Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Biltemas dubbellyse piggar alltid upp.
Med ett sådant i annonsen snappar man ambitionsnivån på resten direCkt.
”Humpen” på sadeln var i sanning inget vidare. Cutsen får man gissa lite men jag anar katastrof. Framskärmen är märklig, fast kanske original? Undrar vad lackeringen gick loss på. En styggelse i sin helhet.
 
Inledde denna konversation med ett artigt: "Hej! Jag är intresserad av din hoj. Har hållit ett öga på annonsen under lång tid och sett den läggas upp lite då och då med varierande angivet pris. Hur säljsugen är du, vad kan du tänka dig att släppa den för?"

prissänkt turbohonda.jpg
BWAHAHAHAHA! :rofl
 
Last edited:
Ehhhh, vilken ton :unsure:
Vad har du skrivit åt honom?
Någonting totalt förnedrande, eller?
Jag har ingen uppfattning alls om prisbilden, och har ju inte det intresset heller, men man blir ju lite nyfiken på hur folk agerar...
Inte alls faktiskt, jag skrev att jag hållit ett öga på annonsen under lång tid och sett den läggas upp lite då och då med varierande prisbild samt att det faktum att han inte fått sålt den tyder på att han begär för mycket. Undrade därför hurpass säljsugen han var och vad han kunde tänka sig att släppa den för. Hade han varit beredd att sänka priset en hyfsad bit så hade jag faktiskt varit intresserad av att köpa den, jag var verkligen inte ohövlig eller dylikt utan skickade en helt seriös förfrågan med den lilla kommentaren att det faktum att han inte fått sålt hojen på x antal månader kanske innebär att han ligger för högt i pris. Därefter fick jag den harangen. Han fortsatte yra ett tag även efter detta om hur anledningen till att hojen inte blivit såld ännu var för att han varit för tidigt ute i och med att "säsongen hade ju inte kommit igång ännu", och när jag ifrågasatte säsongens relevans då potentiella intressenter knappast lär köpa den för att ha som brukshoj så fick jag följande svar:
brukshoj.jpg

Jag svarade då att oaktat eventuella pengabesparingar så lär jag bespara mig en hel del huvudvärk genom att inte köpa hoj av honom, men det svarade han inte på :hihi Men ja, som jag sa i mitt förra inlägg så kan det ju vara så att det inte bara är priset utan även säljarens attityd som gör att hojen är svårsåld... :gnissla
 
Last edited:
Det får någon annan göra, mitt sista svar har han inte läst vad jag kan se så jag är nog blockad. :D
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
 
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
 
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
Enligt Booli har såldes det en lägenhet i samma hus för ett år sedan och då hade den en månadsavgift på 328 kr. Den var dock några kvm mindre, så 380 kr kan nog stämma. Galet lite pengar, men det driver såklart upp priset en del.

1682581274779.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top