förvara den temporärt (några dagar, någon vecka) tills nya ägaren har tid att hämta den.
OM den står så nära som påstås.
Tack för erbjudandet men jag bör nog avstå, har kommande utgifter så det räcker ändå tyvärr.
Är väldigt lockande men måste nog här ändå tacka nej.

C:a 10 minuter (till fots) från mig.

Vill du - eller någon annan - köpa den så kan jag ev. hämta upp den och förvara den temporärt (några dagar, någon vecka) tills nya ägaren har tid att hämta den.
OM den står så nära som påstås.
Hade den inte redan varit såld så hade jag antagit ditt erbjudande. Jag ska till och med ner till Götet i lite andra ärenden i helgen, så det hade passat som handen i handsken.

1682666427768.png

Hade den inte redan varit såld så hade jag antagit ditt erbjudande. Jag ska till och med ner till Götet i lite andra ärenden i helgen, så det hade passat som handen i handsken.

View attachment 483545
Hoppsan, det gick fort. Den var noterad som osåld så sent som för en dryg kvart sedan.

Såklart. Med det priset och med en stor grupp scooterentusiaster här i stan så försvinner en sådan raskt. Det finns en stark community häromkring för äldre plåtscootrar.

Blocket asså.... När jag av ren nyfikenhet klickar på den sålda Vespan så får jag förstås upp bild 1. Helt rimligt.
1682667379406.png
Men eftersom Blocket alltid vill att vi skall köpa något så letar dess analysfunktion upp ett annat objekt som kanske skulle vara av intresse. Hmmmm... vad är detta? Eldriven? Kanske skall jag ändå kika på annonsen, se bild 2.
Nahhh... inte direkt jämförbart. :) :)

1682667450207.png

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back