Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Aha, "Jag låg på varvstoppet med högsta växeln i flera mil" :Bugar:Bugar:rofl

Min MB5 varvade ca 7500 om inte minnet sviker mig, men varvstopp var det väl inte direkt. Den varvade mer i nerförsbacke än i uppförsbacke... :banana

Det är ju ändå synd att jag sålde den för 3500kr (1988), nu hade den varit dyrare... Med ett bytt insug till ett som det stod landskod SW (Schweiz gissar jag, där hade de en 80 kubikare på den har jag fått för mig) och lite bättre drev gick den ganska bra... :tungan
 
Jag känner till Zündapp hyfsat bra på dom tidiga -70 modellerna.. Många i bekantskap kretsen hade Zündapp.
Själv hade jag en -71 å en klass kompis på gymnasiet hade en -72, den me cromade skärmar..
Övningskörde å gjorde uppkörning tillsammans me en kompis från nian å han hade en -73..
Två andra kompisar som va året yngre hade var sin ny -74, den ena en KS 125 å den andra en GS 125..
Samtidigt monterade jag å en annan polare in en KS 125 -70 motor i en moppe range som vi körde cross me i skogen..
Vet att -70 125 hade 10 hk å KS 100 har 10 SAE hk, dvs. 8-9 din hk.. KS 100 är bara 4 växlad, medans 125 är 5 växlade..

Den där motorn på tradera är en -70 motor å inte en -74... Från -73 va kylflänsarna vågräta dvs annan vinkel än på toppen..

Kicken avslöjar oxå att motorn är -70..

Sorry för nördande info...

Tvärtom, alltid intressant. Kunskapen om Zündapp måste leva vidare till kommande generationer. Men då är den motorn inte den på 17hk som kom -73? Jag tyckte inte heller att kylflänsarna stämde, men det är den enda 17hk Zündappmotor jag känner till.

Vissa här tycker att moppe inte hör hemma på sporthoj och visst är det så, men ska man köra moppe så är Zündapp det bästa valet. Fullvuxna moppar som även en vuxen sitter bra på. Och att plåtramen faktiskt även funkar med 125cc-motor säger väl en del.
 
Tvärtom, alltid intressant. Kunskapen om Zündapp måste leva vidare till kommande generationer. Men då är den motorn inte den på 17hk som kom -73? Jag tyckte inte heller att kylflänsarna stämde, men det är den enda 17hk Zündappmotor jag känner till.

Vissa här tycker att moppe inte hör hemma på sporthoj och visst är det så, men ska man köra moppe så är Zündapp det bästa valet. Fullvuxna moppar som även en vuxen sitter bra på. Och att plåtramen faktiskt även funkar med 125cc-motor säger väl en del.

-73 kom 17,6 hk motorn me annan vinkel på kylflänsarna, å svart röd lackad tank... Va då väldigt viktigt just me dom svindlande 17,6 hk å inte bara 17 hk...
 
Min MB5 varvade ca 7500 om inte minnet sviker mig, men varvstopp var det väl inte direkt. Den varvade mer i nerförsbacke än i uppförsbacke... :banana

Det är ju ändå synd att jag sålde den för 3500kr (1988), nu hade den varit dyrare... Med ett bytt insug till ett som det stod landskod SW (Schweiz gissar jag, där hade de en 80 kubikare på den har jag fått för mig) och lite bättre drev gick den ganska bra... :tungan

Hade också en MB5. Ascoolt med varvräknare och skivbroms, hade till och med stålomspunnen bromsslang:D. 70cc, 20mm Mikuni och trimpipa. 6000rpm och 75 km/h var en bekväm marschfart.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top