Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det finns ett hobbyflygfält i Trosa sedan länge, man kan ju fantisera att klubben skulle köpa en hoj, vad som helst, för att bogsera drakar. En ÅF ger ett bra pris på den fläng nya bastarden de fick in lagret, den var åndå osäljbar pga kubiken. Sen har den rullat en mil om året på klubben fram till slutet på nittiotalet då all sån här verksamhet inom hobbyflyg försvann.

Den är ju ovanlig, och nån köper den garanterat för 8-10 tusen snart, men säljaren borde jobbat lite på storytellingen
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
De som finns kvar lär väl inte köras särskilt mycket utan är nog snarare nåt man har bara för att titta på eller bara ha. Kommer inte ihåg hur den lanserades från början, känns mer caféracer än touringhoj. Jag vill minnas att Mc-Nytt eller Allt om MC hade ett reportage om denna när det begav sig på 80-talet, och motorn var charmig men chassiet alltför vekt och svajigt.
Mja polaren köpte en för inte så länge sedan för 90 papp nyrenoverad motor. Den får R1 sving o Ducati usd fram
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Honda Powersports vad är det?
Om man googlar hittar man en massa amerikanska sidor och en svensk. Bytbil.com. Har alla bilhandlare en gemensam databas där vissa uppgifter hämtas utifrån regnr? Eller är det för att särskilja de Hondor som är tillverkade på licens i Kina? Det har iofs tillverkats/monterats en del Hondor i USA.
Nu finns det en del riktigt gamla Powersports-hojar på blocket. En 27-hästars cb250N från 80-talet t ex.
Antingen en tidig kineshoj eller så är det något fel. Just 27 hästar brukat tyda på tyskimport.

Även nollkoll-klubben lägger till Powersports i sina annonser, en privat gl1200 som varken är power eller sport. En halvgammal Powersports Varadero kan man hitta.

You can trust me, I'm a bilhandlare.
image.jpegimage.jpegimage.jpeg
 

smedur

sötast av oss alla!
Gick med
23 May 2004
Ort
Myggis
Hoj
brummarn
Det finns ett hobbyflygfält i Trosa sedan länge, man kan ju fantisera att klubben skulle köpa en hoj, vad som helst, för att bogsera drakar. En ÅF ger ett bra pris på den fläng nya bastarden de fick in lagret, den var åndå osäljbar pga kubiken. Sen har den rullat en mil om året på klubben fram till slutet på nittiotalet då all sån här verksamhet inom hobbyflyg försvann.

Den är ju ovanlig, och nån köper den garanterat för 8-10 tusen snart, men säljaren borde jobbat lite på storytellingen
Visst är det köparen som sättet priset i slutänden och priserna är hysteriska just nu. En av mina hojar ligger 20-40k över vad jag gav för 4 år sedan och 3000 mil lagda.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Honda Powersports vad är det?
Om man googlar hittar man en massa amerikanska sidor och en svensk. Bytbil.com. Har alla bilhandlare en gemensam databas där vissa uppgifter hämtas utifrån regnr? Eller är det för att särskilja de Hondor som är tillverkade på licens i Kina? Det har iofs tillverkats/monterats en del Hondor i USA.
Nu finns det en del riktigt gamla Powersports-hojar på blocket. En 27-hästars cb250N från 80-talet t ex.
Antingen en tidig kineshoj eller så är det något fel. Just 27 hästar brukat tyda på tyskimport.

Även nollkoll-klubben lägger till Powersports i sina annonser, en privat gl1200 som varken är power eller sport. En halvgammal Powersports Varadero kan man hitta.

You can trust me, I'm a bilhandlare.
View attachment 467730
Tror det där är hämtat från USA, hojarna har "häftiga" namn där. Min cb400 heter "Superdream" i USA...
27 hästar på en 250cc från den tiden är nog normal, jag hade en GSX250 -82 en gång i tiden som hade just 27hk. Miltalet på den där känns osannolikt lågt, tyder på någon typ av import. Verkar vara standard med manipulerade mätare i vissa länder.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror det där är hämtat från USA, hojarna har "häftiga" namn där. Min cb400 heter "Superdream" i USA...
27 hästar på en 250cc från den tiden är nog normal, jag hade en GSX250 -82 en gång i tiden som hade just 27hk. Miltalet på den där känns osannolikt lågt, tyder på någon typ av import. Verkar vara standard med manipulerade mätare i vissa länder.

Nej, Honda är ju uppdelat i olika grenar varav Powersport innefattar MC, ATV plus säkert nåt mer.

Ungefär som Yamaha är uppdaterat i Yamaha Music och Yamaha Motors men än så länge har bilhandlarna inte börjar skriva att dom säljer en "Yamaha Motors R1" :hihi
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nej, Honda är ju uppdelat i olika grenar varav Powersport innefattar MC, ATV plus säkert nåt mer.

Ungefär som Yamaha är uppdaterat i Yamaha Music och Yamaha Motors men än så länge har bilhandlarna inte börjar skriva att dom säljer en "Yamaha Motors R1" :hihi
Det står bara Kawasaki på mina regbevis. :)

Kawasaki Heavy Industries, KHI är ett japanskt företag som tillverkar allt från motorcyklar, elverk, bilar, båtar, höghastighetståg och industrirobotar till tyngre industriprodukter.

En bild på en gammal tung motorcykel:

image.jpeg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top