Dagens Blocket! (mc-relaterat)

På temat:..

View attachment 514967

Sanslöst pris, men å andra sidan ett exempellöst fint exemplar av något som i de flesta fall redan har busats ner och körts "motorRcross" med.

Användaren har haft udda hojar ute förr.
Jag skulle säga ett kap om man vill ha en av nostalgiska skäl, för att mysa runt med.
Jag brukar alltid göra skillnad på "dyrt" och "mycket pengar".
Letar man ett objekt, och tänker återställa det i motsvarande skick, då bör man ha 39kkr i sin budget.

Och är den dyr då?
Säkert tycker många att det är så, men dom är ute efter ett annat objekt, i ett annat skick, och med en annan slutlig målbild (fast dom är tyvärr inte alltid själv medvetna om det).

Så....hade det varit en Yamaha....då hade jag sneglat på kåpsläpet nu!

XL125 S tidigt sent 70/tidigt 80-tal med trialtouch. Expansionskärl som tank?
Fantastisk passform!
Det började med en bildlös blocketannons, väldigt lite info. Men jag fick en slags känsla, en fjärrskådning. En änka i Flen ”det var min mans ögonsten” jag fick henne att gå ut i ladan och läsa att det stod Honda på motorn iaf. Hemmanet var en soptipp med sönderskruvade prylar i högar. Alltså trasiga röjsågar och microvågsugnar. Troligen missbruk, amfetamin? Hojen, som var en S -81 som du skriver, saknade all plast, sadel, el osv och dessutom satt motorn fast.

Den såg ut såhär när jag tog bilden av rent praktiska skäl, ”rullande provbänk” men visst har den en estetiskt tilltalande avskalad-på-allt-men-ändå-funkar app-roach?

Och visst ser du att jag som vanligt kortat gaffelbenen😁

…..och Gunnar Gasser gashandtaget

Bifogat

• IMG_0358.jpeg
    IMG_0358.jpeg
    3.6 MB · Visningar: 41
  • IMG_0457.jpeg
    IMG_0457.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 41
Last edited:
Det började med en bildlös blocketannons, väldigt lite info. Men jag fick en slags känsla, en fjärrskådning. En änka i Flen ”det var min mans ögonsten” jag fick henne att gå ut i ladan och läsa att det stod Honda på motorn iaf. Hemmanet var en soptipp med sönderskruvade prylar i högar. Alltså trasiga röjsågar och microvågsugnar. Troligen missbruk, amfetamin? Hojen, som var en S -81 som du skriver, saknade all plast, sadel, el osv och dessutom satt motorn fast.

Den såg ut såhär när jag tog bilden av rent praktiska skäl, ”rullande provbänk” men visst har den en estetiskt tilltalande avskalad-på-allt-men-ändå-funkar app-roach?

Och visst ser du att jag som vanligt kortat gaffelbenen😁

…..och Gunnar Gasser gashandtaget

Japp, gaffelbenen såg jag. Gunnar Gasser tänkte jag inte på.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år