Tammer
Gudomlig sporthojare
I Sverige är allt som har med bilåkning att göra väldigt fult och ska bestraffas. Man ska gå, cykla eller åka buss, allt annat är halvkriminellt. När man bygger nya vägar ed (Slussen, nu senast i Stockholm), så bygger man för att underlätta för cyklar och bussar, och man försvårar medvetet för bilister. Att köra bil ska var svårt, dyrt och obehagligt. Detta beror på att lilla Miljöpartiet, som nästan igen röstar på, har fått för stort inflytande. I senaste valet valde MP att samarbeta med "de blå", för att få komma in i stadshuset. Och Moderaterna viker ned sig för att få sitta kvar vid makten. Så nu har vi sämre (dyrare, färre ) parkeringar, högre biltullar och annat elände.Det vet jag inte för jag har fortfarande inte fått någon vettig förklaring till det uttryckets betydelse, eller till vad som faktiskt är vetenskap till skillnad från åsikter och löst prat i den lära som någon kallar genusvetenskap.
Annars kan man nog tycka åt båda håll.
Jag har spenderat en del tid i norra Finland och kan därför konstatera att man har en betydligt mindre knapsu variant av snöröjning jämfört med den svenska feminina snöröjningen (= att ploga gångvägar före bilvägar) eller den mer stockholmska varianten (= att ploga varken gångvägar eller bilvägar).