Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det slår mig nu att en av alla sanslösa features på 1300 Voyager var en toppbox som satt på skenor.

Toppboxen agerade även ryggstöd åt passageraren, och denne kunde alltså under färd lossa en spärr och "fälla baksätet" för en mer tillbakalutad position...
 

Svårt att hitta annonser att rakt håna nuförtiden, har folk börjat skärpa sig? Här är iaf en lite märklig inledning på texten. Utställning?

Skulle gärna köpa en DR350 dock, fast det dyker nog upp en närmare. Är det inte lite kul att ALLA ser likadana ut, samma nötningsgrad, inga dekaler eller bling
 
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm
 
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm


Originalfjädring fantastiskt.

Elaka vibrationer - somliga pallar inte ens en full tank innan dom lägger ut annons igen.

Andra tankar och trivs.
Tala med dina finska kompisar, dom vet vad du skall kika efter. Modellen är populär där borta.


Jag påstår att hojen i annonsen har 63 mil kvar till första raset.
4.000 brukar vara max innan teardown.

En ägare och noggrann skötsel ger lite mer mil. Många ägare och klåparservice färre mil - men som sagt: 4000 mil är gränsen enligt mig.
 
Hur driftsäker är en sån här? Vågar man köpa och åka på långt grusbus österut utan att behöva vara livrädd att den rasar, och hur är originalfjädring? Fullt ställbar, eller junk?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 640 Adventure, Räntefritt/Skickas/Bytes https://www.blocket.se/vi/99079845.htm

Ska du österut så köp delar för att renovera motorn och lämna in på någon billig verkstad.

Boris vet nog vad som behöver bytas på en hoj med de där milen.

Fjädringen är ju i princip samma prylar som cross och enduro-hojarna. Serva den så är den garanterat bra.

Haha... Vibrationerna är som sagt inte att leka med, jag stod inte ens ut att köra mellan Malmö och Lund med en 660. Men rolig var den.
 
Har ju egentligen sagt att jag aldrig ska ha en KTM, så det får nog vara då :p ...
Klokt!
Har ingen uppfattning om driftsäkerheten, men det verkar ju "notrightrider" redan ha tagit upp.
Däremot så hade tre av mina kompisar sådana, samtidigt.
Ingen har den kvar, ingen saknar den, vibrationerna är fruktansvärda.
När den stod på centralstödet i garaget på tomgång så fick man jaga den så att den inte hoppade in i arbetsbänken.
Efter en semesterresa till alperna, där en föll i gråt dag 2 på grund av begynnande reumatisk värk, så var det omedelbar försäljning.
Mest imponerad över att man kan göra någonting som vibrerar så in i h...e och ändå håller ihop hyfsat.
En såndär "padda", som man packar sand med har ju en liknande komfort, men den är ju inte konstruerad för mänskliga transporter. :va
 
Har ju egentligen sagt att jag aldrig ska ha en KTM, så det får nog vara då :p ...


Men när dom går, då går dom!


Samma resa: Sakke har jagat träsket ur sin dränkta 640 och når 152 GPS-km/h i tung sand.



Låter ganska obesvärad.



En LC8 i SE-chassi har dock en annan klang:


196 GPS-km/h i filmsnutten.


Stranden kallas Kuzomen beach, ligger vid floden Vazugas utlopp och vattnet i bakgrunden är Vita Havet.
Ger lite perspektiv...
 
För den som gillar att bygga modeller eller lägga pussel.
Lite sugen är jag allt efter att ha byggt färdigt LEGO V4R

Ser hanterbart ut, priset är rätt.
Nackdelen är att det inte går att provköra en hoj i kartonger, men den där tror jag försvinner snabbt ändå.

Hur som helst har den tillräckligt många modelunika delar för att man skulle kunna köpa den som den står och knappast förlora några pengar på att sälja den i delar.
 
Ser hanterbart ut, priset är rätt.
Nackdelen är att det inte går att provköra en hoj i kartonger, men den där tror jag försvinner snabbt ändå.

Hur som helst har den tillräckligt många modelunika delar för att man skulle kunna köpa den som den står och knappast förlora några pengar på att sälja den i delar.
Instämmer och är redan ute i gänget på "ClassicSuzuki" ?
 
Det är ju en aning oroande att köpa hoj från någon som mekar lös ytterbenen på framgaffeln med innerbenen fortfarande kvar på hojen.



Ja, och följer man tidsstämpeln på bilderna blir det ändå mer förvirrande.

Har han först börjat ta isär, sedan satt ihop för att få en "före bild" och sedan plockat isär alldeles...?

Något måste ha hänt. Antingen har han huggit i sten och känner att projektet blir honom övermäktigt och säljer direCkt.
Bra val isf - projektet känns fortfarande komplett och isärskruvat i motsats till skingrat och sönderskruvat.
Det är rent och fint på bilderna, struktur på arbetet.

Eller så har killen plötsligt fått en diagnos med trist prognos.
Isf är det en sorg utan dess like att behöva lämna "sitt livs projekt" över till någon annan.

Jag vet ingenting om säljaren, men det är ett ovanligt objekt som bjuds ut under ovanliga omständigheter.
 
Ja, och följer man tidsstämpeln på bilderna blir det ändå mer förvirrande.

Har han först börjat ta isär, sedan satt ihop för att få en "före bild" och sedan plockat isär alldeles...?

Något måste ha hänt. Antingen har han huggit i sten och känner att projektet blir honom övermäktigt och säljer direCkt.
Bra val isf - projektet känns fortfarande komplett och isärskruvat i motsats till skingrat och sönderskruvat.
Det är rent och fint på bilderna, struktur på arbetet.

Eller så har killen plötsligt fått en diagnos med trist prognos.
Isf är det en sorg utan dess like att behöva lämna "sitt livs projekt" över till någon annan.

Jag vet ingenting om säljaren, men det är ett ovanligt objekt som bjuds ut under ovanliga omständigheter.

Första bilden skriver han ju att den är för inspiration, det är alltså inte samma hoj. Kanske har han två eller fotat någon annans hoj. Eller helt enkelt snott bilden.
 
Suzukin ser ju fin ut, allt verkar finnas förutom att jag inte ser några ljuddämpare. Den som vill ha en Turbo har en bra chans här. Själv tror jag att det är en bra investering, vem vill inte ha en cykel som det står Turbo spegelvänt i fronten på.
Att han inte gjort klart kan bero på vad som helst som vi inte vet något om eller ens har med att göra.
Att ta bort nedre gaffelbenen utan att lossa övre är ingen dum idé förövrigt. Spar mycket jobb om det är så att endast packboxar ska bytas eller nederbenen ska poleras, särskilt på en hoj med clipons.
Nu samlar jag på andra sorters cyklar men tanken att ha alla 4 turbos har slagit mig många gånger, om det inte vore för att en av dessa är en Honda CX skulle det kanske ha blivit så.
 
Fyra skruvar så minskar risken avsevärt för att man får en massa gaffelolja på golvet. Nej, jag tycker nog fortfarande att det är en dålig ide.

Men visst är det en möjlighet att komma över ett till synes fint exemplar av de få turbohojar som tillverkats.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top