Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Hojar verkar inte åldras på samma sätt. De används oftast bara säsongsvis, sköts väl av sina ägare och har inte så mycket karossplåt och annat onödigt som kan rosta. Finns gott om fräscha 80-talshojar, men hur ofta ser man en Opel Rekord eller liknande i nyskick?
Och hittar man den där Rekorden eller motsvarande i någorlunda rejält skick kostar de därefter också. För några år sedan kunde man köpa i stort sett vilken 80-talsbil som helst för kaffepengar. (Förutom de verkliga klassikerna då). Nu verkar priserna för vilken rosthög till småbil som helst börja på 20-30k sisådär. Och sedan drar det iväg fort.

Priserna på många äldre hojar har ju också gått upp men bilar är helt enkelt än värre vad jag sett.
 
Och hittar man den där Rekorden eller motsvarande i någorlunda rejält skick kostar de därefter också. För några år sedan kunde man köpa i stort sett vilken 80-talsbil som helst för kaffepengar. (Förutom de verkliga klassikerna då). Nu verkar priserna för vilken rosthög till småbil som helst börja på 20-30k sisådär. Och sedan drar det iväg fort.

Priserna på många äldre hojar har ju också gått upp men bilar är helt enkelt än värre vad jag sett.
Ja, det är riktigt så att man rycker till när man ser en "vanlig" bil från svunnen tid, i bra skick.
Jobbade nyligen i Kroatien, och den här godbiten stod flera gånger på VIP parkeringen bland nya premiumbilar.
Kändes som att den "tog plats" :)
Opel_1.jpg
 
Den där motorn (XTZ660) gör sig verkligen inte bra i en sporthoj....
Fast det gör ju inte den nya R7 (MT07) motorn heller och det är ju inne med konstiga motorer i sportiga hojar.
Det är ju det som är det fräna med den - less i more.
En odödlig encylindrig motor i det chassiet - coolt!
Hade själv en MT-03 2006, samma koncept, hur fränt som helst.
Sålde den bara på grund av ren och skär fattigdom, livet är surt....
Så, köp. lacka, och dekaltrimma :tummenupp
 
Den är väldigt ovanlig i det där utförandet.
Finns väl 3-4 Rune i Sverige och ingen med de där väskorna och sadeln är ju inte gratis i det där utförandet.
Fast någon vidare snygga var inte de olika sadlarna.
Undrar hur lång den är i det där utförandet?
Över 4 m?
Ovanlig är ju inte likställt med bra. Det finns minst 4 st Rune i Sverige, för så många ligger ute på Blocket nu. Så mycket dålig smak ihopbakat i en hoj var länge sen man såg, jag blir förvånad om Leif Ivan INTE har ägt just detta exemplar.
 
Ovanlig är ju inte likställt med bra. Det finns minst 4 st Rune i Sverige, för så många ligger ute på Blocket nu. Så mycket dålig smak ihopbakat i en hoj var länge sen man såg, jag blir förvånad om Leif Ivan INTE har ägt just detta exemplar.
Hela beståndet är ute till försäljning :lol

Kollade upp via Car.info och det verkar som om det finns 15 st 2004: or och 5 st 2005: or i landet. Så den korrekta siffrar på antalet Honda NRX 1800 här i landet är 20 st.
Det var klart många fler än jag trodde.
Snygg är den ju inte, men jag vet inte om det faktiskt är lite snyggare med sidoväskorna än den är med den runda bakskärmen som är original.
Tänk dig hojen utan vindruta, topbox, ful sadel (båda hans var fula) och bara med sidoväskorna och en singelsadel....?
 
Denna var väl inte så farlig i pris?
Eller är jag ute och cyklar?



Känns som ett obeskrivligt bra klipp. Redo att exportera - nästan så det verkar som upptakten till en scam, men säljaren synes spela i en helt annan division.

Jämför gärna priset på denna verkliga klassiker, mot vad somliga däckvändare begär för sina alster, speciellt om man lägger till suffixet "-werks".
 
Förvisso inte Blocket, utan Marketplace men den är ju ändå värd att hamna här :näsblod

"Renoveringsobjekt till vintern? Kawasaki VN 1500 Drifter -99 Den började röka ur ena pipan och dra olja så jag började försöka ta ut motorn, det var mycket svårare än jag trodde så jag gav upp. Den är nerplockad och ser ut som på första bilden. Men allt finns, jag behåller piporna dock. Jag har testat bygga sidoväskor men det sket sig också. Så finns tejp och fogmassa som är ett helvete att få bort från bakre skärmen. "

Blocket.jpg
 
Förvisso inte Blocket, utan Marketplace men den är ju ändå värd att hamna här :näsblod

"Renoveringsobjekt till vintern? Kawasaki VN 1500 Drifter -99 Den började röka ur ena pipan och dra olja så jag började försöka ta ut motorn, det var mycket svårare än jag trodde så jag gav upp. Den är nerplockad och ser ut som på första bilden. Men allt finns, jag behåller piporna dock. Jag har testat bygga sidoväskor men det sket sig också. Så finns tejp och fogmassa som är ett helvete att få bort från bakre skärmen. "

View attachment 464472
Är det månne inte jättekonstigt att man misslyckas med att bygga packväskor om man använder tejp och fogmassa som material? :va

Går det att få tillräckligt med kräcka i en sån för att vilja plocka motorn i ZX-nian tro? :va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top