Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
Ja jag har reglage för blinkers på vänster handtag , så jag ska nog montera blinkers tids nog

Jag kollade mina gamla hojtidningar för att se om cb750 -74 och tidigare hade blinkers eller ev bara blinkersknapp. Dåligt med bilder och tester.
En amerikansk cb750 var på omslaget -74.
Den hade blinkers. Och ett styre som såg ut som ditt.
En bild från -74 ”Vårsalong-74” hade en bild på en cb750 med blinkers och lågt styre.
En finsk cb750 från -74 hade blinkers.
De cb350 och 500 från -74 hade blinkers.
Detta trots att det svenska blinkerskravet kom -75. Det verkar inte som att det importerades några pre -75 till Sverige utan blinkers.
Att jänkarna hade högre styren än Europamarknaden var vanligt. De hade också kortare bakskärm än de europeiska.
Jag vet inte när de började med bromsljuslampor i blinkersen. 5W som varselljus och 21W till blinket. Absolut förbjudet i Sverige. Då, fram till en batch med nya EU-regler kom.

Att cb750 såldes i Sverige utan blinkers före -75 tvivlar jag på.
Det finns säkert en fb-grupp för originalrenoverare som vet exakt. 🙂
Alla Honda som såldes i Sverige hade blinkers som original. Jag vet eftersom firman jag jobbade på var Honda handlare

Tyckte den var lite cool faktiskt.
Men inte den summan cool

Fast vi får se hur länge den finns kvar då han "Jag kommer INTE att pruta"

Vilken hjälm är det han betalat 17 000 för?

Nä.. den där är inte värd ens i närheten dom där pengarna. Skulle varit värd mera om den var orörd

Dessutom var det en RnineT byggaren utgått ifrån. Dvs en hoj man kan köpa ny idag.

Det hade ju varit annat om köpesbygget grundats på en femtiotalare…

Dessutom oanvändbar med det där avgassystemet och förgasararrangemangen. Uppfällda fotpinnar?
Helt seriöst tror jag inte att säljaren ens har MC-kort…

Mvh

En av mina första tankar med den där 350.000 BMW var att man lär stinka utav bara helvete bara man provkör cykeln med avgassystemet som slutar framför fötterna..

Men det är bara en bagatell när man granskar bygget.

När folk börjar rabbla nypris på ingående delar, eller rent av grejer som ligger nya i kartong utan att ha blivit monterade vet man att något är skumt och att begärt pris är åt helsefyr fel.

Men...

...K60 Heidenau monterade åt rätt håll är mer än vad de flesta klarar av.
Värt 350 papp?

En mardröm att besiktiga den dag man börjar titta lite närmare på saker och ting.

Sen verkar det vara viktigt att han köpte den av Patrik för 10år sedan då han nämner hans namn flera gånger i annonsen.

Helt plötsligt framstår min prisidé på kompressor Hondan som minst sagt relevant 😉 Nu tror jag att den där hojen är lika lättsåld som min Honda skulle vara till mitt tilltänkta pris.

Han nämner inget om den är regbesiktad i det där utförandet, det är ju minst sagt en intressant uppgift speciellt med tanke på vilka pengar som det handlar om.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet