Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jo, korrekt översättning av facktermer verkar inte vara särskilt högt prioriterat hos media och reklamfolk. Den senaste klassikern är väl Yamahas svenska broschyr för senaste R1'an. Enligt den svenska broschyren har den en helt ny framgaffel med "lameller", förmodligen en översättning ord för ord för något som bör kallas shimsad ventil och har funnits en sisådär hundra år...

Det måste det ju vara! Man ser ju början av Bike-loggan på vänsterbenet. Fan det där stället vill jag ha - köpa en svart ZZR1100 och göra om resan. Det borde ju gå att bättra på tiden. :D

Polisen letar fortfarande efter DNA-träff på någon med 42.5 i stövlar. :brynad

Då var annonsen borta. Åtråvärt objekt sålt till samlare, eller buskhhoj såld som stugmoppe?

I höstas fanns det en hyfsad IT 125 för runt femtontusen som låg ute länge innan den försvann. Var det priset, eller att inte "rätt" köpare såg annonsen? :va

Det där moppefuckostuket med svart sprayfärg på allting skrämmer ju bort de flesta.

De där är i läget att en lite sliten originalare är åtråvärd, även om den är lite för dyr. Men inte tillräckligt värdefulla för att renovera till ursprungligt skick

De där är i läget att en lite sliten originalare är åtråvärd, även om den är lite för dyr. Men inte tillräckligt värdefulla för att renovera till ursprungligt skick

Mm, precis. Sen kan man välja om det ska renoveras eller RENOVERAS!
Planen för mina är att först och främst få dem fina att titta på, eftersom båda ännu fungerar utan anmärkning. Och att lyfta dem dit kommer inte kosta så mycket mer än ny plast och pulverlackad ram. Och viktigt; nya däck! :tummenupp

Mm, precis. Sen kan man välja om det ska renoveras eller RENOVERAS!
Planen för mina är att först och främst få dem fina att titta på, eftersom båda ännu fungerar utan anmärkning. Och att lyfta dem dit kommer inte kosta så mycket mer än ny plast och pulverlackad ram. Och viktigt; nya däck! :tummenupp

Säkert men det är så jävla tråkigt och tröstlöst att försöka snygga till en hoj som ett moppefucko sprayburksmålat hel. Syftar nu specifikt på IT’n som det handlade om.

Det är senaste trenden, "Vaska motorcyklar".
Köp en hyfsat värdefull hoj, såga isär den och sälj som ett vrak för småpengar.

Det är senaste trenden, "Vaska motorcyklar".
Köp en hyfsat värdefull hoj, såga isär den och sälj som ett vrak för småpengar.
Ungefär som rejsputtar. Köper sprillans ny hoj, kränger på halskabbiga eftermarknadskåpor och annat lull-lull, börjar köra bana och vurpar sönder hojen helt innan året är över.
DET är att vaska hojar :D

Ungefär som rejsputtar. Köper sprillans ny hoj, kränger på halskabbiga eftermarknadskåpor och annat lull-lull, börjar köra bana och vurpar sönder hojen helt innan året är över.
DET är att vaska hojar :D

Men sååååååååååå värt!!!!:fakta:fakta:fakta

Säkert men det är så jävla tråkigt och tröstlöst att försöka snygga till en hoj som ett moppefucko sprayburksmålat hel. Syftar nu specifikt på IT’n som det handlade om.

Ja just för den hade nog tåget gått... Trist.

Har du nån IT själv, eller är du rent allmänt gammelhojs-intresse?

Ja just för den hade nog tåget gått... Trist.

Har du nån IT själv, eller är du rent allmänt gammelhojs-intresse?

Jag gillar ju encylindriga japshojar från -78 till -83 typ:) Eller så har det blivit mest såna. Slitet originalskick är det jag gillar bäst, servar ordentligt med drivpaket, vajer, belägg, motorn om det behövs osv men gillar verkligen sliten ursprungslack.

IT tycker jag om, men aldrig haft någon.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back