Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Här behövs ingen printscreen. Den som lägger upp en, får förbereda sig på ett printscream.
Jag tycker forumet ska enas om att den där aldrig får synas här. Ingen printscreen, ingen spara-bild-ladda-upp.
Vi som råkade titta på den behöver terapi. Här kommer terapin. Titta på denna posten, klicka på bilderna etc, första dan 10 ggr, andra dan 7ggr, och trappa ner så etc osv. Och säg upprepade gånger "fan vad fzr1000 är snygg!:kär".
Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg
Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg Yamaha FZR1000 89 1.jpg
 
smakar det så kostar det:tummenupp

Fast det där är ju tramspriser. De som har nostalgiska minnen av såna där har mer eller mindre passerat bäst före-datumet och när de blir jordförbättring sjunker priserna som stenar. Historiskt intressanta, men för det behövs bara ett litet antal på planeten.
 
Fast det där är ju tramspriser. De som har nostalgiska minnen av såna där har mer eller mindre passerat bäst före-datumet och när de blir jordförbättring sjunker priserna som stenar. Historiskt intressanta, men för det behövs bara ett litet antal på planeten.

jaha det därför gamla ferraris o såna säljs för miljoner dollars, för att dom som kommer ihåg dom när dom var nya är döda :va:va:va:va:va:va:va
det finns inte specielt många 750 sandcast. en sandcast är ingen vanlig 750
det finns alltid en marknad för dessa
 
jaha det därför gamla ferraris o såna säljs för miljoner dollars, för att dom som kommer ihåg dom när dom var nya är döda :va:va:va:va:va:va:va
det finns inte specielt många 750 sandcast. en sandcast är ingen vanlig 750
det finns alltid en marknad för dessa

Som investeringsobjekt för det var möjligtvis en bra motorcykel på slutet på 60-talet.
Men kromad enkelskiva med en, 1, kolv gav sämre broms än en 68 - 69 år trumma från BSA/Triumph. I regn fick man ha riktig framförhållning.
4 gasvajrar som krävde justering efter 100 mil.
För klen kedja som ofta spräckte blocket när den gick av.

Men den var speciell när den kom. Nu är jag född på 60-talet så jag har bara hört berättelser från de som var med.
Visst krävde den underhåll men klarade mer misshandel än man var van vid...
 
det har ingenting att göra med hur mcn var som ny o som bruks objekt.
många gamla bilar som säljs för fantasi summer går knappt att köra.
goggla på honda 750 sandcast o läs om va det är för mc
den lirar i samma division som en rc30 eller möjligtvis ännu mer attrå värd för riktiga samlare
 
Som investeringsobjekt
...
den var speciell när den kom. ...

det har ingenting att göra med hur mcn var som ny o som bruks objekt.
många gamla bilar som säljs för fantasi summer går knappt att köra.
goggla på honda 750 sandcast o läs om va det är för mc
den lirar i samma division som en rc30 eller möjligtvis ännu mer attrå värd för riktiga samlare

F,låt jag trodde det det jag skrev... :rodnar
 
Som investeringsobjekt för det var möjligtvis en bra motorcykel på slutet på 60-talet.
Men kromad enkelskiva med en, 1, kolv gav sämre broms än en 68 - 69 år trumma från BSA/Triumph. I regn fick man ha riktig framförhållning.
4 gasvajrar som krävde justering efter 100 mil.
För klen kedja som ofta spräckte blocket när den gick av.

Men den var speciell när den kom. Nu är jag född på 60-talet så jag har bara hört berättelser från de som var med.
Visst krävde den underhåll men klarade mer misshandel än man var van vid...

Jag jobbade på Halmstad Gustav och kommer ihåg när den kom 1969 den kostade då UNDER 10000 skr
 
Jag förstår inte att så många hojar har "fallit ur registret". Hur svårt kan det vara att inte avregistrera cykeln?
Här har vi en eftertraktad Yamaha xt 550 som någon slumpar bort för småpengar för att den är "Utskrotad ur registret = ej regbar"
https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_xt_550/90196588
Den hade ju gått att sälja för det tredubbla annars...

Det är "stugmoppar" som kommer fram.

Har den varit reggad går den att återregistrera.

Gamla stulna hojar, och försäkringsbedrägerier som flyter upp nu, 20 eller 30 år senare är inte lika enkla att få in i registret, och säljs 8fta med sådana här löjliga förbehåll.

Där har vi en av anledningarna till att man inte skall hålla på att sälja "ramar med papper" eller rent av bara papper på gamla motorcyklar - det driver kriminalitet och det skapar falsk legitimitet åt gamla, stulna objekt.
 
Jävligt fin, men 350 kilopengar?

Fast det där är ju tramspriser. De som har nostalgiska minnen av såna där har mer eller mindre passerat bäst före-datumet och när de blir jordförbättring sjunker priserna som stenar. Historiskt intressanta, men för det behövs bara ett litet antal på planeten.

jaha det därför gamla ferraris o såna säljs för miljoner dollars, för att dom som kommer ihåg dom när dom var nya är döda :va:va:va:va:va:va:va
det finns inte specielt många 750 sandcast. en sandcast är ingen vanlig 750
det finns alltid en marknad för dessa

Har säljaren lagt till en extra nolla på priset av misstag lr?


Jag Googlade på just Honda 750 Sandkast och lärde mig nåt nytt :tummenupp




Sandcast har varit uppe i tråden tidigare, men det slank tydligen förbi hur högt värderade dessa är.
Undrar hur många som byggdes sönder och senare skrotades bort i den tidigare vågen av ombyggnadsexcesser när "alla" - skickade till det eller ej skulle bygga en Roffes-chopper...?
 
Som investeringsobjekt för det var möjligtvis en bra motorcykel på slutet på 60-talet.
Men kromad enkelskiva med en, 1, kolv gav sämre broms än en 68 - 69 år trumma från BSA/Triumph. I regn fick man ha riktig framförhållning.
4 gasvajrar som krävde justering efter 100 mil.
För klen kedja som ofta spräckte blocket när den gick av.

Men den var speciell när den kom. Nu är jag född på 60-talet så jag har bara hört berättelser från de som var med.
Visst krävde den underhåll men klarade mer misshandel än man var van vid...

"Kromad bromsskiva" skriver du. Jag skulle hellre säga rostfritt stål.
Sannerligen inte idealiskt i väta det heller, men med avsevärda metalurgiska skillnader.
 
Back
Top