Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det slår mig nu att en av alla sanslösa features på 1300 Voyager var en toppbox som satt på skenor.

Toppboxen agerade även ryggstöd åt passageraren, och denne kunde alltså under färd lossa en spärr och "fälla baksätet" för en mer tillbakalutad position...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

Svårt att hitta annonser att rakt håna nuförtiden, har folk börjat skärpa sig? Här är iaf en lite märklig inledning på texten. Utställning?

Skulle gärna köpa en DR350 dock, fast det dyker nog upp en närmare. Är det inte lite kul att ALLA ser likadana ut, samma nötningsgrad, inga dekaler eller bling
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm


Originalfjädring fantastiskt.

Elaka vibrationer - somliga pallar inte ens en full tank innan dom lägger ut annons igen.

Andra tankar och trivs.
Tala med dina finska kompisar, dom vet vad du skall kika efter. Modellen är populär där borta.


Jag påstår att hojen i annonsen har 63 mil kvar till första raset.
4.000 brukar vara max innan teardown.

En ägare och noggrann skötsel ger lite mer mil. Många ägare och klåparservice färre mil - men som sagt: 4000 mil är gränsen enligt mig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm

Ska du österut så köp delar för att renovera motorn och lämna in på någon billig verkstad.

Boris vet nog vad som behöver bytas på en hoj med de där milen.

Fjädringen är ju i princip samma prylar som cross och enduro-hojarna. Serva den så är den garanterat bra.

Haha... Vibrationerna är som sagt inte att leka med, jag stod inte ens ut att köra mellan Malmö och Lund med en 660. Men rolig var den.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har ju egentligen sagt att jag aldrig ska ha en KTM, så det får nog vara då :p ...
Klokt!
Har ingen uppfattning om driftsäkerheten, men det verkar ju "notrightrider" redan ha tagit upp.
Däremot så hade tre av mina kompisar sådana, samtidigt.
Ingen har den kvar, ingen saknar den, vibrationerna är fruktansvärda.
När den stod på centralstödet i garaget på tomgång så fick man jaga den så att den inte hoppade in i arbetsbänken.
Efter en semesterresa till alperna, där en föll i gråt dag 2 på grund av begynnande reumatisk värk, så var det omedelbar försäljning.
Mest imponerad över att man kan göra någonting som vibrerar så in i h...e och ändå håller ihop hyfsat.
En såndär "padda", som man packar sand med har ju en liknande komfort, men den är ju inte konstruerad för mänskliga transporter. :va
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Har ju egentligen sagt att jag aldrig ska ha en KTM, så det får nog vara då :p ...


Men när dom går, då går dom!


Samma resa: Sakke har jagat träsket ur sin dränkta 640 och når 152 GPS-km/h i tung sand.



Låter ganska obesvärad.



En LC8 i SE-chassi har dock en annan klang:


196 GPS-km/h i filmsnutten.


Stranden kallas Kuzomen beach, ligger vid floden Vazugas utlopp och vattnet i bakgrunden är Vita Havet.
Ger lite perspektiv...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
För den som gillar att bygga modeller eller lägga pussel.
Lite sugen är jag allt efter att ha byggt färdigt LEGO V4R

Ser hanterbart ut, priset är rätt.
Nackdelen är att det inte går att provköra en hoj i kartonger, men den där tror jag försvinner snabbt ändå.

Hur som helst har den tillräckligt många modelunika delar för att man skulle kunna köpa den som den står och knappast förlora några pengar på att sälja den i delar.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ser hanterbart ut, priset är rätt.
Nackdelen är att det inte går att provköra en hoj i kartonger, men den där tror jag försvinner snabbt ändå.

Hur som helst har den tillräckligt många modelunika delar för att man skulle kunna köpa den som den står och knappast förlora några pengar på att sälja den i delar.
Instämmer och är redan ute i gänget på "ClassicSuzuki" ?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är ju en aning oroande att köpa hoj från någon som mekar lös ytterbenen på framgaffeln med innerbenen fortfarande kvar på hojen.



Ja, och följer man tidsstämpeln på bilderna blir det ändå mer förvirrande.

Har han först börjat ta isär, sedan satt ihop för att få en "före bild" och sedan plockat isär alldeles...?

Något måste ha hänt. Antingen har han huggit i sten och känner att projektet blir honom övermäktigt och säljer direCkt.
Bra val isf - projektet känns fortfarande komplett och isärskruvat i motsats till skingrat och sönderskruvat.
Det är rent och fint på bilderna, struktur på arbetet.

Eller så har killen plötsligt fått en diagnos med trist prognos.
Isf är det en sorg utan dess like att behöva lämna "sitt livs projekt" över till någon annan.

Jag vet ingenting om säljaren, men det är ett ovanligt objekt som bjuds ut under ovanliga omständigheter.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, och följer man tidsstämpeln på bilderna blir det ändå mer förvirrande.

Har han först börjat ta isär, sedan satt ihop för att få en "före bild" och sedan plockat isär alldeles...?

Något måste ha hänt. Antingen har han huggit i sten och känner att projektet blir honom övermäktigt och säljer direCkt.
Bra val isf - projektet känns fortfarande komplett och isärskruvat i motsats till skingrat och sönderskruvat.
Det är rent och fint på bilderna, struktur på arbetet.

Eller så har killen plötsligt fått en diagnos med trist prognos.
Isf är det en sorg utan dess like att behöva lämna "sitt livs projekt" över till någon annan.

Jag vet ingenting om säljaren, men det är ett ovanligt objekt som bjuds ut under ovanliga omständigheter.

Första bilden skriver han ju att den är för inspiration, det är alltså inte samma hoj. Kanske har han två eller fotat någon annans hoj. Eller helt enkelt snott bilden.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Suzukin ser ju fin ut, allt verkar finnas förutom att jag inte ser några ljuddämpare. Den som vill ha en Turbo har en bra chans här. Själv tror jag att det är en bra investering, vem vill inte ha en cykel som det står Turbo spegelvänt i fronten på.
Att han inte gjort klart kan bero på vad som helst som vi inte vet något om eller ens har med att göra.
Att ta bort nedre gaffelbenen utan att lossa övre är ingen dum idé förövrigt. Spar mycket jobb om det är så att endast packboxar ska bytas eller nederbenen ska poleras, särskilt på en hoj med clipons.
Nu samlar jag på andra sorters cyklar men tanken att ha alla 4 turbos har slagit mig många gånger, om det inte vore för att en av dessa är en Honda CX skulle det kanske ha blivit så.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fyra skruvar så minskar risken avsevärt för att man får en massa gaffelolja på golvet. Nej, jag tycker nog fortfarande att det är en dålig ide.

Men visst är det en möjlighet att komma över ett till synes fint exemplar av de få turbohojar som tillverkats.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top