Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Aha, "Jag låg på varvstoppet med högsta växeln i flera mil" :Bugar:Bugar:rofl

Min MB5 varvade ca 7500 om inte minnet sviker mig, men varvstopp var det väl inte direkt. Den varvade mer i nerförsbacke än i uppförsbacke... :banana

Det är ju ändå synd att jag sålde den för 3500kr (1988), nu hade den varit dyrare... Med ett bytt insug till ett som det stod landskod SW (Schweiz gissar jag, där hade de en 80 kubikare på den har jag fått för mig) och lite bättre drev gick den ganska bra... :tungan
 
Jag känner till Zündapp hyfsat bra på dom tidiga -70 modellerna.. Många i bekantskap kretsen hade Zündapp.
Själv hade jag en -71 å en klass kompis på gymnasiet hade en -72, den me cromade skärmar..
Övningskörde å gjorde uppkörning tillsammans me en kompis från nian å han hade en -73..
Två andra kompisar som va året yngre hade var sin ny -74, den ena en KS 125 å den andra en GS 125..
Samtidigt monterade jag å en annan polare in en KS 125 -70 motor i en moppe range som vi körde cross me i skogen..
Vet att -70 125 hade 10 hk å KS 100 har 10 SAE hk, dvs. 8-9 din hk.. KS 100 är bara 4 växlad, medans 125 är 5 växlade..

Den där motorn på tradera är en -70 motor å inte en -74... Från -73 va kylflänsarna vågräta dvs annan vinkel än på toppen..

Kicken avslöjar oxå att motorn är -70..

Sorry för nördande info...

Tvärtom, alltid intressant. Kunskapen om Zündapp måste leva vidare till kommande generationer. Men då är den motorn inte den på 17hk som kom -73? Jag tyckte inte heller att kylflänsarna stämde, men det är den enda 17hk Zündappmotor jag känner till.

Vissa här tycker att moppe inte hör hemma på sporthoj och visst är det så, men ska man köra moppe så är Zündapp det bästa valet. Fullvuxna moppar som även en vuxen sitter bra på. Och att plåtramen faktiskt även funkar med 125cc-motor säger väl en del.
 
Tvärtom, alltid intressant. Kunskapen om Zündapp måste leva vidare till kommande generationer. Men då är den motorn inte den på 17hk som kom -73? Jag tyckte inte heller att kylflänsarna stämde, men det är den enda 17hk Zündappmotor jag känner till.

Vissa här tycker att moppe inte hör hemma på sporthoj och visst är det så, men ska man köra moppe så är Zündapp det bästa valet. Fullvuxna moppar som även en vuxen sitter bra på. Och att plåtramen faktiskt även funkar med 125cc-motor säger väl en del.

-73 kom 17,6 hk motorn me annan vinkel på kylflänsarna, å svart röd lackad tank... Va då väldigt viktigt just me dom svindlande 17,6 hk å inte bara 17 hk...
 
Min MB5 varvade ca 7500 om inte minnet sviker mig, men varvstopp var det väl inte direkt. Den varvade mer i nerförsbacke än i uppförsbacke... :banana

Det är ju ändå synd att jag sålde den för 3500kr (1988), nu hade den varit dyrare... Med ett bytt insug till ett som det stod landskod SW (Schweiz gissar jag, där hade de en 80 kubikare på den har jag fått för mig) och lite bättre drev gick den ganska bra... :tungan

Hade också en MB5. Ascoolt med varvräknare och skivbroms, hade till och med stålomspunnen bromsslang:D. 70cc, 20mm Mikuni och trimpipa. 6000rpm och 75 km/h var en bekväm marschfart.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top