Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är det månne inte jättekonstigt att man misslyckas med att bygga packväskor om man använder tejp och fogmassa som material? :va

Går det att få tillräckligt med kräcka i en sån för att vilja plocka motorn i ZX-nian tro? :va
Som köket jag byggde i fjol. 80% passbitar, 15% latexfog och 5% äh, jag skiter i glappet för det syns ändå inte. ?

Ja, litet vävtejp gick också åt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns ju folk som köper en ny Polaris för de pengarna… vmax4 har varit bra investering ända sedan de kostade 25’ och jag tyckte att de var för dyra…
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Ärligt talat så var de ju kända för att passa bäst just där, men som fenomen och som fränast nånsin är de ohotade. :)

I snö djupare än 15cm så är den ingen höjdare, men efter en hård kurvig led så är den hyfsat snabb än idag
Jag åkte ifrån en polare efter leden förra vintern med hans 2020 Sidewinder, den är ju hög och smal mellan skidorna , samt lång matta med hög kammar, så i alla kurvor där jag bara kunde sitta lugnt och skicka ut bakändan i en sladd så fick han sakta in för att inte tippa, han tog ju in lite på raksträckorna då han har nästan 100hk mer, men det var för kurvigt för att han skulle hinna ikapp
Kan tillägga att han sålde den veckan efter
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Känns bra att man har en sån stående i garaget
Hade jävligt gärna oso haft en sådan?

Finns 2 saker jag ångrar att jag inte köpte.

1 RD500 i Karlstad för 20,000.

2 V-max 4 för 60,000som såldes i Umeå med 2 uppsättning biggbore cyllar o trimpipor en gammal yamaha fabriks maskin med 200 bromsade hp på mattan. ?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Läs annonstexten igen, och beundra Woodpeckermasken.

Inse att säljaren är 70 år fyllda och att det därför på något skruvat vis ändå finns hopp för mänskligheten.
Jo, jag läste den första varvet och texten var rörig och han måste ha fått tag på en väldigt tidig Hayabusa då hans är 4 år innan den lanserades.
Har inte riktigt ett "starkt intresse" för att se mera av fronten, även om jag är nyfiken.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag gör som alla andra och säger att det är för långt bort och besvärligt. Fast jag har sug efter en "vintercykel".
Nej, det är ju inte så långt bort och jag har alltid sett ett vinterprojekt framför mig med en sådan.... Blir rätt många vintrar bort om den får sista köplatsen....fan hoppas någon hinner före mig.:näsblod


Edit: Ja någon hann före. PUUUH! Där höll det på att bli en hoj till som inte får plats.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Hade inte jag bott så långt ifrån så hade det spontant-handlats en ur-Bläjjd per omgående...
:fakta
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top