Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Då var annonsen borta. Åtråvärt objekt sålt till samlare, eller buskhhoj såld som stugmoppe?

I höstas fanns det en hyfsad IT 125 för runt femtontusen som låg ute länge innan den försvann. Var det priset, eller att inte "rätt" köpare såg annonsen? :va

Det där moppefuckostuket med svart sprayfärg på allting skrämmer ju bort de flesta.

De där är i läget att en lite sliten originalare är åtråvärd, även om den är lite för dyr. Men inte tillräckligt värdefulla för att renovera till ursprungligt skick

De där är i läget att en lite sliten originalare är åtråvärd, även om den är lite för dyr. Men inte tillräckligt värdefulla för att renovera till ursprungligt skick

Mm, precis. Sen kan man välja om det ska renoveras eller RENOVERAS!
Planen för mina är att först och främst få dem fina att titta på, eftersom båda ännu fungerar utan anmärkning. Och att lyfta dem dit kommer inte kosta så mycket mer än ny plast och pulverlackad ram. Och viktigt; nya däck! :tummenupp

Mm, precis. Sen kan man välja om det ska renoveras eller RENOVERAS!
Planen för mina är att först och främst få dem fina att titta på, eftersom båda ännu fungerar utan anmärkning. Och att lyfta dem dit kommer inte kosta så mycket mer än ny plast och pulverlackad ram. Och viktigt; nya däck! :tummenupp

Säkert men det är så jävla tråkigt och tröstlöst att försöka snygga till en hoj som ett moppefucko sprayburksmålat hel. Syftar nu specifikt på IT’n som det handlade om.

Det är senaste trenden, "Vaska motorcyklar".
Köp en hyfsat värdefull hoj, såga isär den och sälj som ett vrak för småpengar.

Det är senaste trenden, "Vaska motorcyklar".
Köp en hyfsat värdefull hoj, såga isär den och sälj som ett vrak för småpengar.
Ungefär som rejsputtar. Köper sprillans ny hoj, kränger på halskabbiga eftermarknadskåpor och annat lull-lull, börjar köra bana och vurpar sönder hojen helt innan året är över.
DET är att vaska hojar :D

Ungefär som rejsputtar. Köper sprillans ny hoj, kränger på halskabbiga eftermarknadskåpor och annat lull-lull, börjar köra bana och vurpar sönder hojen helt innan året är över.
DET är att vaska hojar :D

Men sååååååååååå värt!!!!:fakta:fakta:fakta

Säkert men det är så jävla tråkigt och tröstlöst att försöka snygga till en hoj som ett moppefucko sprayburksmålat hel. Syftar nu specifikt på IT’n som det handlade om.

Ja just för den hade nog tåget gått... Trist.

Har du nån IT själv, eller är du rent allmänt gammelhojs-intresse?

Ja just för den hade nog tåget gått... Trist.

Har du nån IT själv, eller är du rent allmänt gammelhojs-intresse?

Jag gillar ju encylindriga japshojar från -78 till -83 typ:) Eller så har det blivit mest såna. Slitet originalskick är det jag gillar bäst, servar ordentligt med drivpaket, vajer, belägg, motorn om det behövs osv men gillar verkligen sliten ursprungslack.

IT tycker jag om, men aldrig haft någon.

Jag gillar ju encylindriga japshojar från -78 till -83 typ:) Eller så har det blivit mest såna. Slitet originalskick är det jag gillar bäst, servar ordentligt med drivpaket, vajer, belägg, motorn om det behövs osv men gillar verkligen sliten ursprungslack.

IT tycker jag om, men aldrig haft någon.

Fräänt, upp med bilder och förklaringar i hojsamlar-tråden:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288224-Ni-hojsamlare-vad-har-ni-och-hur-började-det

Att du inte "kommit ut" där tidigare? :hihi

Han är ju bara en o-meckig kille som lagt sadeln där, typ ladda batteriet. Men ja, det är jättekonstigt att inte lägga dit den rätt ens för fotot

Ja, jo, så är det nog!!! Nu känns det bättre... Men som du säger, JÄTTEKONSTIGT att inte lägga dit sadeln rätt för ett sälj-kort!!!:näsblod

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph