Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag kan inte klaga. Har gjort ett gäng miljoner på bostadsmarknaden sedan jag köpte min första lägenhet vid 19 års ålder.

Forfarande inget att jämföra med din talang för hojvärdering men inte långt ifrån
Du låter som rätt man för att ge min son ett råd! Se inlägget ovan.
 
Han är väldigt nöjd! Han har en rik mor,och hans far bor ihop med mor. Just handlat en ny RS660 som han är väldigt nöjd med, men han svor i kyrkan ikväll och ville köpa en Ducati! Dock kan jag förlåta honom, för 996 SPS växer inte på träd.Han kan pynta långt mer än vad den ligger ute för, men skulle vilja ha något slags utlåtande från någon som vet något om Ducati 996 SPS istället för någon som har tjänat några miljoner på att bo, det är vi många här som gjort. @Toyman kanske vet vad en sådan ska kosta utan nycklar?
 

Sonen: Den här är ju så jäkla snygg! Jag kan inte klandra honom. Kul när ungdomarna gillar lite äldre hojar. Jag har inte riktigt kommit tillbaka till mitt födelseår, men racinghojar från -70 talet gillar jag mycket numera
 
Om man skulle buda på en Ducati 996 SPS utan nycklar hos kronofogden? Hur mycket? Vilka kostnader kommer?
Tjuvkopplar man med en glasspinne eller åker man på 50k för ny elektronik?
Frågar för en vän (min son)
Jaja, piska upp intresset för den nu.... :gnissla
:cautious:
 
Med tanke på vem som är registrerad ägare så skulle jag nog vilja byta alla lås på den oavsett. Det finns ju inget som säger att han eller någon polare till honom har kvar nyckeln och bestämmer sig för att hämta tillbaka hojen. Den moraliska kompassen verkar ju vara något felkalibrerad i hans fall.
 
Han är väldigt nöjd! Han har en rik mor,och hans far bor ihop med mor. Just handlat en ny RS660 som han är väldigt nöjd med, men han svor i kyrkan ikväll och ville köpa en Ducati! Dock kan jag förlåta honom, för 996 SPS växer inte på träd.Han kan pynta långt mer än vad den ligger ute för, men skulle vilja ha något slags utlåtande från någon som vet något om Ducati 996 SPS istället för någon som har tjänat några miljoner på att bo, det är vi många här som gjort. @Toyman kanske vet vad en sådan ska kosta utan nycklar?
Hade några Duccar under den perioden (916/ST2) - vad jag vill minnas så hade ingen av dem transponder i nyckeln. Så nytt tändningslås borde räcka. ST4S:en som kom senare hade det
749 o 999 verkar ha fått det också
Inga lås till just 996 men finns till andra här - ca 1000 pengar. Tanklås o sadellås behövs också (ingår i dessa satser) https://www.baboon.eu/sv/reservdelar/mke=ducati/prt=tandningslas-set?page=2
 
Last edited:
Går nog att leva med...
maxresdefault.jpg
 
Med tanke på vem som är registrerad ägare så skulle jag nog vilja byta alla lås på den oavsett. Det finns ju inget som säger att han eller någon polare till honom har kvar nyckeln och bestämmer sig för att hämta tillbaka hojen. Den moraliska kompassen verkar ju vara något felkalibrerad i hans fall.
Hur ofta säljs något av fogden som har helt grön historia? :va

Motec?

Lite sugen, men redan för mycket pengar för besväret. Köper hellre en 996/998 "S" av en seriös ägare vid det här laget. Trots att det är en mindre speciell hoj. (Samlarvärdet på just detta ex har nog tagit en liten törn genom åren, tyvärr)
 
Jag tycker beskrivningen av motorstyrningsväljaren var skitrolig, är den den det? Skojar han eller är han hög?
 

Bifogat

  • 8BEF72D9-9929-4CB6-B4B7-34B9683F6B3F.png
    8BEF72D9-9929-4CB6-B4B7-34B9683F6B3F.png
    497.9 KB · Visningar: 71

Sonen: Den här är ju så jäkla snygg! Jag kan inte klandra honom. Kul när ungdomarna gillar lite äldre hojar. Jag har inte riktigt kommit tillbaka till mitt födelseår, men racinghojar från -70 talet gillar jag mycket numera


Titta på historiken:

Importerad 2002, besiktigad 2002, avställd 2003, inte besiktigad 2004.

Cykeln har stått i 20 år. Varför?

Den kan absolut ha stått som prydnad i ett vardagsrum någonstans under alla dessa år, men kommentaren om "skrapmärken" talar emot det.

"Glädjen i att äga"?

Kanske. Men det kan vara en sjunkbomb man budar på.

Faktum är att en rasad hoj utan nycklar kan ge mer stålar in via KFM när budhysterin griper tag i folk, än försäljning på något annat vis.

Ain't no turning back när Fogden håller i klubban.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top